Vad tycker ni om Armored Kill ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Testade AK nu. Hade förväntat mig mer. Inte att en jävla AC130 bombar sönder allt... Sedan så får jag väll vänta tills intel haswell kommer. Klarar fan inte av att spela bf3 längre med en 2 kärnig cpu bara...

AC-130 är en papperskanon. Den når inte över hela banan samtidigt, är lätt att skjuta ner osv. Om den klarar ett helt varv runt på en server med 64 spelare så är det en achievement haha. Dessutom är det ju bara att sno basen som spawnar AC-130 så är den körd ändå.
Serverpatchen som släpps i morgon kommer öka respawn till 90 sekunder på AC-130 också.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

AC-130 är en papperskanon. Den når inte över hela banan samtidigt, är lätt att skjuta ner osv. Om den klarar ett helt varv runt på en server med 64 spelare så är det en achievement haha. Dessutom är det ju bara att sno basen som spawnar AC-130 så är den körd ändå.
Serverpatchen som släpps i morgon kommer öka respawn till 90 sekunder på AC-130 också.

Känns fan som det. Vadå, man sticker till basen och ''typ'' sätter sig i något så styr man kanonen? Eller spawnas man i den och sedan dör när den dör?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Känns fan som det. Vadå, man sticker till basen och ''typ'' sätter sig i något så styr man kanonen? Eller spawnas man i den och sedan dör när den dör?

Man är inuti den och dör när den sprängs.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Har lagt ett antal timmar i AK nu och jag måste säga att jag gillar det. Jag tror dock att det krävs att servern kör lite b2k och vanilla kartor också för att det inte ska bli för enformigt.

Gunship i rush måste däremot slopas. Förstör hela balansen. Att paradroppa in bakom fienden och armera m-comsen är ju löjligt enkelt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Försöka att snipra i AK går ju inte.. tomt överallt.. eller så går jag något fel.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

det laggar som in i helvete typ ping lagg i servern

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filipcombat:

Okej! Älskade 1942 o 2:an! Så får väl allt testa den då

Gör det och svara gärna vad du tycker. Själv så älskade jag 1942 och jag blev positivt överraskad över Armored Kill Det är inte för stressigt och kräver en strategi för att vinna en match vilket jag gillar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av filipcombat:

Känns fan som det. Vadå, man sticker till basen och ''typ'' sätter sig i något så styr man kanonen? Eller spawnas man i den och sedan dör när den dör?

Du kan bara hamna i den genom att spawna i den från Deploy-menyn. Om den inte är full finns GUNSHIP som deploypunkt; annars finns GUNSHIP PARADROP, och då är den bara som en rörlig Radio Beacon, dvs du spawnar i luften och hoppar fallskärm ner.

När du har spawnat i den kan du välja antingen plats 1 (HMG neråt och AA uppåt) eller plats 2 (biffkanon neråt och AA uppåt). Du kan baila precis som ur en vanlig jet, vilket du förr eller senare kommer behöva göra, då Gunshipet är mycket enkelt att ta ut med jet.

Skrivet av PezFTW:

Man är inuti den och dör när den sprängs.

Om man bailar så överlever man. (Jag vet att du vet det, jag bara förtydligar.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Gillar AK riktigt mycket, BF3 har fått sig ett rejält lyft även om jag fortfarande gillar dom gamla banorna också

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Skrivet av warh0g:

AC-130 är en papperskanon. Den når inte över hela banan samtidigt, är lätt att skjuta ner osv. Om den klarar ett helt varv runt på en server med 64 spelare så är det en achievement haha. Dessutom är det ju bara att sno basen som spawnar AC-130 så är den körd ändå.
Serverpatchen som släpps i morgon kommer öka respawn till 90 sekunder på AC-130 också.

Tycker de borde ta bort den helt från Rush, eller i alla fall ge den åt defenders istället för attackers. Hur ska man defenda om de endå kan paradropa rakt ner på MCOMen. Känns mer logiskt att attackers måste se till att ta ner det stora försvaret; gunshipet, innan de kan planta, inte att attackers ska börja med att ha ett stort gunship som cirkulerar defenders bas och regnar eld medan de irrar runt och tillslut får välja att offra sin RPG för en stinger så att de kan göra något åt helvetet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag tycker att det verkar vara en riktigt välgjord expansion. Det jag dock stör mig på är inte själva spelet, utan alla spelare. För många rookies som har bestämt sig för att börja lira, och de vet inte hur man spelar alla game modes. Sånt här märks så väl, när det är så dominerande med fordon. Men visst, sånt får man ju räkna med när det är ett MP-lir, och dessutom en efterlängtad expansion

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Prova springa 500m helt öppen yta mot tanken för att C4 den. Om tankföraren inte är helt handikappad i skallen så borde du inte lyckas.

De mesta tankförare är väl "handikappade i skallen" för jag förstör alltid tanks med C4.

