Dela usb-enheter och monitor och etc mellan två datorer beroende på vilken som är på

Permalänk
Medlem

Dela usb-enheter och monitor och etc mellan två datorer beroende på vilken som är på

Hej!
Jag har en stationär dator hemma och sedan en arbetsdator.. (en Dell Latitude)
Och jag undrar bara om någon har en smart lösning för att bara kunna docka min bärbara dator i någon docka och då få tillgång till att använda alla de enheterna som jag har tillgängliga för min stationära, och om jag dockar av den bärbara så vill jag att alla enheter skall gå tillbaks till den stationära..
Att bara remotea mot den bärbara är inte ett alternativ tyvärr då vissa egenskaper på den bärbara då stängs av.. och vad jag vet så går det inte att använda dubbla skärmar när man remote:ar
(Ursäkta svengelskan)

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338287#extra
Typ något sådant kanske?

Edit: Det där är antagligen inte den bästa modellen men något i den stilen är vad jag tror du är ute efter.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Precis en sådan! :)!
Tack!