Apple vill stoppa åtta av Samsungs mobiltelefoner i USA

Permalänk
Medlem

Nä nu börjar jag tröttna...

Är det någon som tycker telefonerna på bilden är lika?

Nä men som man säger, det är ganska enkelt att få domare i USA att vända sig något från sanningen. Något som stärker en redan sargad ekonomi är säkert välkommet en bra bit högre upp i hierarkin...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

När ska dom lägga av med denna jävla sandlåda? Dom måste rätta till det som har gått fel i USA:s patentsystem.

kul att nån belyser problemet och inte konsekvenserna.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv

Apple's budgetplan för 2013. 10% innovation. 20% design. 30% hype. 40% advokater för att stämma Samsung.

Permalänk

LÄGG AV NU!!!!!!! vill slå apples jurister i fejan!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk

Asså nu får dom ju ge sig tycker man ju...
beter sig som barn ungar...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk

Det är väl bara att inse att de inte kommer ge upp. Istället får man börja lägga bets på vem som kommer vinna i rätten!

Permalänk
Medlem

Borde det inte bara kunna förbjudas patent på design-relaterade grejer när det kommer till elektronik?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Får lust att smälla ansiktet genom bordet nu... du kan ju inte ta en patent på att ha en fyrkantig telefon! Jag hatar apple så mycket så det inte går att sätta ord på det. För att inte nämna att dom är den största broms klossen i teknik industrin!

Fast det är klart... om klossen nu är av aliminium unibody med ett äpple på så är det ju helt okej!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Men vad fan... tänker de inte lägga ner någon gång? Apples produkter må vara fantastiska men det är svårt att inte tycka illa om dem när de gör så här. Är medveten om att det inte bara är Apple som stämmer folk, men det är ju uppenbarligen de som driver det hela.

Permalänk
Medlem

Apple är några jävla barnungar. Riktig sandlåda är vad det är.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jävla barnungar, inget bättre för sig?

Tycker inte telefonen är så jättelik, många andra telefoner ser ju likadana ut, inte bara samsungs..

Permalänk
Medlem

Apple är jävla grisar som utnyttjar ett patentsystem som de vet är ruttet från grunden och upp. Man kan dock inte beskylla domstolarna för att de dömer efter gällane lagar. Apple och andra patenttroll lär ju säkerligen ha lobbat en hel del för att just de här sjuka lagarna sikall implementeras dock.

Jag gillar inte mentaliteten att det ör OK att patentera hjulet, bara man är först med det på en pekskärm. Det är inte friskt. Nej fy fan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Haha inga problem, snart är apple lika utdött som dinosaurierna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Apple's budgetplan för 2013. 10% innovation. 20% design. 30% hype. 40% advokater för att stämma Samsung.

Hype kostar 30% av Apples' årsbudget - Arazand, klockan 21:50 den 27 augusti 2012

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Bojkottar Apple sedan för evigt. Hoppas andra följer. Galenskap !!

Har man gjort sen första iphone släpptes... Gick ju varken MMS:a eller multi-taska!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Jag hatar frukt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Detta är föga förvånande. Det är bara skrattretande och nu hoppas jag folk ser vad Apples nya VD går för. Sluta sälj, börja stämma!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

Haha inga problem, snart är apple lika utdött som dinosaurierna.

Hur skulle de kunna dö ut "snart" när de idag är det högst värderade bolaget i världen och deras framgång bara blir större och större hela tiden, menar du?

Permalänk
Medlem

Hade planer att gå över till äppelskruttet innan jag skaffade S3'an , tur att jag inte gjorde det, Kommer aldrig hela mitt liv gå över på äpplet , må äpplet ruttna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Folk kan ju hålla på och gapa sandlåde nivå bäst de vill, har man snott någon annans ide och koncept som man tagit patent på så är det inte mycket att snacka om, hur mycket man än hatar ett företag som apple av någon outgrundlig anledning.

Skönt att se att man inte är ensam här att tycka så.
Är någon förvånad liksom att apple väljer att göra såhär?
Det var ju halva iden med stämningen som gick igenom.

Jag håller med om till 100% att patent systemet i sin nuvarande form inte är perfekt.
Men förstår inte att ni gnäller på att apple stämmer samsung för att ha kopierat dom när det är så SOLKLART att dom har det.
Och visst säg vad ni vill om att apple kopierat andra. Men det var inte det stämningen handlade om. Om dom gjort det får respektive företag stämma apple då.

