Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Och här ser vi genast att du talade sanning Nidas är mer vuxen höhö

(Det var ett skämt)

Men har jag inte rätt då att han troligen får ha badlakanet för sig själv om det är en brun sträng på det?
Om han inte vill göra det så väldigt realistiskt kan han på något sätt färga ett vit badlakan lite brunt/rött på en del ställen. Borde avskräcka eventuella tjuvar

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lord_dubbdäck:

Ah just det. Tack så mycket!

Hatten av min herre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Men har jag inte rätt då att han troligen får ha badlakanet för sig själv om det är en brun sträng på det?
Om han inte vill göra det så väldigt realistiskt kan han på något sätt färga ett vit badlakan lite brunt/rött på en del ställen. Borde avskräcka eventuella tjuvar

Jo fast finns enklare sätt varför inte bara ha ett som det står "gäst" vid kroken på som man brukar med vanliga handdukar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Gah för att försöka förstå sig på regler och normer, varför kunde de inte vara tydligare?

Jag har varit medlem på två gym i staden. På båda gymmen hyr de in kvinnliga lokalvårdare som städar herrarnas omklädningsrum någon timma efter öppning. Exakt vilken tid de städar varierar från dag till dag, men runt 10-11 tiden är vanligt.
Dessa städerskor gör ett mycket ordentligt arbete, städar allt noggrant, går igenom skåp och ser till duschrummet. Jag har absolut inget emot dem då jag tycker det blir trevligare i omklädningsrummet med kvinnligt sällskap.
Mitt problem är att jag inte riktigt förstår när det är okej att vara naken. När jag har duschat så har jag fått besök städerskor (dock bara en i taget), ingen av oss brydde oss det minsta bara hälsade och fortsatte med sitt. Hon tänkte väl, har man sett en orangutang så har man sett alla http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Pong...

Varvid det knappast är någon att bry sig om att se mig naken, då jag ser ut som gentlemannen ovanför.
Det är bara det att jag brukar ta ett gympass innan jobbet och då har jag ej tid att vänta på att duscha tills städerskan har gjort klart vid duscharna. Men något säger mig ändå att det är fel att gå dit just då en städerska är där. Däremot kan man ju duscha när hon är i övriga omklädningsrummet.
Men ändå känns detta lite fel. Inte för att jag bryr mig, men det finns andra som kan göra det och sedan ge sig på mig och det bryr jag mig om..

Sedan hade jag drivit ett gym så hade jag inte satt städerskornas arbetstider samtidigt som personer duschar, men jag ser fördelar med att slippa tilldela dem egna nycklar och låta dem kunna stänga av larm etc.
Och jag tror dessutom väldigt få män klagar på kvinnligt sällskap i omklädningsrummet utan de flesta låtsas som ingenting, frågar man något, ja då framstår man som en idiot. Som om jag skulle fråga i receptionen om det är okej att duscha samtidigt som en kvinnlig städerska är med duschen, ja då framstår jag som sjuk i huvudet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det är ju upp till dig, känner du dig bekväm att stå och duscha när städerskan är där inne så får du väl göra det tycker jag. Städerskan kan väl kanske vänta dom få minuter det tar att duscha eller så går hon och städar något annat medan du gör dig klar. Eller om hon inte har något emot att du står och duschar så är det väl bara fortsätta städa på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Det är ju upp till dig, känner du dig bekväm att stå och duscha när städerskan är där inne så får du väl göra det tycker jag. Städerskan kan väl kanske vänta dom få minuter det tar att duscha eller så går hon och städar något annat medan du gör dig klar. Eller om hon inte har något emot att du står och duschar så är det väl bara fortsätta städa på

Jag känner mig bekväm, jag har inget att skämmas över. Visst lite mer fläsk skulle jag ville bli av med på sina ställen som aldrig vill försvinna. (går nog ej med rimlig ansträngning utan fettsugning om jag samtidigt ska bevara musklerna)