Permalänk
Medlem

Vore kul om nån 64 spelare server förbjöd javelinen så att det vart rena tank strider!!
Det piper ju så fort man satt sig i tankern, ibland hinner man ju inte ens lämna basen mer än 10 meter innan det piper p.g.a den där djävla javelinen!
Annars så tycker jag att de nya banorna är riktigt bra och roliga!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Tja. Känns lite ruttet ibland att inte få tag på något fordon och behöva springa 2km bara för att bli dödad av en Viper.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

För oss som är lite äldre, hur är Armored Kill (conquest naturligtvis) jämfört med BF1942: Desert Combat och BF2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersonYYY:

Jag tycker att det verkar vara en riktigt välgjord expansion. Det jag dock stör mig på är inte själva spelet, utan alla spelare. För många rookies som har bestämt sig för att börja lira, och de vet inte hur man spelar alla game modes. Sånt här märks så väl, när det är så dominerande med fordon. Men visst, sånt får man ju räkna med när det är ett MP-lir, och dessutom en efterlängtad expansion

Jag har 300h+ men jag måste ha sett ut som en idiot som springer runt -- men det är svårt att orientera sig när man inte känner till kartan (än..) Så du ska nog inte anta att det bara är massa noobs som springer runt som yra höns

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

För oss som är lite äldre, hur är Armored Kill (conquest naturligtvis) jämfört med BF1942: Desert Combat och BF2?

Rent spontant så måste jag säga att jag fick riktiga vibbar av Desert Comat när jag lirade AK igår för första gången. Riktigt härligt, stora maps och massor av fordon i 64 players, det har man ju drömt om länge. Jag tycker att modden är välgjord, även om det såklart finns små saker att anmärka på, som mest kanske är personliga preferenser, så som att tanksen kan klättra i princip lodräta väggar, att man kanske skulle ha länge spawntime för fordonen. Men det jag stör mig mest på är ju folk som inte förstår spelet, som redan nämnts samt överrepresentationen av Snipers med C4 och Javelins. Men överlag så tycker jag att känslan är riktigt bra när man väl hittar en bra balanserad server med seriösa teamplayers. Väl värt 300kr som jag betalade för Premium.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Vill ha mer helikoptrar och flygplan!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker de borde ta bort den helt från Rush, eller i alla fall ge den åt defenders istället för attackers. Hur ska man defenda om de endå kan paradropa rakt ner på MCOMen. Känns mer logiskt att attackers måste se till att ta ner det stora försvaret; gunshipet, innan de kan planta, inte att attackers ska börja med att ha ett stort gunship som cirkulerar defenders bas och regnar eld medan de irrar runt och tillslut får välja att offra sin RPG för en stinger så att de kan göra något åt helvetet.

Jag tänkte mer i Conquest-sammanhang. Har inte spelat så mycker rush ännu men den känns spontant rätt OP i det spelläget, dock så får den 90 sekunders respawn fr.o.m idag så det kanske hjälper lite

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theunit:

Försöka att snipra i AK går ju inte.. tomt överallt.. eller så går jag något fel.

Protip: sätt rifle scope och bipod på din SCAR-H och sätt den i single fire så kan du både äga recon-noobs och spränga fordon. Två önskningar i en men det går faktiskt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Jag tänkte mer i Conquest-sammanhang. Har inte spelat så mycker rush ännu men den känns spontant rätt OP i det spelläget, dock så får den 90 sekunders respawn fr.o.m idag så det kanske hjälper lite

Jo det är ju något, men tycker ändå att de borde ge den till defenders om de måste ha den där, man kan seriöst spawna på den och falla RAKT ner på MCOMen, rakt in bakom fiendens linjen. Bara att droppa ner och sen få sin squad att spawna så kan man hur lätt som helst ta ut de få försvarare som står precis där, planta och defenda den länge nog, de hinner knappt fatta vad som hänt. Visst, de kan ju stå och glo på himlen ditåt konstant men distraherar ju från allt annat.

Gillar inte riktigt att de tryckt in så himla många fordon i Rush, tycker det var skönt att Rush var som conquest light med ett mål, där det handlade mer om taktik än att man ska sitta i ett fordon för att ha någon chans.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Armored Kill enligt mig är riktigt bra i Conquest och TDM. Men Rush är inte alls bra. AC130 är.. Inte exakt OP men ganska jobbig och man kan tappa fokus på objektivet.

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa Armored kill æn. men såg detta klipp. Så nu vet jag inte riktigt hur suger jag ær på att spela det.

Permalänk
Skrivet av TheGamerGod:

Armored Kill enligt mig är riktigt bra i Conquest och TDM. Men Rush är inte alls bra. AC130 är.. Inte exakt OP men ganska jobbig och man kan tappa fokus på objektivet.

