App för att stänga av paketdata vid idle? (Android)

Permalänk
Medlem

App för att stänga av paketdata vid idle? (Android)

Jag skulle vilja veta om det finns någon bra app som kan stänga av paketdata när telefonen idlar, på samnma sätt som man kan ställa in för Wifi. De appar jag sett hittils gör det bara smidigare att sköta den biten manuellt, men jag är alltså ute efter något som fixar det automatiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Denna? Förlåt om jag missuppfattade frågan

Permalänk
Medlem

appen Tasker klarar av detta och såå mycket mer! definitivt värt pengarna.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.a...
Tutorials för tasker
Kolla på lite tutorials så ser du möjligheterna.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Jag ska testa

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

råkar du sitta på en hyffsat ny Motorola kan du göra det via Smart Actions

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Denna? Förlåt om jag missuppfattade frågan

Det vekar finnas sådan funktionalitet i appen men jag förstår inte riktigt hur man gör för att ställa in det.

Skrivet av Cirap:

råkar du sitta på en hyffsat ny Motorola kan du göra det via Smart Actions

Nej, telefonen i fråga är en Samsung Galaxy Ace 2. Glömde säga det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan aktivera Advanced saving mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Du kan aktivera Advanced saving mode

Ja, jag har sett det, men jag hittar ingen uppenbar inställning för att stänga av paketdata när telefonen är idle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Go Launcher EX är en snabb, rolig och smidig launcher. Den har en jävla massa tillägg (dom flesta installeras för sig själva som egna program men är dock gratis!) och har en bra battery saver där du kan göra olika profiler för olika situationer och samtidigt se hur lång tid du har kvar av batteriet med varje profil!

EDIT: Detta tipsar jag självklart om för att det finns valet att bocka i så att paketdata stängs av när man släcker skärmen etc.