Kampanj på HP ZR2440W (16:10) 2990 kr (ordinarie pris 3624kr)

Permalänk
Medlem

Väldigt bra skärm, fina färger och foten går att ställa in exakt som man vill. Bra OSD och fick till väldigt bra gråfärger med hjälp av HP Assistant, grått blev verkligen grått och inte vitt eller någon annan "nyans". I jämförelse med min gamla TN skärm så är den en klart bättre skärm. Så har man pengarna så rekommenderar jag verkligen denna. Hade älskat att ha 27"'s varianten men tyvärr är jag för fattig för det.

Permalänk
Medlem

nu har jag fått min skärm..väldigt nöjd är jag...

men jag verkar inta va så bra på att ställa in skärmen..tänkte om ni kunde skriva in era värden,så man kan testa...

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santa-san:

Va några inbyggda högtalare har jag inte hittat på min Har du köpt till den där högtalarlisten (NQ576AA) kanske ? Funderade på att handla den jag med. Annars tänkte jag att du kanske kunde ta ljud till din receiver via spdif/koaxial och sen ljud till skärmen via hörlursuttaget? Kjell&Company har en finurlig pryl jag köpt: Multimediahubb

Ahhh, detta kanske förklarar saken, inga högtalare? Men när man läser specifikationerna på HPs hemsida står det "Audio: Stereo analog and SPDIF digital audio output". Varför skriva om ljud (audio) om den inte har högtalare? Och vad ska man göra med en "SPDIF digital audio output" på en monitor?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar http://www.dustinhome.se/product/5010609257/hp-zr2740w-27-wid... som är nersatt tusen bagis till 4999:-

test http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr2740w.htm

27"

tänk på att den har högre upplösing om ni tycker erat grafikkort ligger å väger i fps

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag ibland upplever skärmen som lite grynig. Speciellt när man har något ljust eller vitt på skärmen (som t.ex en webbsida sweclockers.se/forum). Precis som om man hade jobbig och dålig antiglare eller något, vilket jag trodde att denna skärmen inte skull lida av?
Hur upplever ni andra detta?

Sedan så tycker jag att text många gånger är otydligt om jag inte kör den i native läge? Beroende på vad jag gör så vill jag ibland dra ner upplösningen och då blir texten lite suddig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irving:

Måste säga att jag ibland upplever skärmen som lite grynig. Speciellt när man har något ljust eller vitt på skärmen (som t.ex en webbsida sweclockers.se/forum). Precis som om man hade jobbig och dålig antiglare eller något, vilket jag trodde att denna skärmen inte skull lida av?

Mjao, alla matta skärmar har ju nån form av antilglarebehandling, och många IPS-skärmar överlag verkar inte vara de allra allra bästa på detta. Jättegrynigt borde det dock inte vara. Har du testat leka med cleartype?

Skrivet av Irving:

Sedan så tycker jag att text många gånger är otydligt om jag inte kör den i native läge? Beroende på vad jag gör så vill jag ibland dra ner upplösningen och då blir texten lite suddig?

Detta problem har exakt alla LCD-skärmar
Prova byt mellan att skärmen skalar om bilden eller att datorn gör det, och kolla vilken som ger bäst resultat. Räkna inte med att det blir speciellt bra hur du än gör dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjao, alla matta skärmar har ju nån form av antilglarebehandling, och många IPS-skärmar överlag verkar inte vara de allra allra bästa på detta. Jättegrynigt borde det dock inte vara. Har du testat leka med cleartype?

Detta problem har exakt alla LCD-skärmar
Prova byt mellan att skärmen skalar om bilden eller att datorn gör det, och kolla vilken som ger bäst resultat. Räkna inte med att det blir speciellt bra hur du än gör dock.

Tackar så mycket för dina snabba svar!
Ska testa lite olika saker och se vad som blir bäst. .Har försökt göra det bästa med cleartype men det blir inte riktigt så bra som jag skulle vilja ha det.

Har inga problem alls när jag jobbar med bilder, tittar på film, spelar spel etc. Men när jag sitter och skriver eller surfar så kan det vara lite störande. Både grumligheten och den "luddiga" texten
Ska komma ihåg till nästa skärm att jag ska sikta på en utan någon typ av skit (antiglare etc.) på skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irving:

Ska komma ihåg till nästa skärm att jag ska sikta på en utan någon typ av skit (antiglare etc.) på skärmen

Då blir den helt blank istället, och vartenda liten reflektion syns på ytan. (som på många bärbara och en hel del appleskärmar)
Har du en väldigt kontrollerad ljusmiljö hemma så kan det kanske funka, men du byter mest ett irritationsmoment mot ett annat.

Olika skärmar har förvisso olika kraftig antiglare, men verkar svårt att få fram vettig info om det. Bästa är ju förstås om man har möjlighet att kolla på skärmen först.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Irving:

Hur upplever ni andra detta?

Öka storleken på texten istället för att sänka upplösningen.
Är det något spel du kör i lägre upplösning eller varför har du annars sänkt?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12385401']Öka storleken på texten istället för att sänka upplösningen.
Är det något spel du kör i lägre upplösning eller varför har du annars sänkt?

Mest för att jag tyckte texten blev så liten och vissa ikoner så små när jag körde högra upplösning. Alla spel fungerar otroligt bra i native. Har nu ökar textstorleken "Ställ in anpassad textstorlek (DPI)" som finns på samma ställe som ClearType i Windows, även fast det känns som en pensionärs grej

Tyvärr verkar inte Firefox plocka upp att jag vill ha större text. Någon som vet ett bra alternativ för det? Hade varit skönt att ha något program som skalade det på samma sätt som Windows utan att behöva tvinga fram ändringarna genom att välja storlek i Firefox.

Permalänk
Medlem

Testa Ctrl + Scroll, brukar jag köra med

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem

Ctrl + NumPadPlus funkar också om man inte vill använda Ctrl + Mouse Scrollwheel

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3