Precis, sen är det för mig obegripligt varför attackers får den. Fattar inte varför de tryckt in så himla många fordon, för mig har det alltid varit så att Rush ska vara en game mode med relativt få fordon, som t.ex på damavand peak, när ena laget börjar med en humwee och andra en scoutheli, det tyckte jag räckte för att hålla det spännande, speciellt när man kunde vända matchen genom att sno åt sig deras heli, så är det inte alls nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en enda grej;

FYRHJULINGAR! - ta mig fan det bästa som hänt med spelet.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

Patcha genast

Har spelat ett par kvällar nu, och det fattas en hel del, för det första, SPAWN på teammates, men för h-vete kom igen, kör man på Hardcore och det är satt på Spawn on teamleader så kan man glömma att spawa på nån ALLS. Gunshipet är ju så vekt och dåligt på att försöka försvara sig mot jet och HKP så man hinner knappt in i det innan man är nerskjuten, sen ska vi inte tala om problemet med att man t.ex har en person i siktet och står nära en bergsvägg, jaha då kan man ge sig fan på att man skjuter i väggen, eller att man ligger på marken och har nån i siktet, klart och tydligt, NÄÄÄÄ klart som fan man träffar sten under sig, att jag inte tänkte på det. Sen är det bara för personen som man hade siktat på att skjuta en för man har ju röjt sin position. Buggar i terrängen, man ligger och kryper på en bergsknalle, helt plötsligt så kryper man in i berget, och folk som man då har försökt att smyga på dom försvinner, och sen då man kommer upp efter man har backat tillbaka till där man kröp in under berget då har dom kommit så nära att dom ser en ... LYSANDE.

Åsså det faktum att man måste använda en två eller tre javelins på en tank (eller ibland en halv :inge random ALLS) och som det är nu att man oftasst är ensam som infanterist, FÖR ATT DET INTE GÅR ATT SPAWNA, lovely, det gör att lyckas man få iväg en javelin mot en tank och han hinner skjuta rök, då hinner man inte ladda om, vänta på att helvetet ska locka igen, får man iväg missilen DÅ har han hunnit få tillbaka röken, jaha och då har han garanterat sett mig, då var man död då. OCH KAN INTE SPAWNA PÅ SINA SQUAD MATES... och genomgående, VARFÖR FÅR MAN VEHICLE DISABLED, det är väl för fan inte diasabled om skiten fortfarande kan skjuta, köra omkring, och vara allmänt störig, är det disabled så ska KANSKE kulsprutan fungera, ingen kanon, och den ska fan inte gå att flytta, förrns man har lagat den. NÅN som har testat att försöka ta ihjäl en Tank eller liknande med blowtorch JAG VET ATT DET SKA VARA SVÅRT, men det är ju inte ens möjligt numera för nu tar det ju så lång tid att dom hinner flytta sig och ta ut en med kanonen, okay dom blir ju lite skadade, MEN DET GÅR INTE spawna efter man blir dödad....

Och nu då kanske IR Siktet hade varit bra, på mörker banorna.... då har dom nerfat det så mycket att det är totalt värdelöst...

huuuu jag blir så trött på att dom inte kan göra rätt från början, släpp inte det om ni inte är klara, och LYSSNA på vad folk säger DICE.... det är ändå vi som fixar så ni kan köpa mat både idag och troligen i morgon också....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Har inte hunnit testa Armored kill æn. men såg detta klipp. Så nu vet jag inte riktigt hur suger jag ær på att spela det.

http://www.youtube.com/watch?v=3Vp4JzEwMKs

Gnäll och skrik och allt är spelets fel.. känns som vi hört den förut.

Citat:

LYSSNA på vad folk säger DICE

IR-siktet är nerfat just för att alla klagade på att det var OP..
Fordon som blivit disabled kan rulla vidare om de har extinguisher.
Andra spelare klagar på att gunship är OP.
Andra spelare klagar på att det inte går att köra tank för det är javelins överallt.

Så frågan är mest vilka whiners de skall lyssna på, kanske de som kan skrika högst på youtube?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Är det magisk regenererande HP på tanks i AK? Det skulle ju kännas lagom konsoll.

Edit:

Om vi för argumentationens skull säger att grafik inte spelar någon roll, är AK ett bättre spel än Desert Combat?

Permalänk
Medlem

Haha, ja, som vanligt är det gnäll och grin som om världen var på väg att gå under. Inget sammanhängande, inget genomtänkt, inget anknytet till problematiken med vad en förändring innebär. Bara migmigmigmigwäwäwäwä. Det är precis som vanligt alltså...

Tank Superiority kändes inget vidare, men kan nog vara rätt kul om man spelar med folk som (åtminstone i teorin) har en aning om hur man spelar tillsammans för att uppnå något.

Annars känns det lite Desert Combat över det hela. Rätt kul med stora kartor och mycket fordon, men fordonstrid (tack vare unlocks) är inte BF3's starka (roliga) sida enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Har inte hunnit testa Armored kill æn. men såg detta klipp. Så nu vet jag inte riktigt hur suger jag ær på att spela det.

http://www.youtube.com/watch?v=3Vp4JzEwMKs

Jag orkade inte lyssna på vad han sa. "fuckin" hela tiden. Jag svär så mycket jag kan kommentarer.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)