Apples börsvärde slår historiskt rekord

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Ser ingen anlednig att hata Apple?

Då kanske du får skaffa glasögon.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Avstängd

Suget på att göra en riktigt ordentlig blankning med Apple.

Inte nog med att aktien är övervärderad skulle Mortorola få medgång i sin stämning mot Apple skulle Apple aktien ta stryk, i alla fall på kort sikt.

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Suget på att göra en riktigt ordentlig blankning med Apple.

Inte nog med att aktien är övervärderad skulle Mortorola få medgång i sin stämning mot Apple skulle Apple aktien ta stryk, i alla fall på kort sikt.

Det är i så fall då man ska köpa den, vänta tills iPhone 5 sålt lite och sälja då... om man har pengarna att investera från början dvs, själv skulle jag väl ha råd med en aktie typ =b

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Fast Android är väl ingen underdog direkt.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att börja dela med sig till folk som har det dåligt ställt nu. Skulle tycka om Apple lite mera då.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Konstigt hur Apple lyckas med detta när så många hatar dom lol

Kan bero på att 99,8 procent av folket inte har hört talas om alla stämningar vilket jag tror är största anledningen till hatet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Google är din vän...

Skrivet av anon142735:

Tänkte mer på Apple Samsung Htc och vidare!

Inte exakt vad du söker efter men här har du en lista över världens rikaste företag.

http://www.forbes.com/global2000/#p_1_s_a0_All%20industries_A...

Här har du en lista över året, eller ja förra årets då det alltid ligger efter.

http://www.businessinsider.com/the-most-charitable-companies-...

Microsoft gav $105,075,000
Cisco gav $42,941,703

Microsoft är iaf i samma bransch som apple, ska du promt ha för enbart mobiltillverkare så googla själv.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Spanar man in grafen gjorde de som köpte aktier Januari 09 en bra affär om de skulle sälja dem idag

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

fast börsvärde säger väl inte egentligen något?, det säger väl bara vad investerarna/ägarna tycker det är värt?

Visa signatur

Define R5. 6600K 4,2GHz. Gigabyte GTX 970 G1. Cooler Master 750W.
8GB DDR4 2666 MHz. be quiet! Pure Rock. Asus Z170-P.

Permalänk
Skrivet av Drager:

Jahapp, då får dom fan ta och dela med sig lite.

Varför det? Vad har du bidriagit med?

On Topic:
Jaha? Det är ju bara ett värde som den senaste affären bestämde att den skulle ha. Det säger ju inget, och absolut inte hur mycket pengar bolaget har eller hur mycket vinst de kommer att göra i framtiden.

"Marknadsekonomin är det sämsta system som finns, utom alla de andra" - Okänd

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Det är i så fall då man ska köpa den, vänta tills iPhone 5 sålt lite och sälja då... om man har pengarna att investera från början dvs, själv skulle jag väl ha råd med en aktie typ =b

Man kan ju ha råd att köpa den om man blankar den först. Dah. läs vad han skrev.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Skrivet av j0ckeeh:

Kanske dags att börja dela med sig till folk som har det dåligt ställt nu. Skulle tycka om Apple lite mera då.

Varför det? Varför kan inte du göra det själv om du tycker det är så viktigt? Varför tycker du att Apple är skyldig att rädda världen bara för att de är grymma på att sälja telefoner?

Visa signatur

- Ayn Rand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

Trender vänder. Kolla på hur mycket Microsoft har varit värt och hur mycket värt det är idag. Men tror att Apple kommer hinna att slå Microsofts rekord innan de dalar neråt.

Ööööh, de har ju redan slagit Microsoft rekord, det är ju det hela artikel handlar om typ...sen att dollarn i sig är låg i kurs är ju inget som Apple rår på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Fast Android är väl ingen underdog direkt.

Med tanke på att även om du slår ihop börsvärdet på Google, Microsoft och IBM så är det knappt de kommer förbi Apple, så lite underdog är de allt, sen har ju Apple fler produkter att luta sig mot, vad har egentligen Google för inkomster mer än reklam och några ev licenser?! Motorola hittills har bara varit en utgift, så där finns inga inkomster att hämta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebbosten:

Kan bero på att 99,8 procent av folket inte har hört talas om alla stämningar vilket jag tror är största anledningen till hatet

Snarare att de flesta inte bryr sig även om de hört det eftersom de vet att företag har stämt varandra i evigheter, de som gnäller är bara folk som bryr sig för mycket utan anledning och har feltolkat hela stämningsprocessen för att allt hat förblindade dem istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Android är större än iPhone / iOS. Så din Coola teori går inte igenom.

Det är snarare Applefantaster som klagar på att vissa är inte gillar Apple produkter, och därför kallas man haters.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Android är större än iPhone / iOS. Så din Coola teori går inte igenom.

Det är snarare Applefantaster som klagar på att vissa är inte gillar Apple produkter, och därför kallas man haters.

