Vad kan vi förvänta oss när Dayz blir "eget"?

Permalänk
Medlem

Vad kan vi förvänta oss när Dayz blir "eget"?

Förhoppningsvis vet alla att DayZ kommer att bli ett ensamstående spel. Alltså inte en mod. Det enda riktigt jag ser att dem ska ändra på är hur Zombiesarna rör på sig.. Det är rent ut KATASTROF! Och lite annat smått.

Vad tycker ni dem borde göra för ändringar i DayZ ? Eller varför inte, inte ändra på.

Kul att se hur folk tänker gällande detta superba överlevar/zombie spel.

Peace!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som du säger så tycker jag dom ska ändra hur zombies rör på sig och det tror jag dom kommer göra också ifall det blir ett stand alone game. Förhoppningsvis så kommer en del glitchar också försvinna.. Så som den när man har en hel del zombies efter sig så kan man bara springa och croucha under en gran så tappar dom aggro och går därifrån.. Visst den har kommit till användning ett x antal gånger men den förstör som ändå det roliga i spelet, det är så lätt att komma undan zombies ifall man kan göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crank420:

Som du säger så tycker jag dom ska ändra hur zombies rör på sig och det tror jag dom kommer göra också ifall det blir ett stand alone game. Förhoppningsvis så kommer en del glitchar också försvinna.. Så som den när man har en hel del zombies efter sig så kan man bara springa och croucha under en gran så tappar dom aggro och går därifrån.. Visst den har kommit till användning ett x antal gånger men den förstör som ändå det roliga i spelet, det är så lätt att komma undan zombies ifall man kan göra så.

Ja alldeles för lätt det med att lägga sig under en gran!! Och så tycker jag att dem bör springa "lite" saktare så att man kan hinna en bit ifrån dem, och då kan dem tappa intresset och vandra av i en annan riktning eller dylikt. Visst man skall jagas en bit o få flåsa men inte springa några kilometer..

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk

Tycker de ska lägga till så man kan spawna på sina vänner, för just nu spelar jag inte alls för det är för tidskrävande att ta sig till varandra för att sedan dö om man har lite oflyt. Många kommer antagligen inte hålla med, men tycker det hade varit bra för de som spelar lite mindre och inte är 100% hardcore.

Lite nya kartor i olika miljöer snö/djungel/skog osv osv...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Tycker de ska lägga till så man kan spawna på sina vänner, för just nu spelar jag inte alls för det är för tidskrävande att ta sig till varandra för att sedan dö om man har lite oflyt. Många kommer antagligen inte hålla med, men tycker det hade varit bra för de som spelar lite mindre och inte är 100% hardcore.

Lite nya kartor i olika miljöer snö/djungel/skog osv osv...

Jag vet inte riktigt, jag skulle inte vilja att man spawnar på varandra, utan man kanske spawnar 1-2 kilometer från varandra och kan se varandra på kartan eller något liknande.
Sen angående kartor tycker jag definitivt att dem bör lägga till en till "värld" eller stad.. Typ nåt i USA skulle vara jävligt soft.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Skrivet av aron65:

Jag vet inte riktigt, jag skulle inte vilja att man spawnar på varandra, utan man kanske spawnar 1-2 kilometer från varandra och kan se varandra på kartan eller något liknande.
Sen angående kartor tycker jag definitivt att dem bör lägga till en till "värld" eller stad.. Typ nåt i USA skulle vara jävligt soft.

Ah kom på det efter jag skrivit, att man kanske inte ska kunna spawna på varandra/en spelare ingame, utan när man gör ett nytt game ska man kunna välja på olika spawnplatser som man hamnar 1m-1km ifrån.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Tycker de ska lägga till så man kan spawna på sina vänner, för just nu spelar jag inte alls för det är för tidskrävande att ta sig till varandra för att sedan dö om man har lite oflyt. Många kommer antagligen inte hålla med, men tycker det hade varit bra för de som spelar lite mindre och inte är 100% hardcore.

Lite nya kartor i olika miljöer snö/djungel/skog osv osv...

Håller helt och hållet med dig när det gäller nya kartor osv.

Då jag började så tyckte jag att kartan var otroligt stor, nu tycker jag att den känns väldigt liten då man har sprungit överallt.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dom ska ordna den enormt stora buggen med maten, som det är nu behöver du äta fånigt ofta, vätska är inte lika illa, men nästan.

Sen animationerna, att man inte ska kunna använda scripts, friends-system, DX11, att alla byggnader ska man kunna gå in i (alt skjuta upp en vägg eller en dörr), skjuta från fordon, låsa dörrar fordon etc (införa tex. lockpicks), etc etc

Listan kan göras lång.

Men, det jag hoppas mest på är bättre och nya animationer, att hunger fungerar som det ska, och att scripts försvinner helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Neh, inte spawna på vänner. Möjligen att man kan få välja var på kusten man vill spawna.
Finns redan tillräckligt många spel där man inte behöver bry sig utan bara kan rusa in o skjuta. Skulle bli så jävla B om man dödar en snubbe och 3-4 min senare dör man själv av samma snubbe då han lyckats spawna på sin campande polare. Låter som BF

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk

Jag är faktiskt nöjd med spelet i helhet, dock finns det för många buggar. Hoppas en del buggar försvinner iaf

Permalänk
Medlem

Nått som jag förväntar mig är att man kan springa/gå och byta vapen... Dött så många gånger pga man byter vapen i ställe för att öppna en dörr etc etc.
Att kunna välja vart man spawnar skulle nog vara en ganska bra ide dock så kommer folk bara att spawna där det finns mycket loot, Etc nära storstäder/Military camps/medical camps osv..
Att kunna se vart ens kompisar är på kartan tycker jag verkar väldigt bra för nybörjare som inte kan kartan, Men jag tycker det skulle vara bra för alla.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Det jag skulle vilja ha med i spelet är att man bygga riktiga baser som inte folk bara kan byta servrar för att komma in i, T.ex att man kan blocka in sig i ett hus eller litet stängt område.
Även att det skulle finnas safe zones där man kunde gå in och söka skydd, Så att det finns några bottar som patrullerar eller liknande
Men nya kartor hade varit riktigt nice med olika klimat, som liknande chernarus fast med stora berg täckta av snö.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

bättre kontroller !

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det inte blir så pissigt optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Det jag skulle vilja ha med i spelet är att man bygga riktiga baser som inte folk bara kan byta servrar för att komma in i, T.ex att man kan blocka in sig i ett hus eller litet stängt område.
Även att det skulle finnas safe zones där man kunde gå in och söka skydd, Så att det finns några bottar som patrullerar eller liknande
Men nya kartor hade varit riktigt nice med olika klimat, som liknande chernarus fast med stora berg täckta av snö.

Håller med om allt utom just safezones.. Menar det tar bort allt det verklighetstrogna, och roliga. Menar man kan bara springa dit då och så får man hjälp, när man blir jagad av Zombies eller bandidos!

Men absolut tycker jag att man ska kunna gå in i ett hus och sätta för plankor eller dylikt. Så inte zombies kan komma in. Men Banditer efter lite flås och slit!

Tycker man ska ha en neutral "bana" typ som Chernaus. Jag skulle jätte gärna vilja ha Arizona eller Vermont XD Men får se och hoppas på det bästa!

Peace

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Håller med om att rörelserna på zombies måste ändras. Det gör den säkert också, då de i dagsläget bara är "djur" vars hastighet ökats extremt mkt, vilket ju såklart gör dem zick-zackigia.

Jag tycker för övrigt också att sättet som zimbies spawnar på är fel. Jag tycker de skulle spawna ute i periferin/vilkmarken och dras mot bebyggelse och spelare. Det skall också spawna mycket, mycket mer zombies, men inte på en gång, utan det skall byggas upp en riktig hord om man stannar för länge på ett ställe. För att det inte skall bli ett hav av zombies i en stad efter ett tag så kan det finnas en viss maxnivå av zombies som kan dra sig till en tom stad. Om det finns spelare i närheten så skall den nivån dock sakta ökas kontinuerligt. Fler spelare = snabbare ökande nivå, tills man blir driven därifrån.

Detta skulle lösa flera saker, nämligen:

  1. Att zombies poppar in mitt framför en när man närmar sig en loot spot. Man skulle inte ens behöva se dem spawna alls.

  2. Vildmarken skulle inte vara helt zombiefri, utan har du otur kan du råka på en klunga vandande nånstans, eller kanske till och med bli omringad.

  3. Om de dras mot bebyggelse så skulle det verkligen kunna vara grymt svårt att ta sig in i en stad, och man måste faktiskt rensa lite, vilket såklart kan dra dit fler zombies och spelare. Mer risk = mer kul. Det skulle också betyda att en rensad stad inte helt magiskt skulle bli full med zombies från ingenstans, utan tomt = tomt, i alla fall till en början. Dock skall det komma så många till en stor stad att det skall vara omöjligt att hålla alla borta i längden genom att campa staden. Det skulle dock garanterat vara folk som försökte, och kanske lyckades en stund, vilket vore coolt. Det skulle kanske även ge ett annat mål och uppmuntra till lite mer samarbete mellan spelare.

  4. Om zombies också dras mot spelare, speciellt om man bär runt på mycket mat, så skulle man heller inte kunna ligga och campa, eller stanna för länge på samma ställe. Radien som en spelare drar till sig zombies skall dock inte vara så stor, och de skall inte röra sig fort, men givet tillräckligt med tid så skall man faktiskt kunna bli omringad. Det skulle ge en extra nivå av paranoia till det hela. Större grupper av spelare skulle såklart dra till sig fler zombies.

Sen om det är möjligt att hantera så stora mängder enheter som jag vill, det är ju en annan sak. Jag vill dock ha fler, men lite långsammare, zombies, typ som i Resident Evil. Sen kan det få finnas olika typer, där vissa är snabba. Infekterade djur, som hundar, vore också coolt. Dem skulle man inte kunna springa ifrån.

Sen måste det ju såklart lösas att man inte kan bli av med zombies så lätt, speciellt inte genom att bara springa in i ett hus. Dock tror jag även här att det vore bra om zombies var lite långsammare, annars skulle man ju aldrig bli av med dem om de nu kunde följa efter genom hus och uppför backar/genom skogar.

Sen som sagt så är ju mat/drycksystemet lite knäppt. Det behäver tona ner rejält, och i så fall får man kanske skaffa andra saker som gör att man måste in i städer och loota. Kanske kan man råka ut för infektioner lite oftare, och behöva kurera sig. Sen vore det ju lite coolt om man faktiskt behövde finna ett "säkert" ställe att sova/logga ut på. Tycker även att man borde ha någon form av trötthetssystem, som kickar in ju mer man springer/ju hungringare man är. Att börja förlora bod och dö snabbt efter att man blir hungrig/törstig känns lite extremt, men darrighet (som pain) och försämrat synfält, kanske lättare att bli sjuk, springa långsammare, och kanske snubbla när man är riktigt utmattat, det vore najs. Då skulle man behöva loota mat med lite framförhållning istället, för att ge sig in i en stag med ostadiga ben är ju kanske inte så bra.

Det är några av mina önskemål.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

"party" system så man hittar vandrar och kan chatta i party

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Åh, och sättet man tar skada på måste också förbättras. Man ska inte bryts benen av småsaker, och dem extrema blödningen är också knepig. Man borde få ont, och börja röra sg sämre, av skador, men inte förblöda på en gång . Blödande sår skall naturligtvs finnas, men det skall vara från skottsår odyl, ej ett enstaka slag från zombies. Tänk att man efter ett tag börjar se ut som Bruce Willis i en die hard-film om man inte lyl,ckas plåstra hop sig. För att lösa det måste man ta painkillers eller morfin samt bandsge och mat och, framförallt, vila.

Sen kanske zombies skulle kunna få försöka greppa en och börjs bitas/äta, istället för att lamt stå och slå. En funktion där man måste ta sig fri eller bli övermannad inom några sekunder vore ju ballt.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Åh, och sättet man tar skada på måste också förbättras. Man ska inte bryts benen av småsaker, och dem extrema blödningen är också knepig. Man borde få ont, och börja röra sg sämre, av skador, men inte förblöda på en gång . Blödande sår skall naturligtvs finnas, men det skall vara från skottsår odyl, ej ett enstaka slag från zombies. Tänk att man efter ett tag börjar se ut som Bruce Willis i en die hard-film om man inte lyl,ckas plåstra hop sig. För att lösa det måste man ta painkillers eller morfin samt bandsge och mat och, framförallt, vila.

Sen kanske zombies skulle kunna få försöka greppa en och börjs bitas/äta, istället för att lamt stå och slå. En funktion där man måste ta sig fri eller bli övermannad inom några sekunder vore ju ballt.

Precis tycker det är hel löjligt! Hur man börjar "förblöda" av ett eller flera slag. Man kan få upp rivsår och sånt, absolut! Men tycker inte det borde ha någon större effekt.
Och just att zombiesarna bara står och slår hoppas jag verkligen att dem fixar. Menar finns väl ingen zombie film eller någon typ av mytologi där dem slår ihjäl och dem blir infekterade. Menar dem borde ju försöka bita en på engång...

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Att man kan vara i grupp så man kan hitta varandra lättare på något vis.

Permalänk
Medlem

Jag blir tokig om följande inte händer!

Intressantare banor (fler saker att göra) att loota saker är tråkigt när man redan har det bästa.
Gärna mer fordon. Känns lame när en grupp på servern tar alla fordon och gömmer dom på samma ställe.
och något slags karma i spelet.
Banditer borde få något negativt för att de skjuter folk. Bandit skin, och kanske lite mindre HP? (bara lite) Orealistiskt, men fair tycker jag. Medans de som varit vänliga och hjälp människor får HERO skin och lite mer hp (typ +2000)

och oneshot snipers får gärna gå bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag blir tokig om följande inte händer!

Intressantare banor (fler saker att göra) att loota saker är tråkigt när man redan har det bästa.
Gärna mer fordon. Känns lame när en grupp på servern tar alla fordon och gömmer dom på samma ställe.
och något slags karma i spelet.
Banditer borde få något negativt för att de skjuter folk. Bandit skin, och kanske lite mindre HP? (bara lite) Orealistiskt, men fair tycker jag. Medans de som varit vänliga och hjälp människor får HERO skin och lite mer hp (typ +2000)

och oneshot snipers får gärna gå bort.

Ah definitivt mer fordon! haha nej inga jävla skins.. Och det med oneshot är ju verkligt.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Ah definitivt mer fordon! haha nej inga jävla skins.. Och det med oneshot är ju verkligt.

Verkligt kanske, Men zombies är inte ens verkliga till att börja med.

Vill bara att alla noobs ska sluta campa Snipers hill.
Brukar springa runt där och döda för skojs skull(dom som skjuter nybörjarna alltså)

Permalänk
Medlem

... Ja men spelet går ju ut på att det är zombies. Sen ska det vara verkligt utöver det.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

En sak som vore bra om dom fixade är ju så man kan gå in i alla byggnader.
Sen också så inte zombiesar kan gå igenom väggarna borde dom fixa.