Ljudkorts problem. Eller kanske Drivrutinerna ? :O

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinCraft:

Har bara 1 Grafikkort(GTX670) I datorn idag. Inget mera. Och eftersom det är lite trångt på moderkortet så har jag ju alltså bara 2 Pcie slots kvar. Dom är ju under grafikkortet. Och det X16 slots.

Ah okej. Så då är det kanske värt att skicka in mitt köpta nu då som inte passade, och lägga in mellanskillnaden och få ett Asus xonar ?

Ja det tycker jag, mycket ljudkort för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ja det tycker jag, mycket ljudkort för pengarna

Då gör jag det. För det här har drivit mig till vanssssssinnnnets djupaste gränser. Så nu gör jag så här och köper det där så jag åter får bra ljud i datorn. Och sist men inte miiiiinst att kunna ha HÖGT ljud på datorn igen.

Ska ju tydligen va förstärkning i det där kortet.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinCraft:

Då gör jag det. För det här har drivit mig till vanssssssinnnnets djupaste gränser. Så nu gör jag så här och köper det där så jag åter får bra ljud i datorn. Och sist men inte miiiiinst att kunna ha HÖGT ljud på datorn igen.

Ska ju tydligen va förstärkning i det där kortet.

Ska det? Har för mig att det är som ett xonar ST fast utan hörlursförstärkare i princip, fast kan ju ha fel också.

Hur som helst lär det kunna spela mycket högre än ditt inbyggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ska det? Har för mig att det är som ett xonar ST fast utan hörlursförstärkare i princip, fast kan ju ha fel också.

Hur som helst lär det kunna spela mycket högre än ditt inbyggda.

Det kanske stämmer. Va bara på något forum jag läste det. Men jag köper det där i varje fall. Jag slår vad om att ljudet blir mindre knastrigt och att det blir ett skönare sound helt enkelt på Battlefield 3. Och som jag sa innan HÖGRE volume helt enkelt. Har ju Steelseries Seberia V2. Inte direkt tung körda lurar, så ska ju helt enkelt gå högre ljud med Asus Xonar DX även om det inte är hörlurs förstärkning i dom.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinCraft:

Det kanske stämmer. Va bara på något forum jag läste det. Men jag köper det där i varje fall. Jag slår vad om att ljudet blir mindre knastrigt och att det blir ett skönare sound helt enkelt på Battlefield 3. Och som jag sa innan HÖGRE volume helt enkelt. Har ju Steelseries Seberia V2. Inte direkt tung körda lurar, så ska ju helt enkelt gå högre ljud med Asus Xonar DX även om det inte är hörlurs förstärkning i dom.

Det blir nog helt knasterfritt annars är det nog nåt fel med dina hörlurar :).

Ja siberialurarna kan man ju driva med vad som helst så det ska inte vara några problem.