Fast Apple gör mer än iPhones, börsvärdet inkluderar alla deras produkter, bara Android fans som vägrar se det tydligen, är som att jag skulle påstå att Samsung gör ju bara mobiler som alla heter något med Galaxy och helt förbise att de gör brödrostar, dammsugare, kylskåp, TV, datorer....you name it
Trots hela den arsenal med prylar de gör så är t.o.m deras börsvärde under en tredjedel lägre än Apple's

Permalänk
Medlem

Oh look, it's the internets again ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Imponerande. Och ändå har de inte skänkt en enda krona till välgörenhet och liknande till skillnad från många andra företag som inte ens ligger i närheten av Apples börsvärde...

Jaså?

http://www.huffingtonpost.com/2012/02/03/apple-charity-donati... med olika länkar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Fast Apple gör mer än iPhones, börsvärdet inkluderar alla deras produkter, bara Android fans som vägrar se det tydligen, är som att jag skulle påstå att Samsung gör ju bara mobiler som alla heter något med Galaxy och helt förbise att de gör brödrostar, dammsugare, kylskåp, TV, datorer....you name it

Jag skulle snarare säga att det enbart är fanboys som tar till halmgubbar, då absolut ingen i tråden har trott att börsvärdet enbart gäller Iphones.

När man sedan pratar underdog, så blir det väldigt knepigt att säga att Android är en underdog för att Apple är så stora, när man blandar in Apples andra produkter som inte alls konkurrerar med Android.
Däremot kan man kalla Windows Phone för en underdog, fast Microsoft har väldigt mycket pengar och nästan har monopol på operativsystem till persondatorer, där detta monopol i princip är irrelevant för om de ska kallas en underdog eller ej när man pratar om mobiltelefonoperativsystem.

Min uppfattning är att det snarare handlar om Apple fanboys och Apple haters, där många Apple haters använder Androidtelefoner för tillfället och inte det att de är så himla förtjust i androidoperativsystemet så att de kan kallas för en fanboy.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Grattis Apple! Det är rejäla summor som man står för. Jag står dock inte för Apple sätt att låsa in sina produkter osv. Jag är för en öppen marknad.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Skäggig legend

VEM FAN BEHÖVER FREDAGAPANELEN NÄR KRIGET MELLAN IOS OCH ANDROID ÄR SÅ OTROLIGT UNDERHÅLLANDE?!!?

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag gillar deras produkter. Har själv ägt flera iPhone... och kommer garanterat införskaffa iPhone 5 ifall jag skulle byta ut min enkla mobil till en smartphone. Dock är det enbart samtal/sms jag behöver en mobil till i nuläget.

Är oerhört sugen på att köpa en iMac eller en Macbook. Dock lär jag väl aldrig göra det då de som sagt är på tok för överprisade. Tills jag vinner på Lotto så fortsätter jag väl köpa PC.

Har haft mycket problem med Apples Operativsystem, Buggar och andra små problem, men man nog inte klaga då det OS bara kostar runt 300kr.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Grattis Apple! Det är rejäla summor som man står för. Jag står dock inte för Apple sätt att låsa in sina produkter osv. Jag är för en öppen marknad.

Vad har öppen marknad med att låsa in sina produkter att göra?

Permalänk
Skrivet av 0035:

Vad har öppen marknad med att låsa in sina produkter att göra?

Okej inte bra skrivit kanske. Men jag syftar på företag som helt enkelt inte låser in sina konsumenter. Microsoft låser in till viss del men är ändå relativt öppet. Google produkter är de som är mest öppna enligt mig. Fördelen med att något är öppet är att man tillåter tex att man får välja mellan flera olika webbläsare tex. Det föredrar jag.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SideWinder86:

Ett SG2 springer rundor runt 4s

Nej, faktum är att GPU'n i 4S springer rundor runt SGSII.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flux69:

Ööööh, de har ju redan slagit Microsoft rekord, det är ju det hela artikel handlar om typ...sen att dollarn i sig är låg i kurs är ju inget som Apple rår på

Nu får du lugna dig lite här. Rekordet är alltså att de har den högsta siffran, inte det högsta värdet i absoluta mått mätt. Det absoluta värdet är oberoende av var dollarn står så det högst noterade bolaget genom tiderna är Microsoft och Apple har en bit kvar upp till deras rekord. Det blir ju helt meningslöst att mäta värden över tid om man inte kompenserar för inflation för det säger exakt noll och inget.

Hade dollarn varit hög hade de eventuellt inte slagit rekordet för då hade vi fått en lägre siffra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Det kommer svida en del för några när aktier korrigeras igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Sälj nu alla som har aktier... Det kommer rasa.

Någon som försöker blanka AAPL eller?

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Haft aktier i apple sen 2003, fick som gåva av min farbror som är trader .. Not complaining .. Men använder fortfarande inte Apple-produkter

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN