Cooler Master Elite 120 Advanced

Permalänk
Medlem

Lite intressant låda faktiskt:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta chassi är riktigt nice om man inte ska klocka och nöjer sig med default kylare. Kommer överväga detta om jag ska bygga lanburk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Annars släpps FD node 304 den 28 september som ser väldigt intressant ut.

Jupp och den väntar vi på, hoppas Jonas tar en titt på det chassiet snart!

Permalänk
Medlem

varför skulle det inte gå att få in en h80 eller liknande? jag skulle gärna vilja veta om det går att flytta hdd-buren...

Älskar looken jonas, skit i de andra kommentarerna!

Permalänk
Medlem

Jonas! klipp bort dina lockar, för långt hår nu.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Najs, hoppas det kommer fler ITX-chassin, nu är ju typ Sugo S08 det enda man har att välja på om man vill kunna köra något fläskigt grafikkort (medföljande lilla nätagget på 600W är ju kung). Hade varit grymt med lite fler top-of-the-line-chassin!

Btw, bästa skägget! ;D Kommer snart se ut som sångaren i Amon Amarth!

Permalänk
Medlem

Jag diggar skägget, odla mer!
Men med tanke på titeln av artikeln blev jag besviken :/ Jag hoppades på att du skulle fastna med skägget i chassiet.

Plocka bort HDD-bure, sätt HDDn i 5,25" platsen, och en H80 i fronten.
Hade väl sett bra ut ändå?

Permalänk
Medlem

Skägget är ju bara sexigt, rawr (seriöst, det ser stiligt ut)
Tänkte själv rekommendera det till min far precis (chassit allså:p), kom helt lagom med en recension, pricken över i:et

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

måste ändå säga att de gjort en fin kabeldragning på dessa bilder (från CM-egna hemsida)
tänkte för att visa vad som menas med att använda bjälken för kablar!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

En riktigt TREVLIG chassirecension HELT ENKELT!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som undrar över att det är en USB 3.0 port på framsidan?
När ett internt uttag kan bära signal till två usbportar, varför inte då sätta två på framsidan? Annars går ju en till spillo. (Eller har de någon annan intern lösning?)
Överlag verkar det dock vara ett rätt trevligt chassi, även om jag nog inte skulle välja just det här bland alla mITX som finns nu för tiden.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Boys, jag har en fråga angående chassit. Ni ser den där 80mm fläkten. Den är 1,5cm bred. Funkar det att byta ut den mot en 80mm 2,5cm bred fläkt då tro?!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Snusfri

Detta chassit skulle kunna bli en trevlig HTPC burk faktiskt, nästan så man e lite sugen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raffe:

måste ändå säga att de gjort en fin kabeldragning på dessa bilder (från CM-egna hemsida)
tänkte för att visa vad som menas med att använda bjälken för kablar!

http://www.coolermaster.co.uk/upload/product/6837/gallery/ful...

http://www.coolermaster.co.uk/upload/product/6837/gallery/ful...

CM verkar ju ha fuskat.... På bild 1 saknas det grafikkort och på bild 2 är det inte inkopplat.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket hett skägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilket tjat om skägg det vart.

"winter is coming" liksom, den som spar han har..

bra symetrisk design för att vara lite OT. (chassits alltså, inte skägget)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

CM verkar ju ha fuskat.... På bild 1 saknas det grafikkort och på bild 2 är det inte inkopplat.

där ser man att det är inkopplat, dock bara en kontakt men en till = en kabel extra mot vad man ser.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

För det där priset så är det mycket intressant, perfekt för LAN!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad är det för jäkla gnäll om skägget? Det är väl inget fel med det? Och när det gäller håret, kanske dags för hästsvans snart?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Något jag saknade i recensionen var temperaturer vid drift/belastning. Det nämns ju att det går bra vid "stock"-inställningar med ej vid överklockning.

Testades systemet för temperatur? Eller är det bedömning utifrån erfarenhet som utlåtandet baseras på?

Det är inte rimligt att slänga ihop flera konfigurationer och testa temperaturer, men ett exempel borde ju ge en vink om varthän det barkar.

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni spåna fram för nätagg till det här chassit, om man inte vill ha något stort och biffigt utan mer för att ha som en liten serverburk t.ex?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Avstängd

snälla, köp en pipa och puffa lite på den medan du går igenom nästa sak du reviewar, och prata lite halvlångsamt och mumla lite för dig själv, legendariskt.

Nice chassi iaf, dem borde göra nätagg med lite kortare kablar som funkar bättre till dessa minin

Permalänk
Medlem

Oh, vad gör Jesus hos sweclockers ? Och varför låter han som Jonas ?

Allvarligt talat, gillar skägget och ser ganska bra ut. Själv ser man ut som en hemlös när man skaffar skägg.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Synd att det finns ingen bra m-atx storlek chassis för tex Asus m pro serien. Jag mener inte fullt eller midi storlek men Thermaltakes Lanbox lite o liknande. Bara mini mini mini.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Riktigt bra recension! Och intressant pris på chassit.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

måst alla klaga på jonas skägg och hår ?

Ni kommer få han att raka sig och se ut som en svensk snart

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har Peter Forsberg börjat jobbat på Swec?!

Häda inte Foppas namn!
Och Jonas, ansa skägget förbövelen, ser inte bra ut..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Intressant chassi, när jag skaffar stationär så blir det Mini-ITX men jag tror inte det blir det här chassit. Är mest sugen på Bitfenix Prodigy - bättre och passar mig mer i smaken. Fast Cooler Master Elite 120 Advanced har ändå ett bra pris, 349 SEK på prisjakt.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussilago:

Något jag saknade i recensionen var temperaturer vid drift/belastning. Det nämns ju att det går bra vid "stock"-inställningar med ej vid överklockning.

Testades systemet för temperatur? Eller är det bedömning utifrån erfarenhet som utlåtandet baseras på?

Det är inte rimligt att slänga ihop flera konfigurationer och testa temperaturer, men ett exempel borde ju ge en vink om varthän det barkar.

Sen Sweclockers började med videorecensioner, så verkar de tyvärr ha slutat med all form av mätningar
Riktigt synd tycker jag iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Fint skägg