Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Permalänk
Melding Plague

Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Nätet surrar av rykten inför Apples presskonferens den 12 september. SweClockers går igenom vad som mycket väl kan presenteras under onsdagens event: Iphone 5, Ipad Mini och en mindre Macbook Pro med Retina-skärm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undra vad dom uppfinner den här gången!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

iPad mini... *facepalm*. Först tog de en iPod touch och gjorde den större. Resultatet blev iPaden.. och vad gör dom nu.. nu krymper dom den igen. BESTÄM ER APPLE!!

Permalänk

är det onsdag den 12 eller tisdag den 11 kl 19 svensk tid?

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Om iPad mini har samma upplösning som iPad 2 blir det inget köp. Varför skulle jag vilja ha en surfplatta med lägre upplösning än min mobiltelefon?

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

är det onsdag den 12 eller tisdag den 11 kl 19 svensk tid?

Onsdag kl 19.00 svensk tid.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad som visas upp så kommer det vara riktigt nytänkande och prisvärt......

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Antagligen blir de iPad mini pga alla fantastiskt bra 7" Android tablets.
Sen tycker jag dom borde göra lite bättre, för iPhone. Är inte A5 lite utdaterat nu?

Permalänk
Medlem

Det finns en enda bra sak med Apple: de hjälper till att driva på utvecklingen av högupplösta skärmar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig

Håller tummarna på att det blir en iPad Mini!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Kommer någon youtubare eller liknande livestreama det? Vore intressant att se vad de floppar på den här gången.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Var kan man se detta?
Borde ju streamas någon stans.

BTW, Är det bara jag som ser skuggan av "12" på bilden? Skuggan hintar en 5a, har jag fel?

Ojdå SvD som påstod att den kommer heta "New iPhone" och inte iPhone 5

Permalänk
Medlem

Förstår nog inte vad det är för upphetsande med att Apple släpper lite nyheter, visst bra dom kommer med nytt precis som alla andra tillverkare förstås.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kommer någon youtubare eller liknande livestreama det? Vore intressant att se vad de floppar på den här gången.

Finns alltid någonstans på nätet men apple brukar inte tillåta det så de som vågar smygfilma brukar bli påkommna och utslängda( kanske inte utslängda men streamen bryts iaf ) sen är ofta kvaliten kass så du ska inte hoppas på för mycket. Så var det när jag skulle kika på deras senaste presentation (tror det var för Ipad).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Musikälskare

Mycket nytt "om det stämmer"

Ska bli skoj!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

iPad mini... *facepalm*. Först tog de en iPod touch och gjorde den större. Resultatet blev iPaden.. och vad gör dom nu.. nu krymper dom den igen. BESTÄM ER APPLE!!

LOL, herregud eller hur? Hur fan kan Apple tillverka nya produkter som liknar andra produkter, finns ju fan INGA andra företag som gör det. *facepalm the facepalmer"

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Citat:

I vilket fall som helst handlar det troligen om märkbara prestandaförbättringar.

Anandtech tror inte på några större skillnader, högre klockad CPU och GPU, men inget märkvärdigt alls. Blir intressant att se vem som har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det finns en enda bra sak med Apple: de hjälper till att driva på utvecklingen av högupplösta skärmar.

Finns väl bra och dåliga saker men denna är helt klart positiv

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

är det onsdag den 12 eller tisdag den 11 kl 19 svensk tid?

VI ligger före USA i tidszoner.

Permalänk
Medlem

Gött Iphone 5 blir då min första samrtphone att köpa (om den är "värd" priset) annars köper man s3an

Permalänk
Medlem

Blir den bättre än Galaxy 3 tro...

