Permalänk
Hedersmedlem

folding men gpu+cpu

hej jag har anslutit mig till Sweclockers foldinglag men jag foldar bara med mitt graffikkor och undrar om det finns nåt sätt att folda men processorn med
går det att göra det med båda eller att göra det med min cpu?

och så har jag en fråga till vad gör programmet egentlig det är bara några bollar som snurrar runt ju

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Om du väljer V7 klienten så kan du köra smp och GPU samtidigt från samma kontroll panel.

https://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/release/fah...

Bollarna du ser är bara en visualisering av molekyler, det riktiga arbetet sker i bakgrunden.

Skaffa passkey så har du möjlighet att få bonuspoäng på varje arbete du gör efter 10st jobb.
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

okej tack för svar
skall pröva nu

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Testade det gent emot mitt många år gammla program för enbart grafik kortet.
den la sig på ca 5000 ppd istället för över 8000 som jag hade med det gammla med enbart grafikkortet.

Varför blev det så dålig ppd?

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Testade det gent emot mitt många år gammla program för enbart grafik kortet.
den la sig på ca 5000 ppd istället för över 8000 som jag hade med det gammla med enbart grafikkortet.

Varför blev det så dålig ppd?

Lite för tidigt att säga, det är helt andra projekt nu och ppd:n kan skilja sig en hel del beroende på vilket projekt man har fått för tillfället.
Jag tror också att om man kör med v7 så kan man få andra projekt än om man kör med ditt gamla program.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

körde med mitt gammla program igår och med Windows 7 vad 8000ppd så dom bytte projekten i natt då???

Eller missuppfattade jag dig??

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

körde med mitt gammla program igår och med Windows 7 vad 8000ppd så dom bytte projekten i natt då???

Eller missuppfattade jag dig??

Projekten byts hela tiden, ganska ofta kan man få en serie av samma projekt t.ex. projekt 8051 (XX, XX, XX) där X skiljer sig åt mellan arbetena men det är fortfarande projekt 8051 - och då tycker man ju att poängen ligger stabilt. Men så får man en ett nytt projekt och då blir poängen per dag annorlunda.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

oki. för -09 låg jag stadigt på ca 8000ppd nämligen. men men. om jag är så oäng beroende så får jag utöka till mer grafik kort

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)