Permalänk
Medlem

Tänkte bara berätta att datorn är färdig och har nu varit i gång sedan flera dagar tillbaka.
Tempsen är något höga men inte så farligt...

Cpun klockad till 4.3 GHz och blir 78C på varmaste kärnan.
Grafikkortet är oklockad och ligger och pendlar mellan 60 - 80C beroende på spel.
Måste säga att jag är väldigt nöjd men samtidigt känns som att denna dator är ett "deadend".
Allt är så tättpackat att det inte finns utrymme för fler modifgikationer eller tillägg.... känns ungefär som att sitta vid en imac/macmini

Lägger ut sista bilder vid ett senare tillfälle. Har även påbörjat ytterligare ett projekt nu när detta är avslutat

Permalänk

Riktigt coolt bygge, Tycker du ska vara extremt stolt över det! bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Nice. Ska bli intressant att se hur mitt bygge kommer stå sig emot ditt. Räknade ut att din ligger på runt 6.5 liter. Själv blir det ett Lian Li q09 på under 6 liter med i princip samma grundkomponenter. Dock org kylare på grafikkortet och Noctua NH-L12 som kylare och asrock moderkortet istället. Dock är det bara början, har planer på att ha samma komponenter i ett betydligt mindre chassi, men det får bli lite senare.

Har du klockat grafikkortet något?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Nix. Ska dessutom klocka ner processorn eftersom den verkar vara för snabb för ändamålet.

Lycka till med bygget! Har fortfarande inte gett upp hoppet om att bygga ännu mindre ... hehe.
Ska dock försöka förbättra denna bygge ännu mer.

Permalänk
Medlem

Hur fick du brackets för att sätta fast 620 på en GPU?

Permalänk
Medlem

Det är stock bracket till s1155.
Borrade upp nya hål och kapade bort onödig metall.

Permalänk
Medlem

känns lite scary att borra i kretskortet...:))

Permalänk
Entusiast

Trevligt att veta att den kylaren fungerar med det moderkortet. Har också planer på en väldigt kompakt dator.
Väldigt snyggt bygge!
Har två frågor, hur tyst är den och vart tar den varma luften vägen, du har väll satt igen alla utlopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

känns lite scary att borra i kretskortet...:))

Du missförstod! Jag borrade upp hål i fästet, inte i grafikkortet

Skrivet av Blargmode:

Trevligt att veta att den kylaren fungerar med det moderkortet. Har också planer på en väldigt kompakt dator.
Väldigt snyggt bygge!
Har två frågor, hur tyst är den och vart tar den varma luften vägen, du har väll satt igen alla utlopp?

Den är är faktiskt tystare än vad jag förväntade mig, dock blir luften inuti lådan ganska varm.
Varmluft smiter ut i ventilationsöppningen i sidoplåten.

Permalänk
Medlem

Kan man får se en bild på grafikkortet bakifrån :)?

Permalänk
Medlem

Kan inte lova att du får se det närmaste veckan eller så, tyvärr.
Min andra rigg är nerplockad och jag måste få igång den innan jag river ner denna.på baksidan är det inget märkvärdigt egentligen, bara 4 skruvar genom monteringshålen. Funderar dock på någon form av backplate...

Permalänk
Medlem

Hade du inte kunnat vinna lite temp på att vända på fläkten på cpu kylaren och på radden? de borde väll ge ett bättre flöde chassit?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hade du inte kunnat vinna lite temp på att vända på fläkten på cpu kylaren och på radden? de borde väll ge ett bättre flöde chassit?

Möjligtvis. Eftersom jag inte har datorn längre så är det svårt för mig att testa

Permalänk
Medlem

Otroligt intressant jakt på millimetrar
9/10p

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |