Fujitsu Lifebook NH532 - bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Gjorde ett par sökningar i tråden men hittade inte svar på de jag söker...

Jag har nu satt i en SSDi min dator, men när jag går in i bios så finns det väldigt få valmöjligheter jämfört med min stationära. Hur jag gör för att ställa in acshi mode för ssdn? Och går det att boota ifrån USB eller måste jag bränna en installations-skiva ? Tänkte nämligen installera Windows 8 och testa om det är något att ha eller inte. Så någon kloning fungerar ej för mig tyvärr.

Nu var jag bara in och vände i BIOS just för att ställa om bootordern samt ställa om till just ACHI (monterade in SSD direkt i burken).
Visst är det få valmöjligheter, men varken mer eller mindre än normalt och eftersom det är så få menyer borde du hitta just omställningen till ACHI väldigt enkelt Om du mot all förmodan inte hittar så får du citera mig så kollar jag.

Ja det går att boota ifrån USB-minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 81svenne81:

Hejsan.
Jag har nyligen en NH532, den med i7:an, men tycker jag får så otroligt dålig read-speed från bd-spelaren...
Jag försöker läsa ner en bluray-film till mkv på hårdisken, med MakeMKV, med den läser bara i 0.7x (dvs. ca 3 MB/s), jag har även testat att bara kopiera rakt från en blu-ray, för att se om det hade något med MakeMKV att göra, men får även då samma dåliga hastighet...
Det som också gör mig misstänksam är att den går direkt till 0.7x och sedan tvärstannar på det värdet, vilket gör att det ser ut som det är något som spärrar den i den hastigheten... annars brukar hastigheten vanligtvis öka ju längre ut på skivan den läser...
Jag har också testat "opti drive control" och kört read speed test, och hamnar på samma hastighet...

Jag hittar inte mycket info om optiarc BD-5750L som skall vara den spelare som sitter i, men det lilla jag hittar pekar på att den skall läsa bd-rom i 6x..

Är det någon annan som upplever samma sak, eller som har någon aning om vad som kan vara galet?

Har också i7:an. Började testade att rippa en bluray med MakeMKV och den började på 2.7x, efter ca sju minuter var den uppe i 3.6x (15.8 MB/sek) och vid slutet nådde hastigheten 5.6x (24.1 MB). Tog nästan 20 minuter att rippa 17 GB. Har aldrig rippat bluray innan så jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Permalänk
Medlem

Så då missade jag lågpriståget då, även om priset fortfarande är godkänt Tangentbordsstrulet avskräcker mig lite, men det alternativet jag tittat på annars är en av Acer Aspire V3-modellerna men kritiken mot Acer får mig att dra öronen åt mig lite. Vilka är egentligen de största konkurrenterna till Lifebook NH532 med jämförbar prestanda (samt 17,3")?

Permalänk
Medlem

Hur Funkar 640 geforce igentligen ?. Nån som recenserat på CDON skriver att man måste köra med extern skärm för att kunna nyttja kortet.
Kan det verkligen stämma ? Så om jag kör på skärmen på laptopen så används alltid bara intel hd 4000 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Hur Funkar 640 geforce igentligen ?. Nån som recenserat på CDON skriver att man måste köra med extern skärm för att kunna nyttja kortet.
Kan det verkligen stämma ? Så om jag kör på skärmen på laptopen så används alltid bara intel hd 4000 ?

nej du kan använda det utan problem. Man väljer vilken grafikdel man vill använda

Permalänk
Medlem

Testkör Windows 8 på maskinen och det verkar trevligare (och snabbare) än förväntat. Har dock två problem som kanske någon till stött på och löst.

1. Svart skärm vid reboot, såg i tråden att någon hade det problemet. Det försvann ett tag av okänd anledning men är nu tillbaks. Har senaste drivers för Intel-grafiken från idag installerat.

