Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem

F2P kommer antagligen innebära döden för de flesta bra spel.

Permalänk
Avstängd

Det verkar som de flesta av oss här faktiskt köper spel.. Men om man skall tro statistiken innebär den något annat...

Permalänk
Medlem

Kan inte minnas senast jag spelade något från UbiSoft de gör ju skitspel nu förtiden. Klassiska konsolportar som kostar mer än vad spel utvecklat för PC kostar är fan heller värt pengarna, så ingen större förlust!

Istället för att hitta lama ursäkter så ta och kolla på spel som Battlefield 3, WoW och Diablo 3. Felet är inte piratkopierna felet är att ingen har lust att betala för era spel till det priset ni säljer dem för..

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Sluta porta över ert skit så är kanske fler PC spelare redo att betala. Förövrigt låter 95% som ren bullshit...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Tror deras DRM-skydd har gett motsatt effekt, host

Permalänk
Medlem

Om man snackar folk som NÅGON gång piratkopierat kanske det stämmer, men annars, rent skitsnack.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

I call Bullshit. Ubisoft ljuger som alltid, förbannade svin som släpper skit varje år och ingen vill köpa det men de fattar inte de dumme fanskapen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Vet inte vad jag känner när jag ser på min Rayman samling. .

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Detta låter ju inte så jävla trovärdigt.

Try harder, ubisoft.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derix:

Släpper Ubisoft sina spel på Steam? Annars få de skylla sig själva.

Varför skulle Steam göra så att spelet säljs mer? Piratkopior finns på de flesta Steam spel. Det finns en hel del personer som aldrig någonsin skulle köpa ett spel i från en tjänst som Steam.

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara tycka det var bra om det blev svårare att piratkopiera, skapar lite efterfrågan på oss nördar. Mina sju senaste köpta titlar säger lite vad jag tycker om de stora spelutvecklarna. BF3, Arma 2, Machinarium, World of goo, Plants vs Zombies, Minecraft, UFO: Extraterrestrials.

Jag har också sponsrat två indieutvecklare under tiden genom kickstarter.

Permalänk
Medlem

Det första jag kom och tänka på var att dwtta var en "ursäkt" för att de kommer att bara släppa F2P som jag personligen hatar.

Sedan är det på tok för hög prissättning imo. Ett vanligt spel ska inte kosta 400. De spel som släpps inom denna prisklass skall vara hypade ( typ Skyrim). I övrigt, släpp billigare spel så kommer folk köpa mer (tror jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk

Ta en titt på EAs PC försäljning, de sålde mer spel på PC än PS3 och nästan lika många sales som Xbox. Detta är ju skitsnack på högnivå. Om man gör bra spel köper folk det.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Blir fan sur när jag läser sånt bullshit! se på steam hur många users betalar inte för sig där? jo alla... jävla nötter... om de gjorde bra spel kanske någon skulle betala pengar för dem.

Precis, inte speciellt svårt att få spelare att betala för spel om man håller en vettig prisbild...
Steam och b.net är bra exempel på att få spelare att betala för BRA spel!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tänk vilka bra spel som skulle kunna produceras om alla betalade för sig. Samt att de skulle kunna bli billigare också, då fler delade på kostnaden.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Varför skulle Steam göra så att spelet säljs mer? Piratkopior finns på de flesta Steam spel. Det finns en hel del personer som aldrig någonsin skulle köpa ett spel i från en tjänst som Steam.

För att det är så pass smidigt att köpa spel på Steam.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Konstigt när de utvecklar skit spel! Allt de har är grafik men noll gameplay! -.-

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Varför skulle Steam göra så att spelet säljs mer? Piratkopior finns på de flesta Steam spel. Det finns en hel del personer som aldrig någonsin skulle köpa ett spel i från en tjänst som Steam.

Det finns ju dom spel som sålt extremt bra enbart pga steam också.
Så ja spel kan säljas rejält mycket bättre om dom är ute på en platform som steam.

Ubisoft har väll något digital skit också, som verkligen inte kan sälja bra.

All in all, dålig ursäkt för skitspel, bra spel säljer enormt bra också.
Måååånga indie spel säljer sjukligt bra tack vare platformar som steam.

