Ny jobbmobil. iOS, Android eller WP? Hur ska jag tänka?

Permalänk
Medlem

iOS vs Android är helt och hållet en smaksak, båda har brister och båda har fördelar. Jag själv föredrar iOS och även nästa telefon lär bli en iPhone då jag är nöjd med vad som finns i 4an idag.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

har kört wp ett tag nu och är riktigt nöjd. i början tappade jag nät ibland och ingen wifi-hotspot. båda dessa problem har uppdateringar fixat + lite annat trevligt.
inte alls lika mycket gratis-apps som på android market men även mindre skit.
luren har varit stadig och har inte betett sig underligt alls.
ios gillar jag också men gränsnittet börjar kännas lite tråkigt nu. och att ha fler än en knapp är faktiskt skönt i de flesta lägen även om dom lyckats fått till det bra.

haft tre srycken android-mobiler som betades av i ganska snabb takt. dom fungerade bra första kvartalet innan allt krångel och buggar och allt började. min desire var nog inne tio gånger innan garantitiden tog slut. nu är det högtalare som gäller när man pratar telefon och inget minneskort heller. men fungerar gör den.
och jag har inte sett någon android flyta som en iphone eller wp hur många kärnor och hur stor skärm dom än har

men allt är ju smaksak. inte provat senaste androidlurarna. dom kanske är skitbra. vad vet jag?

och vill du mecka med luren och överklocka och allt så är android att föredra. ganska kul att prova roms osv!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Har ingen erfarenhet av iPhone eller Android, men min Windows 7.5'a (HTC Radar 110e) suger gigantiska elefantballar. Den går i stort sett inte att konfigurera alls, det går inte att flytta filer till & från den utan att använda Zune, tangentbordet är löjligt smått, det går inte attt stänga av predictive typing, kameran är halvdassig, portrait/landscape mode är opålitlig, and the list goes on... Det enda bra med den är att den är gjord i massiv alumiinium och väger nästan ett halvkilo - fast om det egentligen är så jäkla bra...

Det är tänkbart de andra inte är bättre, men åtminstone på HTC Radar Wiindows Phone är skräp.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Det är inte bara en person som tröttnat på dina dåliga argument som du kanske sett i tidigare inlägg.

Det är svårt att förstå vad du skriver när det enda du pratat om är:

"Anledningen till att man kan göra mer på android är för att folk tror man kan göra mer för att andra säger det"
"Samsung Galaxy S3 laggar"

Kom inte med sånna påståenden när du inte har några personliga erfarenheter. jag och andra i tråden har använt Samsung Galaxy S3 och tycker att den är fantastiskt bra.

i Princip alla här som argumenterar för Android har använt både android och iOS och konstaterar att Android är vassare.

Vi har även länkat en youtube serie på fem klipp som visar fördelarna med android. Personen i filmerna har använt iPhone men kände sig så begränsad att han bytte till Android och ville därför visa skillnaden mellan Android och iOS. Hur begränsat iOS är i jämförelse. Titta på dem så fattar du att det inte är som du menar "Att folk tror man kan göra mer på Android för andra säger det".
Skickades från m.sweclockers.com

Så Google som skapat Android har fel som faktiskt säger att det laggar oavsett telefon? Folk på ett svenskt forum har rätt, Google har fel...intressant
Om nu Google är så dåliga människor och ljuger om det, varför stöttar ni fortfarande dem då? Är det inte sånt ni gnäller om att alla andra gör så därför bojkottar ni dem

Permalänk
Skrivet av erikom:

Spelar det roll? Han går igenom båda systemen. Du har ju inte kollat klippen. Det är en källa som visar bristerna hos iOS i jämförelse med Android. Vad Android klarar av som inte iOS gör. Vill du visa brister hos Android... Gör det, men länka material så TS har något att gå efter.

När du köper ny mobil, kollar du enbart tillverkarens reklamfilm eller går du in på youtube och tittar när någon faktiskt använder telefonen?

Kom med någonting bättre. Ge TS något han kan gå efter istället. Pinsamt.

Man ska inte gå efter vad andra tycker. Om man vill ha Android eller IOS är en smaksak. Jag har själv en S3 och den nya iPaden.
Brukar läsa recensioner utav telefoner, inte kolla på klipp på youtube.