2. Kan inte slå på AHCI, då kraschar Win 8 vid boot. Har senaste drivers även för detta.

Tacksam för tips!

mvh, Robert

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertk2:

2. Kan inte slå på AHCI, då kraschar Win 8 vid boot. Har senaste drivers även för detta.

Tacksam för tips!

Har själv precis ställt in AHCI (fast win 7), har du ställt in rätt i regedit? Kolla i denna guiden så att du gjort rätt.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk

Fick min i7:a igår:
Bootade upp på hårddisken och gjorde en snabbkoll sedan i med SSD och första recovery skivan.
Konstaterade att drivers-skivan inte stöder vår modell och inget nätkort finns tillgängligt efter att bara kört recovery skiva 1.
Laddade ner chipset (kanske inte nödvändigt) och WLAN drivers på en annan dator och plockade över med USB minne.
Satte fart på det trådlösa nätet och laddade sedan ner och körde DeskUpdate som fixade in resten av alla drivers. Fick köra den två gånger för att få på allt.

Positivt så här långt är de två hårddiskplatserna och att allt finns lätt tillgängligt under stora luckan. Verkar ju t.o.m. gå at byta fläkten utan att montera ner datorn i beståndsdelar (vilket man måste göra på många andra bärbara). Snabb är den så klart med i7 quad-core och SSD disk.

Det tråkiga är dock framför allt skärmen som är under all kritik. Tangentbordet är inte heller det bästa jag provat men det får duga. Men visst, man får vad man betalar för och med tanke på datorkraften man får och priset så får man räkna med att de dragit ner på något annat. Jag hade räknat med att tangentbordet skulle kännas "billigt" men kanske inte att skärmen skulle vara så pass grynig som den faktiskt är. Man kan tro att det sitter en skyddsplast kvar men det gör det inte.

Nåväl, den får duga i alla fall och står jag inte ut med skärmen så är jag övertygad att mina tonåringar gärna tar över den för att spela på (kanske dock med externt tangentbord).

Väntar nu på 3G kortet från eBay så får vi se om det går att få det att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Har själv precis ställt in AHCI (fast win 7), har du ställt in rätt i regedit? Kolla i denna guiden så att du gjort rätt.

Jo, registryt har kollats och det är rätt, men det crashar ändå.. antagligen har de flesta som kör Win8 haft achi påslaget när man började installationen och därför inte stött på problemet. Enda nackdelen just nu är att datorn bootar på 14s istället för 12s så det är inte direkt ett kritiskt problem men ändå.

Permalänk

Skärmen

Jag har lite svårt att förstå all kritik mot skärmen. Jag upplever den som vilken LCD-skärm som helst med matt yta. Den matta ytan gör ju alltid att det är lite kornighet, speciellt om det kommer damm på den, men är man van vid den typen av skärm så tänker man inte på det. Undrar vilken typ av skärm alla som klagar är vana vid? Blanka skärmar? Dyra skärmar?

Är mycket nöjd med köpet, köpte även en Samsung 830 SSD och slängde in, startar nu blixtsnabbt.

Visa signatur

Intel Core i7 920 | Asus P6T Deluxe | Corsair XMS3 Twin3X DDR3 3x2GB | Sapphire Radeon HD4870 Toxic Dual-DVI 1GB | Seagate Cheetah 15K.6 SAS ST3146356SS 146GB | WD Raptor X WD1500AHFD Gamer 16MB 150GB | Corsair CMPSU-620HX 620W | Antec Twelve Hundred | Windows Vista Home Premium 64bits

Permalänk

Jag har stött på patrull när jag kopplar datorn till min samsung lcd tv vid hdmi.
Det har fungerat problemfritt, men nu står det ingen signal av någon anledning.
Går jag in på skärminställningar så hittar den samsung tv:n och så, enda problemet är att det inte är någon bild på tv:n och det står ingen signal.
Någon som vet vad det kan bero på?

Jag har testat alla tre hdmi portarna på tv:n och vänt på sladden, samma resultat. Tyvärr har jag ingen annan anordning att koppla via hdmi för att kunna utesluta fel.