Permalänk
Medlem

Men nu tycker jag att ni får skärpa er här. Det kommer massor med rykten om iPhone 5 i nyhetsflödet.
Till och med kopior av iPhone får tydligen en egen artikel här.
Däremot när Nokia utanonnserar deras nya flagskeppsmobiler med massa ny teknik finns det inte en enda artikel om den här på SweClockers.
Lumia 920 har ny teknik som vi inte tidigare sett i mobiler här i Sverige. Trådlös laddning någon? Vad hade inte hänt om Apple utannonserade det.
PureView med OIS som slår allt annat på marknaden? Still nothing. Ny sorts skärm som även funkar med vantar, inte så som de gamla skärmarna gjorde, utan den sortens touchscreen vi är vana vid i dagsläget, fast du kan använda vantar när det är kallt.

Jag tycker att om ni ska hålla på med rykten ang. mobiltelefoner ska ni hålla koll på de största tillverkarnas flagskeppstelefoner, helst skulle ni skippa rykten på mobilsidan helt. Vi har ju faktiskt redan Prisjakt Pryl och IDG som sköter det så bra (sarkasm).
Håll er till lanseringar istället. Just nu är det väldigt vinklat åt Apple. Håll ryktena till 99mac.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Blir den bättre än Galaxy 3 tro...

Enligt vissa utantvekan, enligt andra nej.. Det går nog knappt att få en sann objektiv synvinkel på saken så det är ju saksamma vad som är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Men nu tycker jag att ni får skärpa er här. Det kommer massor med rykten om iPhone 5 i nyhetsflödet.
Till och med kopior av iPhone får tydligen en egen artikel här.
Däremot när Nokia utanonnserar deras nya flagskeppsmobiler med massa ny teknik finns det inte en enda artikel om den här på SweClockers.
Lumia 920 har ny teknik som vi inte tidigare sett i mobiler här i Sverige. Trådlös laddning någon? Vad hade inte hänt om Apple utannonserade det.
PureView med OIS som slår allt annat på marknaden? Still nothing. Ny sorts skärm som även funkar med vantar, inte så som de gamla skärmarna gjorde, utan den sortens touchscreen vi är vana vid i dagsläget, fast du kan använda vantar när det är kallt.

Jag tycker att om ni ska hålla på med rykten ang. mobiltelefoner ska ni hålla koll på de största tillverkarnas flagskeppstelefoner, helst skulle ni skippa rykten på mobilsidan helt. Vi har ju faktiskt redan Prisjakt Pryl och IDG som sköter det så bra (sarkasm).
Håll er till lanseringar istället. Just nu är det väldigt vinklat åt Apple. Håll ryktena till 99mac.

Eller så låter man bara bli att läsa trådar och nyheter man inte är intresserad av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Eller så låter man bara bli att läsa trådar och nyheter man inte är intresserad av?

Men om man vill läsa trådar och nyheter som man är intresserad av då? Det finns väl ingen anledning att inte skriva en artikel om Nokias nya lurar?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Man börjar bli trött på att se dina torra kommentarer.

Håller med. Ytterst tröttsamt. Det vore ju, Gud förbjude, helt omöjligt att hålla nivån på en saklig nivå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Blir den bättre än Galaxy 3 tro...

Om jag får lov att fråga, vad skulle Apple kunna göra för att göra den bättre än S3:an tycker du?

OnT: Ingen som vet om det kommer att visas en livestream någonstans?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Men om man vill läsa trådar och nyheter som man är intresserad av då? Det finns väl ingen anledning att inte skriva en artikel om Nokias nya lurar?

Det är det ingen som har förnekat. Frågan är väl då varför man inte skriver ett mejl till redaktionen och ber om utökad bevakning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Om jag får lov att fråga, vad skulle Apple kunna göra för att göra den bättre än S3:an tycker du?

OnT: Ingen som vet om det kommer att visas en livestream någonstans?

Det blir som vanligt liveblogging från Endgadget, ArsTechnica, MacRumors etc.. Du kan se video från eventet dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Suck...som sagt vissa tål inte sanningen...

Fanboy?! Jag har haft en Iphone så ;)....jag vet av erfarenhet att dom _ÄR_ tråkiga och jag kan inte kalla som för smartphones pga att dom har inte 100% touchscreen...och äkta multitaskning...ITunes, bla bla bla...du vet vad jag menar