Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Hawaii:

Jo det är sant men det är rätt vilseledande reklam. Jag vill ju veta vad produkten jag köper kan göra. Inte vad den kanske kan göra.

Isåfall är reklam i största allmänhet den absolut sista informationskällan du ska vända dig till

Tydligen ska dock beskrivningen på videon vara ändrad rätt nyligen. Undrar om det uttryckligen stod att den var filmad med en 920 innan. För jag tycker det är ganska tydligt att den demonstrerar optisk bildstabilisator, och inte en viss telefon/kamera.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Så där ja. Ser ju rätt ok ut.

A video of OIS on Nokia Lumia 920.

Visa signatur

Hawaii

Permalänk
Medlem

Detta verkar nice men är det inte märkligt att Sweclockers inte har med det i sitt nyhetsflöde? Detta är ju ytterligare ett steg i utvecklingen.

Visst är det mobiltelefon men tydligen så är det intressant att skriva om foto på kommande IPhone som KANSKE föreställer hur telefonen kommer se ut så varför är riktig info om Nokia Lumias nya modeller mindre intressant?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Detta verkar nice men är det inte märkligt att Sweclockers inte har med det i sitt nyhetsflöde? Detta är ju ytterligare ett steg i utvecklingen.

Visst är det mobiltelefon men tydligen så är det intressant att skriva om foto på kommande IPhone som KANSKE föreställer hur telefonen kommer se ut så varför är riktig info om Nokia Lumias nya modeller mindre intressant?

En tänkbar anledning är att apple som företag är mest inriktat på dator-marknaden, medens nokia är all in på mobilmarknaden.

Permalänk
Medlem

http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/

Permalänk
Medlem

När tror ni att den släpps? Tidigt Q4? Eller sent?
Jag får byta ut min Htc One X mot en sådan här för Tele2(har haft en del strul) men frågan är om man inte ska ta nya Iphonen istället och sälja för att sedan köpa denna när den kommer ut?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Hur står sig denna rent hårdvarumässigt mot Den nya Iphone (tror) ni ?, samt mot Samsung Galaxy SIII :3

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Hur står sig denna rent hårdvarumässigt mot Den nya Iphone (tror) ni ?, samt mot Samsung Galaxy SIII :3

Förstår inte hur man ska kunna jämföra dem då de har väldigt olika system och därmed också olika appar? Gillar man Android, så kör på det, gillar med Windows Phone så kör på det o.s.v.

Hårdvaran lär räcka och bli över oavsätt hur du väljer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jo det kan ju så klart vara så men är det inte fel tänk då?

Om Apples skulle välja att sälja nallar(gosedjur) till barn, är det intressant? Om Ikea skulle börja sälja datorer så är inte det fullt så intressant efter som företaget inte huvudsakligen är inriktad på dator branschen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna video? Ganska imponerande.

PS. Nokia använder inte blixt i inslaget, den är tydligen till för autofokus. Han säger det t.o.m. och man ser att bilden blir tagen efter ljuset. Många verkar haka upp sig på detta. Så bara en förtydling DS.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

http://www.youtube.com/watch?v=jFhhBJ1URCg

Vad tycker ni om denna video? Ganska imponerande.

PS. Nokia använder inte blixt i inslaget, den är tydligen till för autofokus. Han säger det t.o.m. och man ser att bilden blir tagen efter ljuset. Många verkar haka upp sig på detta. Så bara en förtydling DS.

Bra med AF-assist. Det har jag nog inte haft på nån av mina telefoner.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Håller med, jag reagerade också på detta, när det har varit Apple grejer så har jag skrivit detta och fått svaret att Sweclockers bevakar all teknik, tydligen är det bara Apple som är intressant när det gäller mobiler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Håller med, jag reagerade också på detta, när det har varit Apple grejer så har jag skrivit detta och fått svaret att Sweclockers bevakar all teknik, tydligen är det bara Apple som är intressant när det gäller mobiler?

Nokia är väldigt mycket mindre än vad Apple är Jag tror inte att vi behöver döma ut Sweclockers objektivitet bara för att Nokias nya lurar inte får utrymme direkt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker Nokias nya lurar är riktigt snygga, definitivt min favorit efter Apple! Synd bara att WP är så litet än så länge. Coolt att de har trådlös laddning också!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nokia är väldigt mycket mindre än vad Apple är Jag tror inte att vi behöver döma ut Sweclockers objektivitet bara för att Nokias nya lurar inte får utrymme direkt.

Vad gäller mobiltelefoner så är Nokia större än Apple. Sen har Nokia dubbelt så många anställda som Apple. Det märks att Swecklockers inte skriver om Nokia. Det är bara här Nokia är "väldigt mycket mindre än vad Apple är".

