Permalänk
Medlem

Hur tänkte du i början när det inte var värt med ett block till grafikkortet men du ändå köpte en till d5:a?

Snyggt bygge ska följas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

på G!

Skrivet av Extol:

Ser fram emot att se hur det blir

Nu börjar projektet ta fart igen så håll ögonen öppna för ikväll/imorgon kommer det en update!

Skrivet av _NsMs_:

Hur tänkte du i början när det inte var värt med ett block till grafikkortet men du ändå köpte en till d5:a?

Snyggt bygge ska följas!

Jag tänkte att det inte var värt att lägga 1400kr på vattenblock till gamla grafikkort som är värda mindre. och eftersom jag ville ha en tyst dator så kunde jag lika bra uppdatera med en gång. Men som du ser så spårade detta bygge ur för länge sedan och har nu en stor sponsor vilket gör att jag kan fokusera på själva lådan.

I övrigt så sitter jag nu på jobbet och knåpar på soliden för sidpanelerna på chassit som ska cnc-fräsas så det börjar röra på sig.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Liknar verkligen silverstones TJ07 som har samma layout i bottnet för radiatorer och hela formen av chassit. Av vad tänker du göra sidorna?

Permalänk
Medlem

så jävla snyggt det blir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Liknar verkligen silverstones TJ07 som har samma layout i bottnet för radiatorer och hela formen av chassit. Av vad tänker du göra sidorna?

mjo det är ganska likt men tro det eller ej så visste jag faktiskt inte om att det chassit fanns när jag drömde ihop detta.:S
Som jag skrev under sista bilden så blir sidorna av aluminium. Ca 5mm tjockt blir det och samma hålbild som runtom chassit ska borras i nederkant för fläktarnas utblås. På baksidan ska 8 neodym-magner sänkas ned i plåten samt i ramen vilket kommer hålla fast sidopanelen. Ska se om jag kan hinner pyssla lite mer med soliden imorgon på jobbet.. isf kan jag lägga upp en bild på hur jag hade tänkt mig det.

Skrivet av KoSoVaR:

så jävla snyggt det blir!

Tackar! Såg att du hade nå nytt på g också, såg bra ut

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

Väldigt snygg look, och jag är så glad att du tagit upp bygget igen! Blir det färg eller naturlig alu?

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

McPrue Apollo SE V2 :: Asrock B850i Lightning Wifi :: Ryzen 9800X3D :: Inno3D RTX 4070Ti X3 :: Kingston FURY Beast DDR-5-6000 CL30 2x32GB :: WD Black SN850X 4TB :: Corsair SF1000 SFX :: Thermalright Phantom Spirit 120 EVO

Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe Apa:

Väldigt snygg look, och jag är så glad att du tagit upp bygget igen! Blir det färg eller naturlig alu?

Hehe jag också;) Får se, hade tänkt matt mörkgrå/grå och har redan kikat ut en matt bmw lack som heter frozen gray metallic som är grymt snygg men..börjar nästan tycka om alufärgen:/. Får se det kanske blir borstad aluminium med ett lager matt eller vanlig klarlack över.
du får gärna komma med åsikter/förslag:)

I övrigt kan jag meddela till er som följer bygget att jag troligtvis någon gång under nästa vecka ska åka och hämta 3st 600x600x6mm alu plåtar som det ska bli sidor av (en extra utifall det går åt helvete någonstans).
Tyvärr kan jag inte riktigt styra när dessa blir frästa eftersom min maskin bara tar 518mm i Y axeln. Så ska använda en annan fräs som jag aldrig jobbat med så polaren ska köra den istället.. Men snart bör vi se plåtar med vardera 2200 hål i;)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jakbob:

Hehe jag också;) Får se, hade tänkt matt mörkgrå/grå och har redan kikat ut en matt bmw lack som heter frozen gray metallic som är grymt snygg men..börjar nästan tycka om alufärgen:/. Får se det kanske blir borstad aluminium med ett lager matt eller vanlig klarlack över.
du får gärna komma med åsikter/förslag:)

I övrigt kan jag meddela till er som följer bygget att jag troligtvis på måndag ska åka och hämta 3st 600x600x6mm alu plåtar som det ska bli sidor av (en extra utifall det går åt helvete någonstans).
Tyvärr kan jag inte riktigt styra när dessa blir frästa eftersom min maskin bara tar 518mm i Y axeln. Så ska använda en annan fräs som jag aldrig jobbat med så polaren ska köra den istället.. Men senast onsdag bör vi se plåtar med vardera 2200 hål i;)

Jag tror absolut att klarlack kan bli riktigt snyggt. Men det kräver en del våtslipande. I kombination med t.ex. grå (sidorna?) kan det nog bli en höjdare. Har dock lite svårt att se den färdiga datorn framför mig efter att du gjort om den så i grunden. Men till det bättre!

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

McPrue Apollo SE V2 :: Asrock B850i Lightning Wifi :: Ryzen 9800X3D :: Inno3D RTX 4070Ti X3 :: Kingston FURY Beast DDR-5-6000 CL30 2x32GB :: WD Black SN850X 4TB :: Corsair SF1000 SFX :: Thermalright Phantom Spirit 120 EVO

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, kan inte vänta tills de andra bilderna kommer!! Vad ska det bli för färger eller missade jag det? Synd att jag inte är så händig som dej för då skulle jag ha bygget ett eget chassi eftersom att jag kan inte hittat något som passar mej

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk

Men, hör du Jakbob. Nu har det snart blivit nytt år. Något mer måste väl ha hänt på bygget? Ge oss dödliga lite bilder att dregla över.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe Apa:

Men, hör du Jakbob. Nu har det snart blivit nytt år. Något mer måste väl ha hänt på bygget? Ge oss dödliga lite bilder att dregla över.

Tyvärr har cdon fått problem att få ut några fler delar från diom olika tillverkarna satt vi har tyvärr satt punkt för vårat samarbete.
Det är lite oklart hur det blir med projektet framöver.. Tänkte ev. göra klart chassit och slänga in mina gamla komponenter då alla delar finns. Det känns dock inte alls lika upphetsande så det tänker jag göra när lusten/tiden kommer tillbaka. :/

Visa signatur