Alla bevis som lagts fram i det här målet är ju helt solklara att samsung gått in för att kopiera iphone.
Och det är ju inte bara utseendet på mobilen det handlar om utan dom har systematiskt gått igenom hela sin mobil och ändrat på saker för att det ska få samma "känsla och utseende som apple".

Om ni hade skapat en produkt och ett annat företag kopierar nästan allt så hade ni gjort precis samma sak tror jag.
Och samsung hade DEFINITIVT gjort samma sak om dom suttit på andra sidan i denna stämnings ansökan.

Så sluta gnäll om sandlåda så fort apple gör något.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jävla barnungar, inget bättre för sig?

Tycker inte telefonen är så jättelik, många andra telefoner ser ju likadana ut, inte bara samsungs..

Nej HTC har haft nallar som varit mer lika, men det handlar inte om fakta - det handlar om Samsung hat. Bojkotta allt förbannat skit som Appel har rört vid - kriminalisera innehav, bruk och omnämnandet av det vidriga halvätna äppelskrutten. Fy fan vilket äckligt profiterande på pantsystemet.

Permalänk
Medlem

Dax att börja demonstrera utanför närmaste apple butik xD

Permalänk
Medlem

Jag måste verkligen ifrågasätta värdet av denna "nyhetsartikel". Vi har redan en flitigt pågående diskussion i den andra nyhetsartikeln om patentstriden. Detta har ju direkt samband med det eftersom Apple vill stoppa de av Samsungs telefoner som juryn kom fram till bröt mot Apples patent.

Behöver vi då verkligen ytterligare en tråd där exakt samma sak tas upp?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Att de inte ger sig... Vem tjänar på detta egentligen?
De skadestånd Samsung betalar är pyttesmå om man ser till total omsättning och de får gratis spridning av sitt varumärke. Efter detta så köper jag ju hellre en Samsung än en produkt av Apple, kan vara för att jag använder Samsung och inte tycker att iOS är min grej.
/S

Skadeståndet pyttesmå? Mnja, en miljard dollar är vansinnigt mycket pengar. Det är 25% av hela deras netto-vinst per kvartal. Det slår jävligt hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag måste verkligen ifrågasätta denna "nyhetsartikel". Vi har redan en flitigt pågående diskussion om patentmålet i en anna tråd. Detta har ju direkt samband med det eftersom Apple vill stoppa de av Samsungs telefoner som juryn kom fram till bröt mot Apples patent.

Behöver vi då verkligen ytterligare en tråd där exakt samma sak tas upp?!

Det är inte samma sak det handlar om, visst, ett liknande fall är det, men ska Andreas låta bli att skapa artikeln för att det finns en diskussion om ett liknande ärende, menar du? Andreas skapar ju artikeln med syftet att helt enkelt rapportera att Apple ytterligare en gång har bestämt sig för att bråka lite, fast om något annat den här gången. Det nämndes inte i den förra artikeln.

Permalänk

"Apple is suing the family of Sir Isaac Newton. On the grounds he had no right using the apple to prove the theory of gravitation."

Skämt åsido.
Patentsystemet i Murrica äger!

Permalänk
Medlem

Hmm, nr 5. Samsung Galaxy S2 Epic 4G vill de ha bort ENBART för att det är en rektangel med rundade kanter?
Vissa av de andra mobilerna kan jag förstå, och håller med om, att det är lite väl mycket kopiering när både utseende och interface + andra patent liknar iPhone. Men om telefonen blir bannad typ bara för att den har rundade hörn... då tycker jag det har gått för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Har man gjort sen första iphone släpptes... Gick ju varken MMS:a eller multi-taska!

Ijuförsig så släpptes första iphonen hade usa som huvud marknad och där var ATNT´s 3g näte inte direkt utbyggt så därför fick inte telefonen 3g eller mms.
Och multitasking funkade as dåligt på alla mobiler vid den tiden för hårdvaran klarade inte av det.
Hade apple lagt in det så hade det funkat värdelöst så det är ganska förståligt.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

*Suck* Nu får dom väll för fan ge sig... dom telefonerna dom listat har fan inget med Iphone att göra Dom verkar dock fokusera mest på S2an vilket jag fan inte fattar för den innehar fan inga likheter med Apples jävla telefoner... inte ens samma dimensioner eller utformning.... åt helvete med Apple och åt helvete med alla som stödjer dom för ni är fan minst lika jävla trångsynta som Apple är!

Permalänk

Tydligen vill Apple att Samsungs enheter ska se ut såhär... *Facepalm*

Visa signatur

Tomorrow Never Knows - Ringo Starr