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Nokias 920 har högre PPI än Ap*les Ret*na display. (Ret*na har 326 PPI)

http://wmpoweruser.com/full-specs-nokia-lumia-920-has-pentaba...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Vad gäller mobiltelefoner så är Nokia större än Apple. Sen har Nokia dubbelt så många anställda som Apple. Det märks att Swecklockers inte skriver om Nokia. Det är bara här Nokia är "väldigt mycket mindre än vad Apple är".

Ja och de hade väldigt mycket om Samsung galaxy SIII även innan den släpptes.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Företags storlek mäts vanligtvis i tillgångar, marknadsvärde, vinst eller försäljning (eller en blandning). Mig veterligen är Apple större än Nokia under samtliga punkter och det med marginal.

edit: Jag hoppas att telefonen kommer i matt finish på något hörn, för jag är inte helsålda på blankplast :/

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia har blivit ett kännetecken för för Windows Phone, visst finns det andra tillverkare men de flesta tänker troligen på Lumia när man säger Windows Phone.

Nä jag tycker att Sweclockers ska se till att vara balanserad i dess artiklar, det är inte precis varje dag som ett flaggskepp för ett mobil operativ släpps.

Man kan så klart spekulera i om Sweclockers kanske inte anser att nyheterna i de nya Nokia lurarna är värt att skriva om man då kan man fråga sig hur nyheterna i ex IPhone 4 var värt att skriva om eller ens en "Kanske" sann bild på en IPhone 5.

För mig hade det låtit mer rimligt att posta en artikel för varje flaggskepp VID annonsering av företaget i fråga och inte hittepå bilder och allt vad man nu skriver om.

Nu har jag sagt mitt och jag låter tråden återgå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Företags storlek mäts vanligtvis i tillgångar, marknadsvärde, vinst eller försäljning (eller en blandning). Mig veterligen är Apple större än Nokia under samtliga punkter och det med marginal.

edit: Jag hoppas att telefonen kommer i matt finish på något hörn, för jag är inte helsålda på blankplast :/

Ja då "vet" du fel för Nokia säljer fler mobiler än Apple.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Ja då "vet" du fel för Nokia säljer fler mobiler än Apple.

Ganska sällan man mäter säljvolym utan att räkna med omsättning för att beräkna storlek på ett företag.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag kommer utan att tveka förboka en gul 920 så fort det finns möjlighet.

Permalänk

Blir nog en nokia för mig med ^^men vad har wp för spel? är det google play ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spiderwolf:

Blir nog en nokia för mig med ^^men vad har wp för spel? är det google play ?

Du kan kolla på marketplace:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace

Jag tycker det var bra att inte Nokia Lumia 920 fick en överdrivet stor display. Alla de bästa Android verkar ha kring 4.8" tum numera.
Föredrar själv något mindre.

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Jag tycker det var bra att inte Nokia Lumia 920 fick en överdrivet stor display. Alla de bästa Android verkar ha kring 4.8" tum numera.

Säger bara en sak Nokia here i come ^^

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Själv tycker jag det var trisst att Lumia 920 fick en överdrivet stor display.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Själv tycker jag det var trisst att Lumia 920 fick en överdrivet stor display.

En del av problemet ligger i att det är mycket dödyta runt skärmen. Fortfarande en snygg telefon, men yttermåtten kunde ha varit nättare utan att skärmen blir mindre.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

En del av problemet ligger i att det är mycket dödyta runt skärmen. Fortfarande en snygg telefon, men yttermåtten kunde ha varit nättare utan att skärmen blir mindre.

Fast min G S2 på 4,3" är marginelt för stor, trots völdigt lite död yta. Telefonen hade kunnat vara större utan att påverka, problemet är att jag inte ledigt når över hela skärmen med tummen, hur jag än håller den.

Använder hellre min Lumia 800, trots den betydligt mindre skärmen. Personligen hade jag gärna sett 4.0"

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fast min G S2 på 4,3" är marginelt för stor, trots völdigt lite död yta. Telefonen hade kunnat vara större utan att påverka, problemet är att jag inte ledigt når över hela skärmen med tummen, hur jag än håller den.

Använder hellre min Lumia 800, trots den betydligt mindre skärmen. Personligen hade jag gärna sett 4.0"

Själv tror jag 4,5" är för stort men det trodde jag också om 4,3 när jag köpte min tania men vande mig efter några dagar men känner inte att jag hade behövt det egentligen. Dock har jag inte direkt små händer. Tycker 3,8 som min gamla optimus7 hade var riktigt trevligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Sweclocker har förmodligen gjort en noggrann undersökning om villka mobiltelefoner de "vill" göra en artiklar om. Delvis Samsung Galaxy Sx och iPhones.

Det har lanserats liknande telefoner med lika imponerade teknik om inte bättre men de kanske inte är lika intressant för en medel svensson... Jaf förstår att de inte kan skriva om allt i mobilvärlden för det är en datorsida men lite mer blandat skulle vara kul.