Tycker TS borde köra på iPhone om han inte har något emot IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Så Google som skapat Android har fel som faktiskt säger att det laggar oavsett telefon? Folk på ett svenskt forum har rätt, Google har fel...intressant
Om nu Google är så dåliga människor och ljuger om det, varför stöttar ni fortfarande dem då? Är det inte sånt ni gnäller om att alla andra gör så därför bojkottar ni dem

Åh herregud ge dig människa jag orkar inte med dig

Länka det du menar att google säger om Samsung Galaxy S3.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av erikom:

Och vad menar du är fördelarna med iPhone som jobb-telefon?

Tycker att IOS är ett mycket bättre val då risken för virus är betydligt mindre.
Han ska väll använda telefonen ett par år och då kan det vara trevligt att han garanterat kommer få de nyaste uppdateringarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Tycker att IOS är ett mycket bättre val då risken för virus är betydligt mindre.
Han ska väll använda telefonen ett par år och då kan det vara trevligt att han garanterat kommer få de nyaste uppdateringarna.

Virus? Tjena. Vet inte vad man måste göra med sin telefon för att på något sätt få virus.

Får han inte garanterat de senaste uppdateringarna till en Samsung Galaxy S3? Större chans att få det till en SG3 än att få det till iPhone 4 som är något år gammal redan?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

TS: Tror nog du blir nöjd vad du än köper. Kolla folks inlägg här i tråden; iPhone-ägare tycker att iPhone är bäst = nöjda, Galaxy-ägare tycker Galaxy är bäst = nöjda.
(för det kan väl inte vara så att folk försvarar "sin" produkt in absurdum... Näää! )

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

TS: Tror nog du blir nöjd vad du än köper. Kolla folks inlägg här i tråden; iPhone-ägare tycker att iPhone är bäst = nöjda, Galaxy-ägare tycker Galaxy är bäst = nöjda.
(för det kan väl inte vara så att folk försvarar "sin" produkt in absurdum... Näää! )

Har man använt båda typerna av OS d.v.s. Android och iOS så handlar det inte om att försvara sin produkt. Har en iPod Touch och en HTC Desire HD och jag förklarar vad av de operativsystemen jag tycker är bäst.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av erikom:

Virus? Tjena. Vet inte vad man måste göra med sin telefon för att på något sätt få virus.

Får han inte garanterat de senaste uppdateringarna till en Samsung Galaxy S3? Större chans att få det till en SG3 än att få det till iPhone 4 som är något år gammal redan?

Fick allt något virus på min Wildfire enligt AVG. Telefonen betedde sig konstigt och stängde av sig ibland.
Har läst flera artiklar där trojaner ska ha hittats på market.

Klart han skulle få det i början, men om man jämför med Apple som fortfarande släpper uppdateringar till 3GS.

Permalänk

WP är mer av ett operativsystem för arbete.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

WP är mer av ett operativsystem för arbete.

Men inte för ljudböcker (TS), sedan beror det ju på infrastrukturen på företaget

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Fick allt något virus på min Wildfire enligt AVG. Telefonen betedde sig konstigt och stängde av sig ibland.
Har läst flera artiklar där trojaner ska ha hittats på market.

Klart han skulle få det i början, men om man jämför med Apple som fortfarande släpper uppdateringar till 3GS.

Hur lyckas man med det är frågan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av erikom:

Hur lyckas man med det är frågan.

Fick några skumma sms har jag för mig. Men som sagt, det har släppts trojaner på market ett antal gånger.

Permalänk

TS: Efter att ha läst tråden lite, så känns det som att iOS inte är ett alternativ för dig Jag skulel själv ha testat en WP-telefon, om det inte var för att jag är orolig för app-utbudet. Kolla upp om alla du vill ha finns. Gör dom det, så varför inte testa?
Vill du vara på den säkra sidan, så ta en Android

Skrivet av Flux69:

Precis, vilken telefon man får i jobb är väldigt svårt att påverka om man inte sitter i ledande position och det är strikt förbjudet att hålla på med privata saker på sin jobbmobil

Vilket företag jobbar du på?

