[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Skrivet av aron65:

Ursäkta, köpte min första speldator igår. Och allting är bra och så. Men det verkar inte som att jag kan chatta, alltså jag kan skriva och kan se andra commandon typ som är med i spelet. t.e.x "on me" sånt. Men inget annat, inte på denna server heller som jag nu kör på.

Någon som vet? Tack för svar

Använder du rätt chatt då? om du vill att alla ska se vad du skriver så ska du använda side chatt (den blåa). Du byter chatt med punkt.

Permalänk
Medlem

Servern har problem, för några veckor sedan krashade den aldrig. Nu dör den titt som tätt och man blir rollbackad hela tiden :/ Vad har du gjort pöjk!?

undrar också varför den ska restartas 4 ggr/dag? Tyckte det var mer än tillräckligt med 1gång per dag. Inga problem imo.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Ursäkta, köpte min första speldator igår. Och allting är bra och så. Men det verkar inte som att jag kan chatta, alltså jag kan skriva och kan se andra commandon typ som är med i spelet. t.e.x "on me" sånt. Men inget annat, inte på denna server heller som jag nu kör på.

Någon som vet? Tack för svar

Se till att du har rätt chatt, tryck ; eller : för att bläddra mellan chatterna. Sidechatt är bara på denna servern och några få andra och där kan alla se vad man skriver, i direct chatt kan bara de som är närmare dig än ca. 50-80 meter se vad du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Servern har problem, för några veckor sedan krashade den aldrig. Nu dör den titt som tätt och man blir rollbackad hela tiden :/ Vad har du gjort pöjk!?

undrar också varför den ska restartas 4 ggr/dag? Tyckte det var mer än tillräckligt med 1gång per dag. Inga problem imo.

Stabiliteten på servern har inte förändrats. Däremot har jag ju haft stora bekymmer med de automatiska omstarterna ända sedan jag började med det, vilket jag förstår att ni upplever som stabilitetsproblem. Tror dock det äntligen den biten ska vara löst nu, sedan igår kväll.

Om ni fortfarande får problem framöver så får vi minska på antalet omstarter och spelare. Antalet omstarter måste ju upp i storlek när det är många spelare av olika anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Tjena Smygarn, jag har ett litet problem jag ville ta upp. Det händer ofta att jag dör direkt när jag loggar in. Det kommer ett deathmessage nere vid vänstra hörnet och meddelandet "you are dead" kommer fram men jag spawnar på ett fält utan gräs, och träd (debug plains?). Efter att jag reloggar så spawnar jag om på random plats (kamenka,electro,cherno, etc). När jag spawnar så har jag INGENTING på mig, ingen väska, flashlight, bandage, asså allt är helt länsat.

Tre dagar sen: 12:21 på morgonen öster om NWAF - Spawnade i electro
För två dagar sen: 11.10 på morgonen, sydväst om lopatino - spawnade i balota airstrip
Idag: 11:40 på morgonen, nordväst om lopatino - spawnade i kamenka

Finns det något sätt för dig att kolla upp informationen och kanske säga varför det blir så?

Allt loggas och jag har själv skrivit ihop ett analyseringsverktyg som jag kan använda för att spåra vad som kan ha hänt här..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag börjar jätte gärna spela på denna servern, trött på att man ska bli dödad av hackers så fort man får bra gear...
Dog med L85 och m107 igår... IGN GreddarN med:P

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Det behövs en server restart vid kl 18:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoid:

Det behövs en server restart vid kl 18:00

Jag kör omstarterna klockan 10:00, 16:00, 22:00 och 04:00 fr.o.m. imorgon..

/smygarn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av comtronic:

Jag kör omstarterna klockan 10:00, 16:00, 22:00 och 04:00 fr.o.m. imorgon..

/smygarn

Har 22:00 restarten idag varit än? Var inne på servern vid den tidpunkten men det hände ingenting då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140834:

Har 22:00 restarten idag varit än? Var inne på servern vid den tidpunkten men det hände ingenting då

Jo jag tror att den startade om iaf. Det gick mycket snabbare att komma in efter så.

Permalänk
Slaget: Team SweC

Trevligt att man dör direkt man loggar in, sen spawnar i wilderness.
När man äntligen hade hyffsat gear. Nån som vet vad det beror på eller är det bara allmän bugg?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Trevligt att man dör direkt man loggar in, sen spawnar i wilderness.
När man äntligen hade hyffsat gear. Nån som vet vad det beror på eller är det bara allmän bugg?

Ja, det verkar förekomma ganska frekvent för ett fåtal.. Det är ju också dom som märks

Börjar misstänka att det också kan bero på att man kör med olika versioner av arma2/dayz..

Reconnect kan vara en lösning. Kontakta mig ifall det inte löser sig så kan jag titta på det..

