Hur känner ni inför MOP? Supertaggade eller inte så värst taggade?

Permalänk
Skrivet av Mocka:

GW2 får väl ingen ny content tills det är dags att köpa expansion om något år eller så?

Om ArenaNet följer mönstret från GW1, får vi nästa expansion om exakt ett år.

Men jag är övertygad om att ArenaNet kommer att släppa ett flertal mindre och gratis uppdateringar under den tiden.

Permalänk
Medlem

Inte alls sugen. Började känna ett grymt motstånd i slutet av WotLK redan. Svor att jag inte skulle köpa Cata, men dukade under och satt och lirade på release mitt i natten. Känner så här, been there done that. Kan inte se nått som Blizzard kan göra för att återuppliva detta gamla liket. Fördummat är bara förnamnet

Permalänk
Medlem

Jag är snarare häpen över att folk väljer att betala för att få spela WoW.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag är snarare häpen över att folk väljer att betala för att få spela WoW.

Och jag är förvånad att varför så många haters ändå skriver i detta forum.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Om ArenaNet följer mönstret från GW1, får vi nästa expansion om exakt ett år.

Men jag är övertygad om att ArenaNet kommer att släppa ett flertal mindre och gratis uppdateringar under den tiden.

om man ska tro anet själva så kommer det att komma ut ett flertal content patcher, om man ser på kartan i spelet så finns det ju utrymme att lägga till lika många zoner som redan finns i spelet

Permalänk
Medlem

meh

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Och jag är förvånad att varför så många haters ändå skriver i detta forum.

Tja, tråden handlar trots allt om du ser fram emot Kung-fu Panda eller inte. Och jag blir häpen av att folk väljer att ge Blizzard pengar för en expansion som inte är "färdig", alltså ingen "endgame boss".

Men vem är jag att ha mage att ifrågasätta varför människor fortfarande ger Blizzard pengar? Njut av upplevelsen att få ytterligare fem nivåer på din karaktär och säkerligen ett par intressanta uppdrag som förr eller senare som kommer involvera bajs.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte, men de drar ju inte lite pengar på microtransaktioner så kanske?

Är det nytt för GW2 eller fanns det i GW1? Spelade ettan ett kort tag men minns inget om det.

Skrivet av Solaris:

Tja, tråden handlar trots allt om du ser fram emot Kung-fu Panda eller inte. Och jag blir häpen av att folk väljer att ge Blizzard pengar för en expansion som inte är "färdig", alltså ingen "endgame boss".

BC expansionen hade heller ingen eng game boss utan patchades in senare (BT). Kan inte minnas att någon whinade pga det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Är det nytt för GW2 eller fanns det i GW1? Spelade ettan ett kort tag men minns inget om det.

Det fanns även i GW1.

Kan väl även passa på att svara på trådens fråga. Nej, MoP är inget för mig!

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Tja, tråden handlar trots allt om du ser fram emot Kung-fu Panda eller inte. Och jag blir häpen av att folk väljer att ge Blizzard pengar för en expansion som inte är "färdig", alltså ingen "endgame boss".

Men vem är jag att ha mage att ifrågasätta varför människor fortfarande ger Blizzard pengar? Njut av upplevelsen att få ytterligare fem nivåer på din karaktär och säkerligen ett par intressanta uppdrag som förr eller senare som kommer involvera bajs.

Det är med datorspel som med allt annat i livet, folk känner olika och har olika smak - och det gäller ju dig också vilket du framför något övertydligt. Men du kan knappast påstå att du "häpnar" över att folk väljer att spela mop, det är inte trovärdigt utan framstår bara som lite dumt ärligt talat. Man kan häpna över mycket men knappast detta.

Sen, tänk om kände som du om allt, så du inte behövde sitta och "häpna", hur kul vore det då?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att jag inte gillar wow längre. Kan säga att jag har spelat utan att gilla det nu under de senaste året så det är väl dags att sluta nu kanske. Vill inte raida längre och jag har aldrig varit någon superbra PvPer så jag förstår inte riktigt vad jag skulle göra i spelet då. Slutade strax efter att jag dingade 86. Tror faktiskt att jag kommer lyckas sluta den här gången.

Det är dock ett av de bästa spelen jag har spelat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

Känns som det är dags att vinka hejdå till wowarna som testade gw2 för att ha något att göra till mop som en gammal gw räv så vet jag att dom kommer att utöka världen mycket mer än vad som finns nu så det är för tidigt att räkna ut gw2 som ett "fail" mmo som många har redan börjat att göra, å helt ärligt så är folk som jämför wow endgame med gw2's lite smått dumma i huvet, wow har best endgame av alla för att dom har haft tiden och speciellt resurserna för att bygga på det under många år.

Men jag hoppas ni alla har kul med MoP å man lär nog testa det själv när servrarna lugnat ner sig lite ^^

ArenaNet har ju sagt att de inte kommer göra just detta förutom i form av expansioner.
Och WoW hade mer att göra på maxlevel redan när det var nytt än vad GW2 har (imo) med ett gäng 5man dungeons, Onyxia samt MC (iaf vid EU release).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Tja, tråden handlar trots allt om du ser fram emot Kung-fu Panda eller inte. Och jag blir häpen av att folk väljer att ge Blizzard pengar för en expansion som inte är "färdig", alltså ingen "endgame boss".