Skrivet av Flux69:

-Flash...inget man saknar, absolut inte på en jobbmobil och det är bara föråldrat och även begravt för mobiler.
-Du byter mobil innan du byter batteri, för den delen är det inga problem att byta batteri själv på en iPhone 4/4S utan att det påverkar garantin, på 3G/3GS var det annat, minneskort helt värdelöst, seg läsning/skrivning till jämfört med att ha allt integrerat.
-Byta utseende är ju jätte viktigt att kunna göra, framför allt när det är en jobbmobil.
-Hur överlägsna notifications det är kan diskuteras, innan Apple införde det så fungerade de helt förkastligt med ingen möjlighet att få dem när man var inne i andra appar eller kunna välja vilka appar man ville ha dem ifrån, de kan ha ändrat det nu.
-Delningsalternativ kommer via bluetooth med iOS6.
-Av vilken anledning skulle man behöva kolla filsystemet, det är en mobil och sakerna man använder ligger samlade.
-Apparna till iOS håller högre kvalité och utbudet är mycket bredare, de integrerar väldigt bra i den med

Flash är borta i Jelly Bean, så det är inget argument varken för eller emot

Man byter inte batteri för att det blir gammalt, man byter till ett större, för att få längre batteritid. Men det behövs ju inte på en iphone, eller vad säger ni med 4S? Ja, minneskortet kanske har långsamma läs och skrivhastigheter, men spelar det någon roll när du lyssnar på musik? Det är ju alldrig den inte hinner buffra musiken från minneskortet. Appar osv har du på det inbyggda minnet.

JA, det är viktigt för de flesta att trivas med utseendet. Varför skulle det vara mindre viktigt på en jobbmobil?

Har du någonsin använt en android? Notifications är helt och hållet utklassar iphones. Det går inte att diskutera. Särskilt nu i jellybean när man kan förstora och förminska dem (Tex för att se hela texten i ett sms, eller en hel bild)

Det kommer ändå inte vara lika enkelt som att dela något med en android. Om jag vill skicka en bild till någon, så öppnar jag bilden, klickar på dela, och väljer sedan med vilket program. Väljer jag då tex kik messenger, så får jag välja vem jag ska skicka till, och sen är det bara att skicka iväg. Samma sak kan jag göra med websidan jag har uppe, musiken jag lyssnar på, eller vad som helst annat. Kanske är iOS överlag enklare att använda än android, men jag kan säga att det har hänt ofta att någon inte vet hur de ska bära sig åt för att skicka en bild till mig. Det har också hänt att jag efter tre minuter får en screenshot med sidan där bilden ligger

Att kolla filsystemet är bra för att till exempel lägga in musik direkt i mappen i stället för att krångla med itunes.

Apparna håller högre kvalitet? På vilket sätt? Det finns siffror på att iOS-appar kraschar oftare än androids. Utbudet är bredare? Hur kan det vara det, när det finns fler appar på Google Play store än på App Store? "De integrerar väldigt bra i den med"? Vet du själv vad du menar med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Har man använt båda typerna av OS d.v.s. Android och iOS så handlar det inte om att försvara sin produkt. Har en iPod Touch och en HTC Desire HD och jag förklarar vad av de operativsystemen jag tycker är bäst.

Du pekade precis själv ut en sak.
Ett OS kan inte passa alla. Då hade det inte funnits annat OS än det som alla tycker är perfekt. Men nu är så inte fallet, right?
Jag respekterar att du gillar Android, jag respekterar att någon annan gillar Ios, jag respekterar de som gillar Windows Phone.
Allt kan inte passa alla. Vi hade aldrig haft Lamborghini om Ferrari var den perfekta "super-bilen".

Det finns ingen anledning att skriva sjuttio-elva inlägg om att du gillar Android och att alla andra har fel. Den första biten förstod nog alla på ditt första inlägg.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av thomas67lundberg:

Jag håller med dig, men i många fall så hade man nog en åsikt om det redan innan man köpte sin nuvarande telefon. Dvs man har den telefonen eftersom man tycker om den, och inte tvärt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Du pekade precis själv ut en sak.
Ett OS kan inte passa alla. Då hade det inte funnits annat OS än det som alla tycker är perfekt. Men nu är så inte fallet, right?
Jag respekterar att du gillar Android, jag respekterar att någon annan gillar Ios, jag respekterar de som gillar Windows Phone.
Allt kan inte passa alla. Vi hade aldrig haft Lamborghini om Ferrari var den perfekta "super-bilen".