Permalänk
Skrivet av PeterPlysch:

Jag har lite svårt att förstå all kritik mot skärmen. Jag upplever den som vilken LCD-skärm som helst med matt yta. Den matta ytan gör ju alltid att det är lite kornighet, speciellt om det kommer damm på den, men är man van vid den typen av skärm så tänker man inte på det. Undrar vilken typ av skärm alla som klagar är vana vid? Blanka skärmar? Dyra skärmar?

Jag jobbar normalt sett på en Lenovo W510 med en 15.6tums (tror jag) matt skärm med en upplösning på 1600x900. Med tanke på övrig utrustning så har jag full förståelse för att skärmen och tangentbordet inte är det mest påkostade. Det är en mycket prisvärd dator men skall man ta upp något negativt så är det spontant, efter bara några timmars användande, skärmen som är märkbart sämre än många andra bärbara. Har man t.ex. vit bakgrund så är det en klart märkbar grynighet som jag inte upplevt på någon av de andra datorerna i hushållet. Tangentbordet känns "så där" om man jämför med Lenovon men det hade jag räknat med. Jag hade dock inte räknat med att skillnaden på skärmarna skulle vara så tydlig som den faktiskt var.

Citat:

Är mycket nöjd med köpet, köpte även en Samsung 830 SSD och slängde in, startar nu blixtsnabbt.

Jag är också nöjd men hoppas att skärmen inte blir jobbig för ögonen. Ska ha den för Android app utveckling i första hand och då jag dessutom brukar roa mig med att kompilera CyanogenMod från källkod prioriterade jag att få mycket CPU-kraft för pengarna. Kommer nog att byta ut 2Gb modulen mot en 8Gb så att det blir totalt 12Gb eftersom jag kommer att köra en virtuell linux maskin för CyanogenMod kompileringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallt_kaffe:

Jag jobbar normalt sett på en Lenovo W510 med en 15.6tums (tror jag) matt skärm med en upplösning på 1600x900. Med tanke på övrig utrustning så har jag full förståelse för att skärmen och tangentbordet inte är det mest påkostade. Det är en mycket prisvärd dator men skall man ta upp något negativt så är det spontant, efter bara några timmars användande, skärmen som är märkbart sämre än många andra bärbara. Har man t.ex. vit bakgrund så är det en klart märkbar grynighet som jag inte upplevt på någon av de andra datorerna i hushållet. Tangentbordet känns "så där" om man jämför med Lenovon men det hade jag räknat med. Jag hade dock inte räknat med att skillnaden på skärmarna skulle vara så tydlig som den faktiskt var.

Jag är också nöjd men hoppas att skärmen inte blir jobbig för ögonen. Ska ha den för Android app utveckling i första hand och då jag dessutom brukar roa mig med att kompilera CyanogenMod från källkod prioriterade jag att få mycket CPU-kraft för pengarna. Kommer nog att byta ut 2Gb modulen mot en 8Gb så att det blir totalt 12Gb eftersom jag kommer att köra en virtuell linux maskin för CyanogenMod kompileringen.

Funderade just på ifall det var du som var Kallt_kaffe på swedroid
Det bekräftades nu i guess

Angående skärmen, så vande jag mig väldigt snabbt man märker knappt av grynigheten längre
Tagentbordet är f.ö väldigt skönt tycker jag Enda negativa ang tagentbordet är wasd problemet samt att färgen på knapparna nöts väldigt fort (inte för att det gör så mycket men endå.)

Edit: Att jag vande mig så pass fort kanske beror på att min skärm till stationära också är av matt typ, men dock inte lika grynig.

Permalänk
Skrivet av SleeZy:

Funderade just på ifall det var du som var Kallt_kaffe på swedroid
Det bekräftades nu i guess

Korrekt!

Citat:

Angående skärmen, så vande jag mig väldigt snabbt man märker knappt av grynigheten längre

Ok, det låter lovande. Ska prova också att dra ner ljusstyrkan en smula och se om det kanske blir bättre då.