Men vem är jag att ha mage att ifrågasätta varför människor fortfarande ger Blizzard pengar? Njut av upplevelsen att få ytterligare fem nivåer på din karaktär och säkerligen ett par intressanta uppdrag som förr eller senare som kommer involvera bajs.

På vilket sätt är den inte färdig?
Anledningen till att det inte finns någon "endgame boss" är för att det inte finns någon enstaka stor fiende i MOP precis i vanilla WoW där det blev nya fiender i varje content patch.
Och sluta jämföra MOP med Kung-fu Panda, Pandaren har funnits i Warcraft universumet sen långt innan Kung-fu Panda kom.

Men kan väl säga att jag personligen inte hade några intentioner alls att testa MOP men efter GW2 floppen (imo) så blev jag sugen så funderar på att köpa det till nästa gång jag har en ledig dag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

inga förväntningar alls faktiskt, ska väll börja lira om en 2-3 veckor när all server kaos har lagt sig

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Det är med datorspel som med allt annat i livet, folk känner olika och har olika smak - och det gäller ju dig också vilket du framför något övertydligt. Men du kan knappast påstå att du "häpnar" över att folk väljer att spela mop, det är inte trovärdigt utan framstår bara som lite dumt ärligt talat. Man kan häpna över mycket men knappast detta.

Sen, tänk om kände som du om allt, så du inte behövde sitta och "häpna", hur kul vore det då?

Själv så tänkte jag från urgångspunkten att jag spelade WoW fram till ungefär den första expansionen (TBC?) skulle släppas efter ha sprungit igenom samtliga raid-instanser för att lägga ner i brist på tid och vilja att dedikera men allt efter åren har gått och jag har ändå halvvaket följt utvecklingen av WoW så verkar det allt mer som att kvaliteten på spelet sjunker för varje expansion.

Förvisso så är det sant att det finns miljoner som spelar WoW än idag men det går inte att komma ifrån att WoW kommer konstant blöda subs och även om MoP vänder på den trenden konstaterat faktum att folk springer igenom det mesta av innehållet på nolltid.

Skrivet av TiasE:

På vilket sätt är den inte färdig?
Anledningen till att det inte finns någon "endgame boss" är för att det inte finns någon enstaka stor fiende i MOP precis i vanilla WoW där det blev nya fiender i varje content patch.
Och sluta jämföra MOP med Kung-fu Panda, Pandaren har funnits i Warcraft universumet sen långt innan Kung-fu Panda kom.

Men kan väl säga att jag personligen inte hade några intentioner alls att testa MOP men efter GW2 floppen (imo) så blev jag sugen så funderar på att köpa det till nästa gång jag har en ledig dag.

Så vad du egentligen säger är att du fick rätten till att spela en Kung-fu Panda i väntan på varje patch som lägger till mer innehåll? Och sant så, Pandaren fanns långt innan den animerande filmen men en anamorphic panda i ett datorspel eller film med inslag av Kina och Kung-fu, ja det är Kung-fu Panda.

Tja, du kan lika gärna vänta tills Blizzard har fixat buggar och kanske fått ut lite innehåll än att rätten till att skapa en Kung-fu Panda?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Alla som bara är här för att gnälla, ärligt talat gör något bättre med er tid. Varför är ni inne i en tråd om wow om ni aldrig har spelat det och aldrig kommer göra det?

Jag var rätt taggad när ja kom hem idag men efter 5 min spel crasha servern och ja hamna i en 4-timmars kö så det blev bf3 hela kvällen inget oväntat dock, jag blev mest förvånad över att jag kom initia början, så går det när man väljer att spela på highpop servrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Har kommit en bit i första zonen och utöver strul pga lagg och för mycket spelare är jag positiv.
Har levlat en panda-monk till lvl 12 och de verkar lovande.

Det enda negativa är ju som vanligt communityn, körde första instansen, ingen sa ett ord, alla förväntade sig att man skulle kunna bossfighterna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

upptäckte idag att det var ett tag sen man spelade sist så just nu är min lilla pally tillbaka på tankingskolan igen =_= dock helt nöjd över att min ret fortfarande kan till tankens förtret stjäla en hel del aggro xD

Permalänk
Medlem

Något jag frustrerades över i cataclysm var att om jag redan gjort vissa saker kunde jag inte spela ihop med nån som inte gjort exakt samma sak. Vi kunde inte ens se varandra pga olika phases.
Har Blizzard bättrat sig på den punkten nu? Kan nån som är 89-90 teama ihop med en på 85-86 och hjälpa varandra om de vill?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Tja igen boys!
Hur har det nu gått för er alla?
Någon som lyckades dra serverfirst eller liknande?
Själv försenades mitt MOPspelande rejält, då jag istället fick säga hej till farbrordoktorn och stanna där ett par dygn.

Permalänk
Skrivet av fffalk:

Tja igen boys!
Hur har det nu gått för er alla?
Någon som lyckades dra serverfirst eller liknande?
Själv försenades mitt MOPspelande rejält, då jag istället fick säga hej till farbrordoktorn och stanna där ett par dygn.

Kan säga att jag blev överraskad. MoP är 20 gånger bättre än Cata, finns så mycket mer att göra.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"