Det finns ingen anledning att skriva sjuttio-elva inlägg om att du gillar Android och att alla andra har fel. Den första biten förstod nog alla på ditt första inlägg.

Har inte gjort det heller? jag har påpekat brister i andras, speciellt Flux, alla tidigare inlägg där de trycker ner Android i skiten med argument som saknar fakta. Det man får höra är "Anledningen till att folk tror att man kan göra mer på android är för att de hört det från andra som säger det" och "Google säger att Galaxy S3 laggar".

själva har de (Flux) inte provat telefonen och vet inte alls hur den är i nuläget.

Och det är inte bara jag som påpekat att Flux har kommit med argument som saknar fakta. läs igenom tråden en gång till så får du kanske en bättre uppfattning..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har använt både Android och iOS. Androiden (HTC Desire) hade jag för ca 2år sedan och den fungerade bra ca. 4 månader innan den började lagga. Men jag fick stå ut med det ett tag tills HTC äntligen släppte nästa version av Android (2.2.X).Detta var långt efter att google släppt den. Men den blev bara ännu sämre då de lagt till mer funktioner men inte försökt optimera systemet. Tillslut gav jag upp garantin och rootade den den blev bättre utan HTC Sense och jag tyckte att den både blev snyggare,stabilare och snabbare. Men som sagt efter ca 4 månader började den lagga igen då började jag överklocka den men då höll knappt batteriet tills man slutat skolan. Det som är så tråkigt är att man måste förlora garantin för att få telefonen att fungera överhuvudtaget(roota) och för att få nyare android version.
Jag köppte en iPhone 4S på lanseringen förra året och jag har knappt haft något lagg alls och allt bara fungerar. Laggen som finns är så små och uppstår så sällan att man inte bryr sig om dom, jag har kanske haft 7st. Det jag tycker är bättre med Apple är att dem uppdaterar iPhone 3GS som är 3år gammal, vilket aldrig hade hänt med en Android som ändå är top of the line, ta Samsung Galaxy S som lanserades ett år efter 3GS, den har inte uppdaterats på evigheter. Så jag tycker iPhone eller WP, men vänta på WP 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobsjoqvist:

Jag har använt både Android och iOS. Androiden (HTC Desire) hade jag för ca 2år sedan och den fungerade bra ca. 4 månader innan den började lagga. Men jag fick stå ut med det ett tag tills HTC äntligen släppte nästa version av Android (2.2.X).Detta var långt efter att google släppt den. Men den blev bara ännu sämre då de lagt till mer funktioner men inte försökt optimera systemet. Tillslut gav jag upp garantin och rootade den den blev bättre utan HTC Sense och jag tyckte att den både blev snyggare,stabilare och snabbare. Men som sagt efter ca 4 månader började den lagga igen då började jag överklocka den men då höll knappt batteriet tills man slutat skolan. Det som är så tråkigt är att man måste förlora garantin för att få telefonen att fungera överhuvudtaget(roota) och för att få nyare android version.
Jag köppte en iPhone 4S på lanseringen förra året och jag har knappt haft något lagg alls och allt bara fungerar. Laggen som finns är så små och uppstår så sällan att man inte bryr sig om dom, jag har kanske haft 7st. Det jag tycker är bättre med Apple är att dem uppdaterar iPhone 3GS som är 3år gammal, vilket aldrig hade hänt med en Android som ändå är top of the line, ta Samsung Galaxy S som lanserades ett år efter 3GS, den har inte uppdaterats på evigheter. Så jag tycker iPhone eller WP, men vänta på WP 8.

Ofta beror det lagget på att du har alldeles för många appar installerade på telefonminnet. Min brorsas LG optimus 2X laggade så in i helvete tills jag flyttade över några appar till SD kortet. Fungera perfekt efter det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite faktiska svar

Anser mig någorlunda objektiv kring det hela

har betat av

Android:
Samsung Galaxy SII
LG P350 något
ZTE blade
HTC Legend
HTC Desire HD

Ios
Ipod Touch 2
Ipod touch 3
Iphone 4

WP
HTC Titan wp7.5

jailbreakat och rootat, bytt rommar, ändrat "launchern" i ios och android, pillelipill i oändlighet alltså.