Permalänk
Medlem

Enda anledning till att andelen pirater är so stort hos Ubisoft är bara på grund av deras förbannade DRM dom slänger in i nästan varenda spel dom publicerar. Piraterna lipper DRM skiten

Permalänk
Medlem

Det fattar ju vem som helst att de siffrorna är helt åt skogen fel.

Låt oss säga att de skulle stämma, vi säger 95% pirat 5% köpta, och så kan vi säga att de säljer 500 000 exemplar (inte jättedåligt men inte heller extremt bra) då skulle de alltså egentligen ha sålt, utan piratkopiering, tio miljoner exemplar vilket är en extremt hög siffra som bara topptitlarna når.

Man skulle ju även kunna ta det längre och säga att ett spel sålts i tio miljoner exemplar vilket då skulle bli två hundra miljoner exemplar utan piratkopieringen, vilket vem som helst förstår är helt uppåt väggarna.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Får jag fråga varför du ogillar steam? Tycker det är relativt praktiskt att man kan klara sig utan skivor och ändå få installera alla spel man äger

Steam och dess tjänster i sig har jag inget emot.
Det är "tvånget" jag ogillar.
Jag vill kunna göra valet att köpa spelet fysiskt på skiva, installera med s.k cd-nyckel, och sen kunna ladda
ner uppdateringar från tillverkarens hemsida och spara på min hårddisk.
Jag vill inte ha något att göra med Steam eller andra liknande tjänster.
Vissa spel kan man inte ens spela om man inte loggar in på Steam först.
Alternativet är att inte köpa/spela dessa spel, så slipper man Steam...
Lite trist då att man går miste om en titel man finner intressant.

Tillverkaren får inte heller mina pengar på detta sätt.
Mer hade dem tjänat om spelet även släppts utanför Steam, dem ska ju inte tro
att Steam förhindrar olagliga kopior.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

I am the 5-7%!

Låter lite högt tycker jag och undrar om han menar PC-spel generellt eller PC-spel från Ubisoft. Ifall det är det senare fallet ligger nog de högst av alla spelföretag tack vare sina hemska kopieringskydd och annat skit som får folk att piratkopiera deras spel eller (som i mitt fall) helt avstå spelen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Ubisoft spel är det inget fel på alls imo, det som skrämmer iväg kunderna är ju deras DRM. Pirater kringgår ju detta i vilket fall som helst men för de som köper är det ju ett rent helvete. Har själv inte köpt ett Ubisoft spel på väldigt länge, senast var Brotherhood men då för den kostade enstaka tior under Steam rea :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Entusiast

Jag tror som någon redan har nämnt att om dessa siffrorna stämmer, så gäller det bra Ubisofts spel. Det roliga är att om dom hade släppt demon på spelen så hade ingen köpt deras spel alls.
Köpte HAWX 2 t.ex här om veckan på någon rea för 9 kr. Mullemeck bygger flygplan har fan härligare känsla i flygningen än det. Jag köper spel jag vill stödja, men det enda roliga Ubisoft har släppt på länge är Assasin's creed spelen. Och det tycker jag passar bäst på konsol, men 700kr för det på xbox? Inte en chans. Jag vill inte stödja ockrare

Permalänk
Medlem

Detta är helt omöjligt. Deras DRM gör ju att bara de som köper spelen kan spela, eller hur var det nu.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Kolla på säljsiffrorna för tex COD. Finns det tillräckligt många människor på jorden för att 9ggr så många som de som köper det skulle ladda ner det?

Permalänk

Spel under Ubisofts mantel är juh så löjligt proppade med DRM metoder som gör allt till ett helvete, och vilka löste alla problem som uppstod från Ubisoft? Piraterna som fann en lösning där man kan föra över sparfiler ifall man installerat om OS, inte bli utkastad från spelet när internet slocknar och eliminerat alla errors efter man bytt hårdvara.

Ubisoft måste lära sig hur man håller spelservice med minimala fel och buggar, som Steam.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Proffsmoddare

Om Ubisoft lagt sina pengar på att göra bra spel istället för att trakassera sina kunder hade kanske deras hittepå-statistik sett annorlunda ut.

Det var längesen jag såg ett Ubisoft spel som var värt att lägga pengar på.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

Man köper inte skit spel som Ubisoft gör

Konsol ägare som köper ubisoft spel känner sig nog lurade på 499:-

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

86% av all statistik är påhittad.

Skickades från m.sweclockers.com