Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Leveranstid på Alienware m18x.

Titeln är ganska säger det mesta, jag har skräddarsytt en Alienware m18x och undrar således om något vet hur leveranstiden från alienware ser ut? Deras egna beräkningar säger uppåt en månad men då jag handlar mycket över nätet så vet jag med mig av erfarenhet att det sällan stämmer, att dom ofta sätter en högre siffra för att gardera sig för förseningar. Om intresse finns så kan jag tänka mig återvända med en recension också.
Anledningen till att jag valde alienware är att Clevo, Sager och nästan alla andra desktop-replacement tillverkare haft stora problem med enduro-funktionen som 7970m har. Alienware är den enda tillverkare som är förskonad, detta i kombination med att jag ville ha en med Crossfire dessutom, som också alienware i nuläget är ensamma om att erbjuda, samt att studentrabatt genast klippte 5000kr på priset gjorde alienware en självklar kandidat för mina behov.

Permalänk
Medlem

Runt en månad kanske 3 veckor kan jag tänka mig är en trolig tid, min m17x skall förhoppningsvis dyka ner på hos mig på jobbet om någon timme ;), den slutade på precis 2 veckor, men vad jag läst så skall nog m18x ta lite längre tid.
Något du borde ta i beaktande med Crossfire är att 7970m kan lida av samma problem som stationära 7970/7870 när det kommer till microstuttering.(om man är känslig för sånt)
Är inte helt insatt men kolla på NBR´s forum och läs om det är ett problem.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Runt en månad kanske 3 veckor kan jag tänka mig är en trolig tid, min m17x skall förhoppningsvis dyka ner på hos mig på jobbet om någon timme ;), den slutade på precis 2 veckor, men vad jag läst så skall nog m18x ta lite längre tid.
Något du borde ta i beaktande med Crossfire är att 7970m kan lida av samma problem som stationära 7970/7870 när det kommer till microstuttering.(om man är känslig för sånt)
Är inte helt insatt men kolla på NBR´s forum och läs om det är ett problem.

microstuttering är ett problem som inte är så vanligt som man kan tro av att läsa här. Jag har själv haft 4850CF, 5770CF och 6870CF och inte upplevt MS med någon av uppsättningarna. Om jag mot förmodan skulle råka ut för det så ska tydligen vsync lösa detta. Jag får väl se då om några veckor:)