och sitter nu med en HTC one X, som var det som föll mig absolut mest i smaken.
alla prylar har jag använt väl och gått igenom någorlunda grundligt, förutom windows phone Titan som åkte bort direkt.
anledningen till det var otroligt mycket död yta i systemet, gigantiska rubriker och även otroligt skralt utbud med vettiga appar.
apparna är säkert bättre idag, men att tappa 1/3 av yta i en app för att halva namnet ska stå i storlek 24 i toppen var inte min grej.

vad gäller epost, så kan man ha många konton på Android, du kan t.om använda olika program för att verkligen hålla isär på grejerna.
många konton fungerar även utmärkt i Ios.

så vad gäller Epost är det dött lopp dem emellan, egentligen... fördelen skulle möjligtvis vara fler Epostappar med Android.
Windows phonen kan jag inte utala mig om det faktiskt.

och vad gäller PDF, ljudböcker och annat,

PDF har du ju stor fördel med i Android, enligt mig, smidigheten att lägga in filerna, ladda ner torrentfiler med pdfer, själv tar jag ofta in dem via ftp eller lokala nätverket, dvs, gå in via nätverket och kopiera precis som man gör via en dator till en annan. ES filutforskare heter den appen jag använder ifall någon är intresserad, adownloader för torrents.

lägger du ljudböcker i mappen för ljudböcker, musik i mappen för musik, och resten sköter telefonen.

smart audobook player använde jag för ljudböcker, bokmärka, och kommer ihåg var man är. 30 dagars gratis prövotid.

här har du annars lösningen i Iphone. den inbyggda spelaren handskas ju med ljudböcker även fast det är tveksamt.
"Add the mp3 into iTunes. Right click the file in iTunes and click 'convert to aac' after that is finished, go to that location on your hard drive and then change the extension from .m4a to .m4b and then add that file to iTunes and it will be recognized as an audiobook and your iPod will remember the position you left off at. "

----

Det finns inte något för alla,
Android till Android skiljer sig otroligt med,
Samsungs mjukvara är jag långt ifrån kompis med, medans det finns de som avgudar touchwiz och de ändringar som finns, en rootning och byte av rom är nödvändig där enligt mig, hårdvarumässigt är de trevliga, om än plastiga.
kör alltid "custom-rommar" oavsett vad, men från HTC behåller jag gärna väldigt mycket fix, förutom launchern.

Fördelen med Samsung över HTC och Iphone är extern minneskort och utbytbart batteri, om man nu prioriterar det.

en stor fördel med Android över Ios är även hur appar interagerar med varandra, att dom pratar och man kommer dit man vill, medans Ios är snabbare att flytta ikonerna fram och tillbaka, än så länge i alla fall,
men även en Iphone med en del appar börjar sega ner ordentligt, trots att det inte multitaskas något,

En iphone är fortfarande enklare för enkelt användande, så det beror vad du ska ha telefonen till.
En android "oändligt" mycket mer avancerad i vad du kan göra, om du nu vill göra det.

Windows phone har jag själv inte sett någon praktiskt användning för, även fast det som koncept ser läckert ut, något som alltså hör hemma i en film, men även där är alla olika.

----

lek med frugans Iphone, gå och kläm på windows phone i butiker och fundera på om det är något du gillar.
sätt gärna upp en lista över saker du kommer göra varje dag, och jämför hur de olika telefonerna beter sig.

ladda ner en pdf-bok från emailen, jämför epostklienter, hur man ringer, surfar, och var begränsningarna i alla system finns.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Apparna håller högre kvalitet? På vilket sätt? Det finns siffror på att iOS-appar kraschar oftare än androids. Utbudet är bredare? Hur kan det vara det, när det finns fler appar på Google Play store än på App Store? "De integrerar väldigt bra i den med"? Vet du själv vad du menar med det?

Det handlar ju om att majoriteten av de större företagen fortfarande har iOS som prio ett. iOS är fortfarande en klart mer lönsam plattform än Android och de flesta stora utvecklarna vill tjäna pengar på sina produkter såklart. Av den anledningen får ofta iOS apparna mer "kärlek" eller släpps först. Att det är enklare att utveckla och testa för dem då det är färre hårdvarukonfigurationer bidrar också såklart.

