[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Inaktiv

10k ping, servern nere idag?

Permalänk
Medlem

nåt som jag märkte i förrgår var att det blev en skjysst rollback på ca 2 timmar med looten... Är det fixat så att all loot sparas minuten innan restart istället för 2 timmar innan?

Permalänk
Medlem

Jakkan. Jag tror Smygarn har svårt att koda om källkoden i Arma2/Dayz.

Permalänk
Medlem

Server nere?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abm:

Server nere?

Verkar så, jag hittar den inte heller.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KebbZ:

Verkar så, jag hittar den inte heller.

nån som har info om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abm:

nån som har info om detta?

Han skulle få ny lina idag. Det kanske är det som han håller på med nu.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Han skulle få ny lina idag. Det kanske är det som han håller på med nu.

Förmodligen. Hoppas de får ordning på det snart så man hinner lira lite.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || ASRock z77 extreme4 || Intel i5 3570K 3.4GHz + Noctua NH-D14|| EVGA GTX 670 FTW
2x4GB Corsair CL9 1600MHz || Corsair Force 3 120GB + 1TB Western Digital Caviar ||

Permalänk
Medlem

Jäklar, jag som är så spelsugen!

/Strumpan

Permalänk
Medlem

Något verkar ha hänt. Ursäkta att jag inte kunnat fixa det tidigare. Den kommer förmodligen upp igen inom några minuter...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Något verkar ha hänt. Ursäkta att jag inte kunnat fixa det tidigare. Den kommer förmodligen upp igen inom några minuter...

/smygarn

Grymt!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || ASRock z77 extreme4 || Intel i5 3570K 3.4GHz + Noctua NH-D14|| EVGA GTX 670 FTW
2x4GB Corsair CL9 1600MHz || Corsair Force 3 120GB + 1TB Western Digital Caviar ||

Permalänk
Medlem

Är den uppe? Jag hade tänkt och börja spela på den men hittar den inte via dayzcommander.

Permalänk
Medlem

Nu är den uppe igen. Det är omstarts-scriptet som behöver tweakas. Den kan tydligen hamna i ett läge då den inte kommer åt mysql-databasen...

/smygarn

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med servern Smygarn? Den krashar titt som tätt nu.. Gör servern ospelbar :/

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Tror det va auto-restart. Dock utan förvarning vilket gjorde att den kom väldigt olägligt. Precis när man har droppat sitt vapen för att ta upp 2 nya

Edit: Den verkar ha fastnat på "setting up" nu

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Antagligen samma prob som tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Tror det va auto-restart. Dock utan förvarning vilket gjorde att den kom väldigt olägligt. Precis när man har droppat sitt vapen för att ta upp 2 nya

Edit: Den verkar ha fastnat på "setting up" nu

Ja det står bara "Wait for Host" för mig i varje fall.
Trök när man äntligen lyckades hitta typ ett stackars vapen o en karta+klocka

Tack för skjutsen btw Oskaarn

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

sitter med "" Wait for host

Permalänk
Medlem

Ja, autorestarten behöver fixas så det blir bättre. Jobbar på det nu. Den startar om genom att schemaläggaren startar upp en batfil som dödar alla processer och startar om mysql och arma 2 servern...

Det ser ut som den ofta hamnar i bekymmer med att den inte hittar mysql servern, så jag har tagit bort så den inte dödar mysql processen vid omstarten. Det bör lösa problemet framöver.

Sen för att dom automatiska varningsmeddelanden ska fungera okej, så måste servern ha varit omstartad vid exakt rätt tillfälle, eftersom dom är är satta till att påminna om omstart efter exakt 5h och 55 min. Startas servern manuellt så blir det felsynkat.

Problem är ju till för att lösas, tråkigt att jag idag inte varit närvarande och kunnat åtgärda det snabbare..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Waiting for host blir det nu igen

Permalänk
Medlem

funkade ett tag nu på morgonen, men vid serverrestart kl 10.00 så blire waiting for host igen

Permalänk
Medlem

Hittat och åtgärdat omstartsproblemet..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Vad hände nu då?

Permalänk
Medlem

Nice. Server dog bara, + Fick starta mitt inatten och utan alla mina grejer. Hoppas det åtgärdas snart

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

Nice. Server dog bara, + Fick starta mitt inatten och utan alla mina grejer. Hoppas det åtgärdas snart !!! IGEN

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha. Slut spelat på denna server.

Varningens ord till er alla som tänker lira på denna. DONT DO IT!

Andra gången jag blivit av med ALL Gear jag samlat ihop + bilar etc. Nu är det då nog med det skitet. Fy fan va tråkigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Se det positivt, man blir bättre på att hitta ny gear

Det har varit problem med de automatiska omstarterna. Däremot har jag inte uppfattat att någon har förlorat sin gear efter omstarterna?

Har lagt in varningsmeddelande 10, 5, 1 minuter innan omstart. Omstarter sker 4 ggr/dygn. Kl 04, 10, 18 och 22...

Rekommenderas att man loggar ut c:a 5 minuter innan omstart för att slippa problem med att man förlorar gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinCraft:

Nice. Server dog bara, + Fick starta mitt inatten och utan alla mina grejer. Hoppas det åtgärdas snart

Servern "dör" bara vid de schemalagda omstarterna. Kan det vara natt för dig när det egentligen är mitt på dagen hos andra vid den här tiden på dygnet?

Permalänk
Medlem

Tjena Smygarn, jag har ett litet problem jag ville ta upp. Det händer ofta att jag dör direkt när jag loggar in. Det kommer ett deathmessage nere vid vänstra hörnet och meddelandet "you are dead" kommer fram men jag spawnar på ett fält utan gräs, och träd (debug plains?). Efter att jag reloggar så spawnar jag om på random plats (kamenka,electro,cherno, etc). När jag spawnar så har jag INGENTING på mig, ingen väska, flashlight, bandage, asså allt är helt länsat. Detta har säkerligen hänt andra så ni vet vad jag pratar om dock vore inte detta ett problem om det kanske hände lite då och då men det har hänt mig 5 gånger dem senaste 7 dagarna och det börjar bli tröttsamt att geara om, jag har tagit allas råd att inte logga ut vid träd, stenar och buskar. Men det fortsätter hända, jag har skrivit ner tiderna och platserna på tre av gångerna detta har hänt det senaste.

Tre dagar sen: 12:21 på morgonen öster om NWAF - Spawnade i electro
För två dagar sen: 11.10 på morgonen, sydväst om lopatino - spawnade i balota airstrip
Idag: 11:40 på morgonen, nordväst om lopatino - spawnade i kamenka

Finns det något sätt för dig att kolla upp informationen och kanske säga varför det blir så? Jag skulle heller inte ta upp detta alls om det inte vore så att jag förlorar rätt så bra grejer efter varje gång. Senaste gången så blev det ghillie, l85, dmr, backpack coyote.
Det kanske är kul att "börja" om men inte såhär xD

Permalänk
Medlem

Ursäkta, köpte min första speldator igår. Och allting är bra och så. Men det verkar inte som att jag kan chatta, alltså jag kan skriva och kan se andra commandon typ som är med i spelet. t.e.x "on me" sånt. Men inget annat, inte på denna server heller som jag nu kör på.

Någon som vet? Tack för svar

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.