Hej!
Så bestämde mig ÄNTLIGEN för att ge mig på Dark souls nu när det kom till PC, kontrollerna har jag vant mig vid och tycker att de är helt okej men kameran switchar ofta mellan fiender vilket gör att jag dör ibland oh well.
Men jag är lite förvirrad när det kommer till de här med stats och upgraderingar på vapen. Hur vet jag vad som stackar med vad? Hade en option att antingen uppgradera till Divine eller raw, valde raw för att jag var osäker sedan läste jag att Divine stackar med faith. Stackar fire och de andra med intelligence? Och ska jag behålla själarna ifrån bossar eller använda dem för själar? Sedan sista frågan, kan jag ändra min gubbe om jag vill senare eller är jag fast som strength build ifall jag börjat på det? Är level 37-40 något och är på Smough och han andra. Fick ner sista till typ 5% sen blev jag för självsäker ^^.
Känner att jag har en någorlunda koll på hur saker och ting fungerar och hur jag ska ta död på bossar men tips är vällkommna! Några bra tips på bra vapen / armor? Och om jag gör en strength build kommer jag att kunna dodga snabbare senare? Eller kommer jag alltid att vara fast vid långsam dodge i heavy?
Förövrigt sjukt kul spel, riktigt beroende framkallande!
Edit: Just nu kör jag med bastard sword / divine och Halberg / raw. Förmodrar att de är riktigt dåliga för min level? Några tips på bättre?