Citat:

Tagentbordet är f.ö väldigt skönt tycker jag Enda negativa ang tagentbordet är wasd problemet samt att färgen på knapparna nöts väldigt fort (inte för att det gör så mycket men endå.)

wasd-problemet spelar ingen roll för mig, ska inte spela på den. Vänjer mig säkert men är lite bortskämd med tangentbordet på Lenovon som är riktigt bra.

Citat:

Edit: Att jag vande mig så pass fort kanske beror på att min skärm till stationära också är av matt typ, men dock inte lika grynig.

Det är säkert mycket en vanesak. Nu väntar jag bara på 3G kortet som jag köpte på eBay. Ska bli kul om det går att få det att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Har själv precis ställt in AHCI (fast win 7), har du ställt in rätt i regedit? Kolla i denna guiden så att du gjort rätt.

Jag lusläste din länk lite närmare och i kommentarerna fanns lösningen, yes! Det var två värden som skulle ändras till 0, inte bara ett enligt instruktionen.. gott, nu bootar den på 12s istället för 14 ;).

Nu återstår bara strulet med den svarta skärmen.

mvh, Robert

Permalänk

Ok, nu har jag beställt en sådan här

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...

(Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA) till min Lifebook NH532 i7.

Ska bli spännande. Nån som satt i en sån här i sin NH532?

Permalänk
Skrivet av 81svenne81:

Hejsan.
Jag har nyligen en NH532, den med i7:an, men tycker jag får så otroligt dålig read-speed från bd-spelaren...
Jag försöker läsa ner en bluray-film till mkv på hårdisken, med MakeMKV, med den läser bara i 0.7x (dvs. ca 3 MB/s), jag har även testat att bara kopiera rakt från en blu-ray, för att se om det hade något med MakeMKV att göra, men får även då samma dåliga hastighet...
Det som också gör mig misstänksam är att den går direkt till 0.7x och sedan tvärstannar på det värdet, vilket gör att det ser ut som det är något som spärrar den i den hastigheten... annars brukar hastigheten vanligtvis öka ju längre ut på skivan den läser...
Jag har också testat "opti drive control" och kört read speed test, och hamnar på samma hastighet...

Jag hittar inte mycket info om optiarc BD-5750L som skall vara den spelare som sitter i, men det lilla jag hittar pekar på att den skall läsa bd-rom i 6x..

Är det någon annan som upplever samma sak, eller som har någon aning om vad som kan vara galet?

Skrivet av John L:

Har också i7:an. Började testade att rippa en bluray med MakeMKV och den började på 2.7x, efter ca sju minuter var den uppe i 3.6x (15.8 MB/sek) och vid slutet nådde hastigheten 5.6x (24.1 MB). Tog nästan 20 minuter att rippa 17 GB. Har aldrig rippat bluray innan så jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Ja, dina hastigheter låter betydligt normalare...

Någon som har någon aning om vad jag missat, känns som det måste vara någon inställning eller liknande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallt_kaffe:

Världen är bra liten, körde själv med "Swedish Spring" i min ZTE Blade ett bra tag innan den gick sönder Den ROMen tackar vi för!

Permalänk
Skrivet av simonthesaint:

Ok, nu har jag beställt en sådan här

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...

(Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA) till min Lifebook NH532 i7.

Ska bli spännande. Nån som satt i en sån här i sin NH532?

Japp och den verkar fungera som den ska. Satte i den bara nån timme efter att packade upp den och det är min första SSD nånsin jag har inte så mycket att jämföra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 81svenne81:

Ja, dina hastigheter låter betydligt normalare...

Någon som har någon aning om vad jag missat, känns som det måste vara någon inställning eller liknande...

Tror jag är något på spåren...
Verkar som att det är endast PIO-mode istället för DMA aktiverat på den kanal som blurayen sitter på, men när jag kryssar i "använd DMA"-rutan och trycker OK så händer inget, och går jag in och kikar igen så är det fortfarande PIO, även efter omstarta....
Någon som vet varför jag inte kan aktivera DMA på min bluray?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Ok, nu har jag beställt en sådan här

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...

(Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA) till min Lifebook NH532 i7.

Ska bli spännande. Nån som satt i en sån här i sin NH532?

Japp!
Funkar toppen, snabbt och fint går allt=)
Glöm inte ladda ner intels optimeringsprogrogram och köra det.
länk; http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldI...

Permalänk
Skrivet av jamenvisst:

Jag har stött på patrull när jag kopplar datorn till min samsung lcd tv vid hdmi.
Det har fungerat problemfritt, men nu står det ingen signal av någon anledning.
Går jag in på skärminställningar så hittar den samsung tv:n och så, enda problemet är att det inte är någon bild på tv:n och det står ingen signal.
Någon som vet vad det kan bero på?

Jag har testat alla tre hdmi portarna på tv:n och vänt på sladden, samma resultat. Tyvärr har jag ingen annan anordning att koppla via hdmi för att kunna utesluta fel.

Bumpar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamenvisst:

Jag har stött på patrull när jag kopplar datorn till min samsung lcd tv vid hdmi.
Det har fungerat problemfritt, men nu står det ingen signal av någon anledning.
Går jag in på skärminställningar så hittar den samsung tv:n och så, enda problemet är att det inte är någon bild på tv:n och det står ingen signal.
Någon som vet vad det kan bero på?

Jag har testat alla tre hdmi portarna på tv:n och vänt på sladden, samma resultat. Tyvärr har jag ingen annan anordning att koppla via hdmi för att kunna utesluta fel.

1. Prova starta om datorn med kabeln i, det funkade på min gamla tv av någon anledning.
2. Inaktiverad skärm? Då du säger att datorn hittar skärmen, menar du då att du kan gå in på skärmupplösningen och se den där? Kolla om den är inaktiverad, och att den står på clone eller extended display.
3. Ta bort drivrutinerna för skärmen i enhetshanteraren och anslut kontakten igen.
4. Förmodligen någon hårdvara annars. Du behöver felsöka genom att de två kontakterna samt kabeln var för sig.

Permalänk
Medlem

Du vet det säkert redan, men Fn + F10 växlar mellan skärmar (båda, ena, andra). Vad händer om du testar det?

Permalänk

Hej!

Jag har en liten dum fråga angående installationen av ssd-disken i min NH532:

Jag vill köra Windows 7 samt ett antal program från SSD-disken, så jag antar att jag måste installera om operativsystemet (som nu ligger på den "gamla" HDD:n), eller finns det något smidigare sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Hej!

Jag har en liten dum fråga angående installationen av ssd-disken i min NH532:

Jag vill köra Windows 7 samt ett antal program från SSD-disken, så jag antar att jag måste installera om operativsystemet (som nu ligger på den "gamla" HDD:n), eller finns det något smidigare sätt?

Har du köpt SSD? Man kan klona hårddisken med vissa program som brukar ingå till SSD:n. Men jag tycker det är skönast att göra en helt ny installation. Bara att föra över dokument och sånt senare.

Permalänk
Skrivet av zlackern:

Har du köpt SSD? Man kan klona hårddisken med vissa program som brukar ingå till SSD:n. Men jag tycker det är skönast att göra en helt ny installation. Bara att föra över dokument och sånt senare.

Ja, jag har beställt en sån här: Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA.

Ja, det kanske är lika bra att göra en ny installation. Det som känns lite tråkigt är att behöva hålla reda på vissa programinställningar osv.

En annan grej jag funderat på är installation av drivrutiner. När man går in på sidan med drivrutiner på Fujitsus webbplats, så visas ganska många drivrutiner. Är det nödvändigt att installera alla eller är det vissa som är viktigare än andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Ja, jag har beställt en sån här: Intel 330 Series 120GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA.

Ja, det kanske är lika bra att göra en ny installation. Det som känns lite tråkigt är att behöva hålla reda på vissa programinställningar osv.

