Permalänk
Medlem

Dj-Laptop

Hej Sweclockare!

Har för närvarande en Acer laptop med:
4Gb RAM
AMD Turion x2 Dual_Core Mobile RM-70 2.00GHz
Windows 7

==============================
Jag kör Traktor som är ett dj-program. Denna datorn klarar precis att hålla igång Traktor men med mycket liten marginal.
Då och då floppar ljudet och så för att processorn inte orkar med. Jag är orolig att det en dag kommer gå ut över
något av mina gig. Ibland kraschar dessutom datorn för att den inte orkar med.

För de som vet vad Traktor är kan jag säga att jag inte kan mixa 4 decks samtidigt, eller 2deck och remixdeck.
Datorn pallar helt enkelt inte. Vet att det finns Macbooks som de flesta använder men de är så jävla dyra!

Jag söker en dator med vassare processor med en budget på 5.000kr?

En liten tilläggsfråga: Har kikat på inet på deras bärbara, de verkar som de flesta bärbara datorers processor
har en mindre klockfrekvens på ca 1.4-1.6GHz, är de verkligen sämre än den jag har nu? Min dator är ju gammal
och går på kryckor!

Visa signatur

Chassi - Cooler Master HAF XB || CPU: - i7 3770K @4,5Ghz || PSU: - TXFX P1-750B-NLG9 XXX 750W
RAM - 4x Corsair vengeance 4096MB CL 9 1600Mhz LP || Mobo - ASUS P8Z77-V S-1155

Permalänk
Medlem

Begagnad Macbook. No doubt!

Permalänk
Medlem

Vilken frekvens processorn går i är inte allt.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Turion+X2+...
Testen är inte perfekt och ska nog tas med en nypa salt. Men fungerar helt okej för att få ett hum om hur saker presterar.
Hur som så vilken dator du än köper för ca 5000kr (+- en del) så är den snabbare än datorn du har nu.
Så länge du inte köper någon gammal relik en affär har kvar som aldrig blev såld kanske

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vilken frekvens processorn går i är inte allt.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Turion+X2+...
Testen är inte perfekt och ska nog tas med en nypa salt. Men fungerar helt okej för att få ett hum om hur saker presterar.
Hur som så vilken dator du än köper för ca 5000kr (+- en del) så är den snabbare än datorn du har nu.
Så länge du inte köper någon gammal relik en affär har kvar som aldrig blev såld kanske

Utmärkt lista!

Visa signatur

Chassi - Cooler Master HAF XB || CPU: - i7 3770K @4,5Ghz || PSU: - TXFX P1-750B-NLG9 XXX 750W
RAM - 4x Corsair vengeance 4096MB CL 9 1600Mhz LP || Mobo - ASUS P8Z77-V S-1155

Permalänk
Medlem
Skrivet av defifisk:

Hej Sweclockare!
................

Jag går i ungefär samma tankar, men jag lånar sambons dator för tillfället och skulle hellre skaffa något eget.
Tittade lite på HP G6-2011 och den verkade lite intressant. Men om man kan hitta något billigare så är jag ännu gladare

Edit.
Denna borde duga med antar jag Toshiba Satellite C660