Vad gäller undersökningen om krashade appar så rör det sig om en undersökning gjord av ett företag(Crittercism) och baserat på appar som använde deras ramverk och under perioden direkt efter iOS 5 hade släppts. Jag skulle definitivt vilja se fler mer övergripande undersökningar för att kalla det ett bevis för att iOS appar generellt kraschar mer än Android.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Åh herregud ge dig människa jag orkar inte med dig

Länka det du menar att google säger om Samsung Galaxy S3.

Men hur trög är du, jag skiter fullkomligt i SGS3, är det inte Android jag nämner OCH DET LAGGAR, DET SÄGER T.O.M GOOGLE

Men eftersom du trugar så hittade jag på denna http://wmpoweruser.com/quadcore-samsung-galaxy-s3-still-said-...

Och denna http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=75754

Skrivet av _MmattiasS_:

TS: Efter att ha läst tråden lite, så känns det som att iOS inte är ett alternativ för dig Jag skulel själv ha testat en WP-telefon, om det inte var för att jag är orolig för app-utbudet. Kolla upp om alla du vill ha finns. Gör dom det, så varför inte testa?
Vill du vara på den säkra sidan, så ta en Android

Vilket företag jobbar du på?

Flash är borta i Jelly Bean, så det är inget argument varken för eller emot

Man byter inte batteri för att det blir gammalt, man byter till ett större, för att få längre batteritid. Men det behövs ju inte på en iphone, eller vad säger ni med 4S? Ja, minneskortet kanske har långsamma läs och skrivhastigheter, men spelar det någon roll när du lyssnar på musik? Det är ju alldrig den inte hinner buffra musiken från minneskortet. Appar osv har du på det inbyggda minnet.

JA, det är viktigt för de flesta att trivas med utseendet. Varför skulle det vara mindre viktigt på en jobbmobil?

Har du någonsin använt en android? Notifications är helt och hållet utklassar iphones. Det går inte att diskutera. Särskilt nu i jellybean när man kan förstora och förminska dem (Tex för att se hela texten i ett sms, eller en hel bild)

Det kommer ändå inte vara lika enkelt som att dela något med en android. Om jag vill skicka en bild till någon, så öppnar jag bilden, klickar på dela, och väljer sedan med vilket program. Väljer jag då tex kik messenger, så får jag välja vem jag ska skicka till, och sen är det bara att skicka iväg. Samma sak kan jag göra med websidan jag har uppe, musiken jag lyssnar på, eller vad som helst annat. Kanske är iOS överlag enklare att använda än android, men jag kan säga att det har hänt ofta att någon inte vet hur de ska bära sig åt för att skicka en bild till mig. Det har också hänt att jag efter tre minuter får en screenshot med sidan där bilden ligger

Att kolla filsystemet är bra för att till exempel lägga in musik direkt i mappen i stället för att krångla med itunes.

Kul att Android oxå fått det nu, är ingen nyhet i iOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

att Android inte är laggfritt alla gånger köper jag absolut, men vad är det för något Android fått nu som inte är någon nyhet i Ios?
jag hoppas innerligt att du inte pratar om notifikationer+information som rullgardin från toppen...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Men hur trög är du, jag skiter fullkomligt i SGS3, är det inte Android jag nämner OCH DET LAGGAR, DET SÄGER T.O.M GOOGLE

Men eftersom du trugar så hittade jag på denna http://wmpoweruser.com/quadcore-samsung-galaxy-s3-still-said-...

Men herre gud, det är TS du pratar med. Gillar han inte iOS, så posta i någon annan tråd i stället. Förslagsvis en på flashback.

edit: haha okej jsut det citatet var det någon annan, men det jag sa stämmer fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Säg inte att jag är trög. Inte bara jag som redan konstaterat att du inte kan komma med vettiga argument och att du "diskuterar sämre än en 5 åring".

Kul att android fått vad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som jobb mobil finns bara ett alternativ fall det ska vara en Smartphone och det är Sony Xperia GO

Permalänk
Medlem

Windows phone för att det är kul att testa något nytt + att gränssnittet är helt underbart på mobila enheter (*host* windows 8). Extremt smart och nytänkande av ms att göra något annat än en appdrawer vilket både ios och android i stort sett kör med.

Annars kan man ju modda android en hel del om man vill det, min är i stort sett identisk med en windows phone på de flesta områderna vid det här laget

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Men inte för ljudböcker (TS), sedan beror det ju på infrastrukturen på företaget

Varför inte för ljudböcker?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000