/smygarn

Permalänk

Hej

Tjenare, är helt ny här och hoppas ni kan ha överseende med det.

Jag och min polare har lirat DayZ några dagar och det slutar alltid på samma sätt, man blir dödad av en hacker på olika sätt.
Nu undrar jag om vi kan få spela på er server, och om vi kan det hur ska vi bära oss åt? Vi vill bara överleva på och dö på spelets villkor och inte av en hacker.

Tacksam för ett svar då DayZ har enorm potential men den förstörs totalt av hackarna just nu.

Tack igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Tjenare, är helt ny här och hoppas ni kan ha överseende med det.

Jag och min polare har lirat DayZ några dagar och det slutar alltid på samma sätt, man blir dödad av en hacker på olika sätt.
Nu undrar jag om vi kan få spela på er server, och om vi kan det hur ska vi bära oss åt? Vi vill bara överleva på och dö på spelets villkor och inte av en hacker.

Tacksam för ett svar då DayZ har enorm potential men den förstörs totalt av hackarna just nu.

Tack igen

Testa du att connecta mot 94.254.50.40 (eller sök på SE 1911 i dayz commander) och skriv in lösenordet 'swec'

Den vanligaste dödsorsaken på servern är iaf inte hackers... men det finns tyvärr många andra sätt att avsluta sitt liv på.. Framförallt har det kommit in många banditer på senaste veckan som inte varit intresserade av lagspel, utan istället bara letat upp första bästa vapen för att sedan hitta så många som möjligt att skjuta ihjäl..

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Testa du att connecta mot 94.254.50.40 (eller sök på SE 1911 i dayz commander) och skriv in lösenordet 'swec'

Den vanligaste dödsorsaken på servern är iaf inte hackers... men det finns tyvärr många andra sätt att avsluta sitt liv på.. Framförallt har det kommit in många banditer på senaste veckan som inte varit intresserade av lagspel, utan istället bara letat upp första bästa vapen för att sedan hitta så många som möjligt att skjuta ihjäl..

/smygarn

Då förstår jag, det är dock ett värdigare sätt att dö på än hackning. Vi ses ingame! tack igen.

PS. Det är waiting for Host just nu, är servern nere?

PPS. Funkar det att joina genom play withsix?

Permalänk
Medlem

Tjenna! försöker joina med PW: swec. Men det funkar ej?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Vad sägs om att göra det här spelet lite mer spännande igenom att ta bort nametags ? Jag är ju inte den enda som tycker det. Vilken idiot som helst kan ju döda en med vilket skit som helst. No skill whatsoevha atm.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Skrivet av WinCraft:

Vad sägs om att göra det här spelet lite mer spännande igenom att ta bort nametags ? Jag är ju inte den enda som tycker det. Vilken idiot som helst kan ju döda en med vilket skit som helst. No skill whatsoevha atm.

Låter som en bra idé.

Permalänk
Avstängd

Är det möjligt att stänga av battleye då jag är bannad???

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Är det möjligt att stänga av battleye då jag är bannad???

Hur kommer det sig att du är bannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinCraft:

Vi har ju haft uppe detta många gånger eftersom nametagen tyvärr förstör en del av spelet. Dessvärre är det ju extremt svårt att hålla koll på sina lagmedlemmar om man spelar i en grupp utan tags..

Servern har dessutom blivit mycket mer hostile än vad den var tidigare. Skulle jag ta bort nametagen så skulle det bli precis som alla andra dayz servers. Dvs. skjut alla du ser, no matter what...

Permalänk
Medlem

är det problem med att komma in på servern? Sår bara wait for host de senaste 20 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Vi har ju haft uppe detta många gånger eftersom nametagen tyvärr förstör en del av spelet. Dessvärre är det ju extremt svårt att hålla koll på sina lagmedlemmar om man spelar i en grupp utan tags..

Servern har dessutom blivit mycket mer hostile än vad den var tidigare. Skulle jag ta bort nametagen så skulle det bli precis som alla andra dayz servers. Dvs. skjut alla du ser, no matter what...

Jag håller med Smygarn när det gäller nametags. Precis som han säger så om man spelar i en grupp med 5-10 pers vilket jag ofta gör så blir det en smula problematiskt om vi inte visste vem som var vem.
Ett exempel är väl om det finns hostiles vid ett visst område, du och dina kamrater går in för att undersöka, du ser en player, du skjuter. Ops det var visst din kompis.