En annan grej jag funderat på är installation av drivrutiner. När man går in på sidan med drivrutiner på Fujitsus webbplats, så visas ganska många drivrutiner. Är det nödvändigt att installera alla eller är det vissa som är viktigare än andra?

Just Intel har något program att klona, antingen medföljande eller nedladdningsbart. Jag tror att Windows-installationen känner av om det är en SSD för de två gångerna jag har installerat en ssd har det alltid varit rätt inställningar på en gång. Det enda du behöver kolla är att det i BIOS instllningarna ska stå på AHCI, som här
http://img.tomshardware.com/us/2007/05/04/opting_for_raid_lev...
Någon tidigare i tråden har gjort det tror jag. Med en Intel SSD också.

Om du kör trådlöst så behöver du ladda ner drivrutinen för trådlöst nätverkskort. Kolla vad du har i enhetshanteraren och ladda ner på usb. Sedan finns det ett program för Fujitsu-datorer som heter DeskUpdate. Ladda ner den så kommer den att söka och installera rätt drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av zlackern:

Just Intel har något program att klona, antingen medföljande eller nedladdningsbart. Jag tror att Windows-installationen känner av om det är en SSD för de två gångerna jag har installerat en ssd har det alltid varit rätt inställningar på en gång. Det enda du behöver kolla är att det i BIOS instllningarna ska stå på AHCI, som här
http://img.tomshardware.com/us/2007/05/04/opting_for_raid_lev...
Någon tidigare i tråden har gjort det tror jag. Med en Intel SSD också.

Om du kör trådlöst så behöver du ladda ner drivrutinen för trådlöst nätverkskort. Kolla vad du har i enhetshanteraren och ladda ner på usb. Sedan finns det ett program för Fujitsu-datorer som heter DeskUpdate. Ladda ner den så kommer den att söka och installera rätt drivrutiner.

Tack för tipset.

Får SSD:n i början av veckan så jag tar dina ord i beaktande då

Menar du att jag ska överföra det som finns i Enhetshanteraren till ett USB-minne? Hur gör jag det?

Är det nödvändigt att installera alla de drivrutinsuppdateringar till min dator som visas på Fujitsus webbplats, det är nämligen oändligt många. Jag har installerat ett par drivrutiner från Fujitsus webb på datorn. Det jag gjorde då var att ladda ner dem (de hamnade i Mina dokument av någon anledning) och sedan installera dem därifrån. Kan de ligga kvar under Mina dokument eller ska jag flytta dem manuellt till programmappen? Känns lite udda att de ska ligga i Mina dokument.

Lite dumma frågor, men man vill ju vara säker på att allt blir rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Tack för tipset.

Får SSD:n i början av veckan så jag tar dina ord i beaktande då

Menar du att jag ska överföra det som finns i Enhetshanteraren till ett USB-minne? Hur gör jag det?

Är det nödvändigt att installera alla de drivrutinsuppdateringar till min dator som visas på Fujitsus webbplats, det är nämligen oändligt många. Jag har installerat ett par drivrutiner från Fujitsus webb på datorn. Det jag gjorde då var att ladda ner dem (de hamnade i Mina dokument av någon anledning) och sedan installera dem därifrån. Kan de ligga kvar under Mina dokument eller ska jag flytta dem manuellt till programmappen? Känns lite udda att de ska ligga i Mina dokument.

Lite dumma frågor, men man vill ju vara säker på att allt blir rätt

Det var lite onödigt sagt av mig. I enhetshanteraren kollar du bara så att du laddar ner rätt drivrutin.
1. Ladda ner WLAN-drivisar på hemsidan samt Fujitsu DeskUpdate.
2. Stoppa in på USB.
3. Installera WLAN först och DeskUpdate sedan på SSD:n (efter windowsinstallationen såklart ).
Då kommer DeskUpdate att söka igenom datorn automatiskt och ladda ner rätt drivrutiner. DeskUpdate använder internet så man behöver en fungerande internetanslutning för att installera alla andra drivisar.