Philips CDRW - kan inte läsa/bränna skivor

Permalänk
Medlem

Philips CDRW - kan inte läsa/bränna skivor

Jag har en Philips CDRW1208 som fungerat utmärkt tidigare men som nu verkar ha klappat ihop helt - den kan inte ens läsa skivor utan tror att det inte sitter någon CD i spelaren, oavsett om jag stoppat i en data-cd, musikcd eller en tom skiva.

Det började med att jag igår plötsligt inte kunde bränna skivor , både Nero och Easy CD-DA Extractor fick jag felmeddelanden med. Så jag följde rådet som fanns som lösning på detta problem i de båda programmens hjälp - uppgradera firmwaren. Den installerades utan problem men problemet kvarstod - samma fel. Läsa skivor gick utan problem.

Men så idag kan den inte ens göra det, och jag förstår inte vad som är fel. Någon annan som kanske gör det?

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet testa brännaren i en annan dator fungerar den inte är den troligtvis sönder på så sätt slipper du formatera och trixa med drivrutiner i onödan.
Sen om du har garanti på den är det väl bara att skicka in den.
om inte du skulle få något vettigare svar så kanske folket på http://www.cdrinfo.com/forum/ har det.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,