Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Blir nog en Nokia för mig. Men mitt abonnemang går inte ut förrens i februari. :-/

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

pureview och WP8 O.O

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker det är skitbra även om det lär vara lite mindre effektivt, mycket mindre slitage på USB porten som är rätt klen enligt mig.

Jag tycker också att det är bra och jäkligt coolt, man använder ju dessutom USB-micro-laddningen om man ska sitta och pilla med telefonen.

Permalänk
Medlem

4" och bra upplösning och jag vill ha en, har en lumia 800 ii dagsläget och pureview skulle inte vara helt fel!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet om detta är "riktig" pureview som i 808 eller bara någon vanlig mobilkamera de valt att marknadsföra som pureview för att lura till sig kunder?

Skrivet av HerrGoreMann:

Blir nog en Nokia för mig. Men mitt abonnemang går inte ut förrens i februari. :-/

Därför man köper telefonen kontant så man slipper bry sig om sånt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som vet om detta är "riktig" pureview som i 808 eller bara någon vanlig mobilkamera de valt att marknadsföra som pureview för att lura till sig kunder?

Därför man köper telefonen kontant så man slipper bry sig om sånt

Jo, det lär bli så nu. Rätt less på att vara bunden till samma telefon i 24 månader. Får bli kontant nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer nokia med någon intressant. Men jag tycker nog Samsungs nya WP8 är snäppet vassare men får se hur den ser ut i verkligheten.

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Blir nog en Nokia för mig. Men mitt abonnemang går inte ut förrens i februari. :-/

Vad har du för operatör? På 3 så kan man förlänga och få en ny mobil 3 månader innan abonnemanget går ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad har du för operatör? På 3 så kan man förlänga och få en ny mobil 3 månader innan abonnemanget går ut.

Det funkar så hos Tele 2 också som jag har. Kan hända att jag förlänger abonnemanget, men mobilen får nog bli kontant den här gången.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Så jävla snygga... Nokia har verkligen hittat "blue ocean" vad gäller design.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade en gitarr, min favorit genom alla år, som var precis som den pippigula så jag har inget annat val än att skaffa en sån så fort den finns tillgänglig.

Tror dessa modeller kan börja sälja riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som vet om detta är "riktig" pureview som i 808 eller bara någon vanlig mobilkamera de valt att marknadsföra som pureview för att lura till sig kunder?

Därför man köper telefonen kontant så man slipper bry sig om sånt

Kan vara någon variant på Pureview men absolut inte som i 808 då det inte får plats i sådant tunnt chassie som 920. Pureview är ju en kameratateknik som man inte bara kan döpa en "vanlig kamera" till, tekniken måste ju finnas där men som sagt lika extremt som 808 blir det inte.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Specs.
Trådlös laddning
8MP Pureview kamera
32GB Lagring
1GB Ram
1.5GHz dual-core processor

Källa: The Verge

Varför skulle trådlös laddning inte vara praktiskt? Jag är nästan säker på att man även kan ladda med Micro USB.

http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/5285192/nokia-920...

Hade hellre sett ett riktigt ställ. Känns fjantigt att lägga telefonen och ladda så. Känns som om det finns risk att den ramlar av och slutar laddas. Trevligt att det börjar komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad har du för operatör? På 3 så kan man förlänga och få en ny mobil 3 månader innan abonnemanget går ut.

Hos 3 kan man förlänga 6 månader innan bindningstidens slut. 3 månader i butik och 6 månader hos Kundtjänst eller abonnemangsavdelningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hade hellre sett ett riktigt ställ. Känns fjantigt att lägga telefonen och ladda så. Känns som om det finns risk att den ramlar av och slutar laddas. Trevligt att det börjar komma.

En magnet som ser till att enheten stannar kvar löser halva ditt problem. Dock blir det ju aldrig lika coolt som en sladd eller ett ställ

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

En grå,vit eller svart sådan åt mig tack, de andra färgerna förstör min sex appeal för mycket.

Sedan om den blir svindyr så vill jag allt ha en fyrkärnig cpu, men hamnar priset under 4000kr så är denna intressant för mig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

jag förstår inte riktigt vitsen med en pureview-kamera på 8Mpix.
Nokia 808 får ju bra bilder genom att ha 41Mpix, och kombinera ihop informationen från dom till bilder på 5 eller 8Mpix.

En sådan kamera med 8Mpix borde ju kunna tillämpa samma teknik på bilder på 1-2Mpix, och det lär väl inte bli bättre än att göra samma sak med post-processing på vilken annan 8Mpix-mobil som helst?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

jag förstår inte riktigt vitsen med en pureview-kamera på 8Mpix.
Nokia 808 får ju bra bilder genom att ha 41Mpix, och kombinera ihop informationen från dom till bilder på 5 eller 8Mpix.

Den använder inte pixelkombineringen från 808 utan bildstabilisering och mjukvara. Om The Verge fått rätt information.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Den använder inte pixelkombineringen från 808 utan bildstabilisering och mjukvara. Om The Verge fått rätt information.

