Hjälp med dark souls för en nybörjare.

Permalänk

Hjälp med dark souls för en nybörjare.

Hej!

Så bestämde mig ÄNTLIGEN för att ge mig på Dark souls nu när det kom till PC, kontrollerna har jag vant mig vid och tycker att de är helt okej men kameran switchar ofta mellan fiender vilket gör att jag dör ibland oh well.
Men jag är lite förvirrad när det kommer till de här med stats och upgraderingar på vapen. Hur vet jag vad som stackar med vad? Hade en option att antingen uppgradera till Divine eller raw, valde raw för att jag var osäker sedan läste jag att Divine stackar med faith. Stackar fire och de andra med intelligence? Och ska jag behålla själarna ifrån bossar eller använda dem för själar? Sedan sista frågan, kan jag ändra min gubbe om jag vill senare eller är jag fast som strength build ifall jag börjat på det? Är level 37-40 något och är på Smough och han andra. Fick ner sista till typ 5% sen blev jag för självsäker ^^.

Känner att jag har en någorlunda koll på hur saker och ting fungerar och hur jag ska ta död på bossar men tips är vällkommna! Några bra tips på bra vapen / armor? Och om jag gör en strength build kommer jag att kunna dodga snabbare senare? Eller kommer jag alltid att vara fast vid långsam dodge i heavy?

Förövrigt sjukt kul spel, riktigt beroende framkallande!

Edit: Just nu kör jag med bastard sword / divine och Halberg / raw. Förmodrar att de är riktigt dåliga för min level? Några tips på bättre?

Permalänk
Medlem

boss souls ska du absolut inte käka upp. De använder man för att crafta unika vapen
Din snabbthet har endast med encumbrance att göra. Under 50% så är du snabb.

Kolla wikin vetja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Hej!

Så bestämde mig ÄNTLIGEN för att ge mig på Dark souls nu när det kom till PC, kontrollerna har jag vant mig vid och tycker att de är helt okej men kameran switchar ofta mellan fiender vilket gör att jag dör ibland oh well.
Men jag är lite förvirrad när det kommer till de här med stats och upgraderingar på vapen. Hur vet jag vad som stackar med vad? Hade en option att antingen uppgradera till Divine eller raw, valde raw för att jag var osäker sedan läste jag att Divine stackar med faith. Stackar fire och de andra med intelligence? Och ska jag behålla själarna ifrån bossar eller använda dem för själar? Sedan sista frågan, kan jag ändra min gubbe om jag vill senare eller är jag fast som strength build ifall jag börjat på det? Är level 37-40 något och är på Smough och han andra. Fick ner sista till typ 5% sen blev jag för självsäker ^^.

Känner att jag har en någorlunda koll på hur saker och ting fungerar och hur jag ska ta död på bossar men tips är vällkommna! Några bra tips på bra vapen / armor? Och om jag gör en strength build kommer jag att kunna dodga snabbare senare? Eller kommer jag alltid att vara fast vid långsam dodge i heavy?

Förövrigt sjukt kul spel, riktigt beroende framkallande!

Edit: Just nu kör jag med bastard sword / divine och Halberg / raw. Förmodrar att de är riktigt dåliga för min level? Några tips på bättre?

Det är längesedan jag lirade DS nu, så jag skulle behöva friska upp minnet lite.

Men om du behöver information så finns det två wikis som iaf jag använt mycket:

http://darksouls.wikidot.com/

och

http://darksoulswiki.wikispaces.com/

Där kan du se alla uppgraderingsvägar på varje vapentyp, och vad du får för slutgiltig skada när de är fullt uppgraderade. Ofta är det relativt "enkla" vapen som blir väldigt kraftfulla och skalar bra med t.ex. str.

Om du ska köra "warrior"-style så rekommenderar jag att du uppgraderar endurance, strength och vitality.
Endurance gör ju att du kan bära mer utan att bli långsam, vilket är väldigt viktigt! Plus att din stamina ökar upp till en begränsad nivå.

Som tidigare inlägg, använd inte boss souls, spara dem för att göra unika vapen.

Du kan inte ändra din gubbe senare, men så länge du spelar vidare så kan du ju alltid bygga vidare, leveltaket är runt 710 så det behöver du nog inte bekymra dig om.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Om du vill få easy mode så är det levla upp pyro skills som gäller

Permalänk

Haha oj då. Har ätit själen från spindel häxan och moonlight butterfly elr vad den hette. Det är rätt svårt att veta vad som gör vad ibland. Tack för länkarna!

Är helt beroende ^^.

Permalänk

Är det någon som råkar veta hur fasiken jag unequipar gear på PC tangentbord? Har kollat upp vad X t ex på xbox är på tangentbord men de fungerar ändå inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Är det någon som råkar veta hur fasiken jag unequipar gear på PC tangentbord? Har kollat upp vad X t ex på xbox är på tangentbord men de fungerar ändå inte...

Gör dig en tjänst och köp en xbox360 handkontroll samt microsoft wireless receiver.