Sen så håller jag med om att servern har blivit väldigt hostile under dem här senaste veckorna. Jag är ett fan av PvP, jag säger inte att det är fel att ha lite "action" - "fights" sinsemellan, men så som det är nu börjar det sakta men säkert likna alla andra servrar, med den skillnaden att vi har en global chat.
Jag har pvpat riktigt riktigt mycket det senaste, och för första gången på satans länge så hjälpte jag och B-mad en random kille och det var rätt så nice ändå, jag menar vi kmr ju, vara friendly och kanske samarbeta under senare tid, hoppas jag. För just nu, när servern är full med 45/45 då e de liksom min grupp mot resten av hela servern och det är inte jättekul heller. Det var bättre innan när man hade några fiender, typ som en "faction" eller grupp.
Jag vet att vi har pratat om detta innan men det kanske är dags att ordna något nu?

Jag har väl det rätt så bra i servern när det gäller folk att spela med, för jag var med från början och har hittat massa players att samarbeta med plus dem jag spelar med IRL. Men jag kan tänka mig att för nya players i servern så måste det vara ett helvete att hitta någon att samarbeta med, först har man alla grupper att oroa sig för sen alla andra som bara irrar runt och skjuter vilt. Som sagt alla kommer i slutändan att göra som man vill, folk kommer alltid skjuta på varandra, speciellt nu när vi är rätt så många i servern. Vill bara att folk kanske kan i fortsättningen försöka vara lite mer friendly, testa liksom! Hitta nya att spela med!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kray:

Jag håller med Smygarn när det gäller nametags. Precis som han säger så om man spelar i en grupp med 5-10 pers vilket jag ofta gör så blir det en smula problematiskt om vi inte visste vem som var vem.
Ett exempel är väl om det finns hostiles vid ett visst område, du och dina kamrater går in för att undersöka, du ser en player, du skjuter. Ops det var visst din kompis.

Sen så håller jag med om att servern har blivit väldigt hostile under dem här senaste veckorna. Jag är ett fan av PvP, jag säger inte att det är fel att ha lite "action" - "fights" sinsemellan, men så som det är nu börjar det sakta men säkert likna alla andra servrar, med den skillnaden att vi har en global chat.
Jag har pvpat riktigt riktigt mycket det senaste, och för första gången på satans länge så hjälpte jag och B-mad en random kille och det var rätt så nice ändå, jag menar vi kmr ju, vara friendly och kanske samarbeta under senare tid, hoppas jag. För just nu, när servern är full med 45/45 då e de liksom min grupp mot resten av hela servern och det är inte jättekul heller. Det var bättre innan när man hade några fiender, typ som en "faction" eller grupp.
Jag vet att vi har pratat om detta innan men det kanske är dags att ordna något nu?

Jag har väl det rätt så bra i servern när det gäller folk att spela med, för jag var med från början och har hittat massa players att samarbeta med plus dem jag spelar med IRL. Men jag kan tänka mig att för nya players i servern så måste det vara ett helvete att hitta någon att samarbeta med, först har man alla grupper att oroa sig för sen alla andra som bara irrar runt och skjuter vilt. Som sagt alla kommer i slutändan att göra som man vill, folk kommer alltid skjuta på varandra, speciellt nu när vi är rätt så många i servern. Vill bara att folk kanske kan i fortsättningen försöka vara lite mer friendly, testa liksom! Hitta nya att spela med!

Håller med.
Dom senaste dagarna har man själv fått leka lite bandit eftersom man vet att om man inte skjuter först så dör man. Och jag vill egentligen inte döda spelare, men jag vill inte heller förlora alla grejer man samlat ihop så tyvärr slutar det ju oftast med att man skjuter. Alternativt att försöka smyga därifrån för att förhindra strid.
Men jag tycker det är kvällarna som är värst, men mitt på dagen har man allt träffat på schysta människor.
Vi var till och med 10 stycken i en buss för några dagar sen och åkte runt, lite mer sånt hade vart kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Att inte ha nametags förstör inte samarbetet något vidare tycker jag. Det de gör däremot är att man måste samarbeta mer med text/voice progs eller in-game proggs... Direct communication som dessutom ÖKAR känslan i samarbete. .
ÄR det en skog man ska in och undersöka tex. Direct C-Voice/ts/mumble. Sedan får man ha lite synlig kontakt med varandra och arbeta sig in som ett lag och prata. Inte bara run and shooooot.

Jag ser det bara som ett stort + om nameplates försvann.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

Asså vet inte riktigt va det är för fel för mig men när jag ska försöka joina så står de bara "Wait for the host" och jag har varit inne på severn många gånger förutom men det va idag problemet kom..

Permalänk
Medlem

samma här, kommer inte in även efter 1600 restarten

Permalänk
Medlem

samma här

Permalänk
Medlem

För nästan två veckor sedan bad jag bahnhof att uppgradera min lina till 100/100 lina istället för 100/10 som det är idag. Det som hände idag var att jag istället fick nytt IP...

Det nya ip nummret är 94.254.122.68

Kan vara därför ni fått problem med att connecta mot servern?

/smygarn

Permalänk
Medlem

Yes det fixa det, den dyker inte upp på play with six dock