Känns lite som de förstör varumärket pureview genom att göra så. Om det nu inte är så att kameran blir top of the line.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Känns lite som de förstör varumärket pureview genom att göra så. Om det nu inte är så att kameran blir top of the line.

precis vad jag är rädd för men säljer det så gör det. Vi får la se på onsdag hur de blir

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att de inte ska samma Pureview som 808, då den verkar väldigt opraktisk. Jag känner att det är okey att ta tekniken till en 8MP. Då det faktiskt inte handlar om mega pixlar för att få bra bildkvalitet. Man kan dundra på 100Mp och det ändå ser som skit. Okey om man driver reklambyrå och måste trycka ut stor tryck på affischer m.m. då kan man börja räkna pixlar. Tycker jag personligen alltså. Som mest för amatör bruk, så kanske man kan stanna vid 20MP?

Tycker också att det är bra att man lägger telefonen för att ladda. Annars om man har dock då kan man ju ändå använda USB?

Finns det så mycket mer att avslöja om telefonen nu? Blir inte så mycket att visa på onsdag längre. Om de inte har en massa hemligheter.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

920 verkar riktigt trevlig om nuvarande rykten stämmer. Blir nog en sån. Måste ju pröva lite WP

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha något bra sätt att föra över bild trådlöst till Tv:n. Och stort batteri.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker verkligen att de inte ska samma Pureview som 808, då den verkar väldigt opraktisk. Jag känner att det är okey att ta tekniken till en 8MP. Då det faktiskt inte handlar om mega pixlar för att få bra bildkvalitet. Man kan dundra på 100Mp och det ändå ser som skit. Okey om man driver reklambyrå och måste trycka ut stor tryck på affischer m.m. då kan man börja räkna pixlar. Tycker jag personligen alltså. Som mest för amatör bruk, så kanske man kan stanna vid 20MP?

Pureview som den fungerar på 808 ger inte användaren en bild på 41MP utan användaren får ut en bild på 3, 5 eller 8MP. Kameran tar bilden i 41MP och sedan kombinerar pixlar för att höja bildkvalitén och slippa digital zoom.

Skrivet av jocke92:

Känns lite som de förstör varumärket pureview genom att göra så. Om det nu inte är så att kameran blir top of the line.

Först och främst är Pureview ett väldigt svagt varumärke vad gäller kännedom hos kunderna. Går du fram till vilken smartphone-ägare som helst och frågar om Nokia Pureview så vet de kanske att bilderna blir bra eller att bilderna "är i 41MP". Tekniken bakom är definitivt okänd för de absolut flesta. Jag hoppas också att kameran är i det absoluta toppskicket (och lär vara det), men jag är inte särskilt rädd att man underminerar varumärket då det inte finns mycket att underminera.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Först och främst är Pureview ett väldigt svagt varumärke vad gäller kännedom hos kunderna. Går du fram till vilken smartphone-ägare som helst och frågar om Nokia Pureview så vet de kanske att bilderna blir bra eller att bilderna "är i 41MP". Tekniken bakom är definitivt okänd för de absolut flesta. Jag hoppas också att kameran är i det absoluta toppskicket (och lär vara det), men jag är inte särskilt rädd att man underminerar varumärket då det inte finns mycket att underminera.

Jag är bara väldigt skeptisk till ytterligare en Lumia med 8Mpix. Jag gillar min telefon, men kameran har jag ingen vidare bra relation med.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag är bara väldigt skeptisk till ytterligare en Lumia med 8Mpix. Jag gillar min telefon, men kameran har jag ingen vidare bra relation med.

HTC ONE X brukar ju anses som en bra mobil för att ta kort med och den har 8mp, dock är la inte kameran i lumia 800 o 900 de mest lyckade men inget säger att de blir samma skit i de nya även om de inte lär klå 808an Sen påstår vissa (läste detta för ett bra tag sen har ej något att länka till) att kameran i n9 presterar bättre än 800ans trots att det lär vara samma så det kan vara Nokia som inte lärt sig optimera den biten till wp ännu. Och det kan vara viss sanning i det de släppte tydligen en uppdatering för några v sedan till 900 som tydligen förbättrade kameran rejält.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HerrGoreMann:

Jo, det lär bli så nu. Rätt less på att vara bunden till samma telefon i 24 månader. Får bli kontant nästa gång.

Fast du är ju inte bunden till telefonen, eller vad kör du med för operatör?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid Nokia ska presentera sina nya lurar idag?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Någon som vet vilken tid Nokia ska presentera sina nya lurar idag?

The Verge säger att det går av stapeln 09:30 AM EDT. Känns som att det är på förmiddagen i USA men när det kommer hit har jag inte en susning om.

http://www.theverge.com/

Om du scrollar ner på sidan ser du nyhten en bit längre ner där de ska ha en liveblog.

Här är live bloggen.

http://live.theverge.com/windows-phone-8-nokia-lumia-microsof...

Kan vara spännande att följa om man hade vetat vilken svensk tid det är.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Någon som vet vilken tid Nokia ska presentera sina nya lurar idag?

Länk till webbsändningen.

Länk till nedräkningsklocka, 16:00 verkar det vara.

Visa signatur

NO MAAM