Det jag dock känner mig obekväm med är omgivningen. Alltså jag är ej rädd för städerskorna, däremot deras pojkvänner likaså andra grabbarna på gymmet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag känner mig bekväm, jag har inget att skämmas över. Visst lite mer fläsk skulle jag ville bli av med på sina ställen som aldrig vill försvinna. (går nog ej med rimlig ansträngning utan fettsugning om jag samtidigt ska bevara musklerna)

Det jag dock känner mig obekväm med är omgivningen. Alltså jag är ej rädd för städerskorna, däremot deras pojkvänner likaså andra grabbarna på gymmet.

Inte kommer dom be dig plocka upp tvålen i duschen, det tror jag inte
Men nästa gång det står en städerska i duschen och du vill in dit och duscha så förklara för henne att du måste på jobbet och att du inte har något emot att hon står där och att hon får göra som hon vill, fortsätta städa eller komma dit igen senare.
Varför skulle du vara rädd för andra killar på gymmet? Eller städerskornas pojkvänner?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Inte kommer dom be dig plocka upp tvålen i duschen, det tror jag inte
Men nästa gång det står en städerska i duschen och du vill in dit och duscha så förklara för henne att du måste på jobbet och att du inte har något emot att hon står där och att hon får göra som hon vill, fortsätta städa eller komma dit igen senare.
Varför skulle du vara rädd för andra killar på gymmet? Eller städerskornas pojkvänner?

Jo jag får nog göra det, problemet är att min kommunikationsförmåga har sina brister.. Men som sagt, ska jag med tåget till jobbet så kan jag ej vänta för länge och ta nästa tåg någon timma senare.

Att vara rädd för andra, så handlar det om personliga erfarenheter. Där just personer som absolut inte har något med saken att göra har lagt i sig mest. Men om jag sköter mitt beteende rätt så går det nog bra, liksom man kan ju använda handuken på omklädningsrummet som man gör vid en badstrand och behöver inte skylta med allt bara för att man kan..

Det är väl så alla gör utan att reagera det minsta, bara det att min förmåga att läsa av omgivningen inte är den bästa och jag är rädd för att göra fel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jo jag får nog göra det, problemet är att min kommunikationsförmåga har sina brister.. Men som sagt, ska jag med tåget till jobbet så kan jag ej vänta för länge och ta nästa tåg någon timma senare.

Att vara rädd för andra, så handlar det om personliga erfarenheter. Där just personer som absolut inte har något med saken att göra har lagt i sig mest. Men om jag sköter mitt beteende rätt så går det nog bra, liksom man kan ju använda handuken på omklädningsrummet som man gör vid en badstrand och behöver inte skylta med allt bara för att man kan..

Bra läge att öva upp kommunikationsförmåga. Bättre att vara övertydlig än att det ska bli en massa missförstånd osv.
Sköt ditt så ska du se att det går bra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bud_bundy:

Jo jag får nog göra det, problemet är att min kommunikationsförmåga har sina brister.. Men som sagt, ska jag med tåget till jobbet så kan jag ej vänta för länge och ta nästa tåg någon timma senare.

Att vara rädd för andra, så handlar det om personliga erfarenheter. Där just personer som absolut inte har något med saken att göra har lagt i sig mest. Men om jag sköter mitt beteende rätt så går det nog bra, liksom man kan ju använda handuken på omklädningsrummet som man gör vid en badstrand och behöver inte skylta med allt bara för att man kan..

Det är väl så alla gör utan att reagera det minsta, bara det att min förmåga att läsa av omgivningen inte är den bästa och jag är rädd för att göra fel.

Bjud in dem istället, vad kan gå fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Söker lägenhet i en annan stad genom en hemsida som förmedlar dessa, har gjort detta i ett halv-år nu, och har läst igenom hur det fungerar ett par gånger. De hävdar att man får ett mejl när man fått ett erbjudande, men att det är bra att ändå själv hålla koll på "intresseanmälningar". Det sistnämnda är alltså en knapp på hemsidan där man får se statusen på de bostäder man sökt, så logiskt sett har man kollat den här sidan varje dag.

Nu på senare tid har jag sett statusen "Erbjudande gick till annan sökande." vilket låter som att dom gett mig erbjudandet innan, men att jag inte accepterat, så nu börjar jag leta i min inkorg, skräppost-mapp och alla mappar i gmail. Ingenting. Kollar igenom hemsidan, alla knappar den här gången (väldigt dålig layout har den) och hittar en knapp där det står "erbjudanden"! Mycket riktigt står det att jag fått 2 stycken erbjudanden om bostäder som gått ut.

Blir förbannad då jag varken fått mejl och att ingenstans på hemsidan står det att erbjudanden hamnar i en separat undersida medan dom specifikt skriver att man ska hålla reda på "intresseanmälningar"-fliken. Så nu har säkerligen ett par hyresvärdar svartlistat mig som en oseriös-sökare då jag inte svarat på deras erbjudanden. Tack så mycket.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Bra läge att öva upp kommunikationsförmåga. Bättre att vara övertydlig än att det ska bli en massa missförstånd osv.
Sköt ditt så ska du se att det går bra

Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli likadana.

Nå jag ska fortsätta med mitt och jag tackar för dina råd. Liksom det är bättre att göra bort sig på internet än IRL. Aldrig jag skulle prata om någon med gymmet om detta. Min rädsla för misstolkning är att de antagligen tror att jag har något emot kvinnligt sällskap eller att jag är pervers, när allt handlar om att jag har ont om fritid och inte bryr mig då jag ser ut som vilken orangutang som helst.

Skrivet av tcntad:

Bjud in dem istället, vad kan gå fel?

Och kanske fråga dem om de kan tvåla in min rygg så kan jag göra detsamma med deras.. Vilket får mig att fundera på var gränsen för sexuella trakasserier ligger, där vissa idag inte tål något.

Nä allt vad raggning heter och liknande lämnar jag helt utanför arbetsplats och gym.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli lika dana.

Då jag bor i en liten håla och går på det enda riktiga gymmet i hålan så känner jag dom flesta som brukar vara där. Har många kompisar som går dit så det brukar alltid finnas någon man kan glappa lite käft med om man känner för det. Men det är väl annorlunda i storstäderna, här i skogen känner ju alla alla så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bud_bundy:

Gym är nog det mest asociala ställe man kan vara på, såvida man inte är riktigt tränad och kan ge råd till andra som vill bli lika dana.

Nå jag ska fortsätta med mitt och jag tackar för dina råd. Liksom det är bättre att göra bort sig på internet än IRL. Aldrig jag skulle prata om någon med gymmet om detta. Min rädsla för misstolkning är att de antagligen tror att jag har något emot kvinnligt sällskap eller att jag är pervers, när allt handlar om att jag har ont om fritid och inte bryr mig då jag ser ut som vilken orangutang som helst.

Och kanske fråga dem om de kan tvåla in min rygg så kan jag göra detsamma med deras.. Vilket får mig att fundera på var gränsen för sexuella trakasserier ligger, där vissa idag inte tål något.

Nä allt vad raggning heter och liknande lämnar jag helt utanför arbetsplats och gym.

Var menat som ett litet skämt:)
Men om båda (Hon och du) samtycker kan det inte vara trakasserier oavsett vad andra tycker och säger.

Permalänk
Medlem

Nae, dags och klä på sig.
Ut och äta.

Fan bara 9 dagar kvar :/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

lite sur på mig själv, ramlade på cykeln igår och skrapade upp två (kött)sår på båda nävarna, och nu kan jag knappt skriva på mitt tangentbord

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Wooh, hittat nåt som funkar bättre än Winamp (som förövrigt börjat krasha som bara fasen på sistone)... foobar2000!

Ojoj vilket underbart program

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Köpte ett dc2 7970 på webhallens kampanj och det visade sig visa väldigt fina artifakturer och jag får tillbaka ett likadant kort med samma fel.
Begär ett msi gtx 680 istället och gissa vad? Det visar också artifakturer. Aldrig mer webhallen efter 3 defekta kort från dom.
Hoppas jag kan häva köpet.

http://www.youtube.com/watch?v=-0H0yo2xXTw&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=CVsSX8lU-b4&feature=plcp

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

lite sur, förlorade precis The Game

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DerpishCat:

Wooh, hittat nåt som funkar bättre än Winamp (som förövrigt börjat krasha som bara fasen på sistone)... foobar2000!
http://puu.sh/VYXE

Ojoj vilket underbart program

Hittat nu? Congrats:)
Winamp är skit och har väl varit ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSovietGuy:

lite sur, förlorade precis The Game

Sluta upp med det där nu! Jag hade inte förlorat på hela sommaren nu men så kommer du och ruinerar det

Stolt över mig själv idag, lyckades tvinga upp mig så tidigt som klockan 10. Dags att börja vänta på dygnet lite...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hittat nu? Congrats:)
Winamp är skit och har väl varit ett tag?

Hihi, jo jag har väl vetat om att det funnits ett tag, men det såg så krångligt ut o så, men det var ju hur lätt som helst och fixa med
Har tyckt att Winamp dugit, jag lyssnar mest på tracker modules och internet radio, men när helvetet krashar var 4de låt så duger det bara inte, hehe.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Lite less på Junkyard då jag inte får skicka tillbaka mina Alessandro jeans som var för små.
Någon som vill köpa ett par svarta 31/32?

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt osocial för tillfället vilket deppar ner mig en aning... inte hittat på något på typ en vecka, suttit hemma och degat istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokorai:

Lite less på Junkyard då jag inte får skicka tillbaka mina Alessandro jeans som var för små.
Någon som vill köpa ett par svarta 31/32?

Varför får du ej byta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Varför får du ej byta?

De tycker att byxorna luktar tvättmedel, men tvättat dem har jag inte gjort.

Permalänk

Har bara vart med feeders i lol games! skittråkigt när man vill ha en rolig match där man kan ha det kul ist för att bli ägda av deras champs som är sönderfeedade. någon som vet hur man kan köra utan "n00bs"? är just nu i lvl 8-9, fast har kört rätt mycket dota ett och har nyss börjat med lol :/ tråkigt som fan! aja då har man skrivit av sig lite iaf

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Köpte ett dc2 7970 på webhallens kampanj och det visade sig visa väldigt fina artifakturer och jag får tillbaka ett likadant kort med samma fel.
Begär ett msi gtx 680 istället och gissa vad? Det visar också artifakturer. Aldrig mer webhallen efter 3 defekta kort från dom.
Hoppas jag kan häva köpet.

http://www.youtube.com/watch?v=-0H0yo2xXTw&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=CVsSX8lU-b4&feature=plcp

Fyfan vad otur du har. 3 kort på raken också för den delen.

Blir det pengarna tillbaka nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Fyfan vad otur du har. 3 kort på raken också för den delen.

Blir det pengarna tillbaka nu eller?

Jag hoppas jag får pengarna tillbaka för jag vägrar ta emot ett kort till. Funderar om det kan vara någon esd skada på moderkort eller något liknande,
fast dom två första grafikortet kraschade i spel i webhallens testrigg.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hade afterwork igår med mina kollegor. Kom hem sent och dök ner i sängen direkt.
Men vafan måste det ringa ett okänt nummer direkt 06:52 på lördagsmorgonen? Det var ett väligt konstigt nummer dessutom (000000000000). Har någon annan också råkat ut för det?