Permalänk
Medlem

Är det någon mer som vill ha WoT underforum?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tycker alla träd har lite pros and cons och mycket vad är det man vill ha i sin medium?.

Förstår inte riktigt vad du menar, som jag skrev är det upp till varje spelare vad man föredrar? Och du får väl erkänna att maus/amx50b (eller foch/jgdpE100 för den delen) skiljer sig åt mer i spelsätt än e50-m/batchat om det var den delen du menade

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Förstår inte riktigt vad du menar, som jag skrev är det upp till varje spelare vad man föredrar? Och du får väl erkänna att maus/amx50b (eller foch/jgdpE100 för den delen) skiljer sig åt mer i spelsätt än e50-m/batchat om det var den delen du menade

Eum formulerade det lite udda men jag menade.

Alla träden (medium) är olika och man tar den som man tycker smakar bäst.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt man kan få tillbaka differensen för, eller i alla fall se, exp till nästa tank?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Finns det något sätt man kan få tillbaka differensen för, eller i alla fall se, exp till nästa tank?

Saknar också det men löste det med miniräknaren och subtraktion.
Tycker hela forsknings delen ser förjävlig ut nu men hoppas man vänjer sig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Saknar också det men löste det med miniräknaren och subtraktion.

Ja det är klart att man kan räkna ut det. Men hur kul är det.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kommer strax köpa mig Su14 kommer jag behöva forska fram Tracksen först eller kan jag gå direkt efter den stora kanonen?

Skrivet av Nerus:

Ja det är klart att man kan räkna ut det. Men hur kul är det.

Jo visst men det fungerar till någon hittar lösningen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Värst är ju att de gjort trädet horisontellt, nu försvinner delar bakom skärmkanterna för oss som kör eyefinity med bezel management och det finns inget bra sätt att komma runt det. Tidigare hamnade det alltid i mitten och man kunde väl även flytta runt fönstret.

Ogillar också det där med att man inte ser hur mycket man har kvar till nästa uppgradering. Vad tänkte de när de tog bort den funktionen?

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Värst är ju att de gjort trädet horisontellt, nu försvinner delar bakom skärmkanterna för oss som kör eyefinity med bezel management och det finns inget bra sätt att komma runt det. Tidigare hamnade det alltid i mitten och man kunde väl även flytta runt fönstret.

Ogillar också det där med att man inte ser hur mycket man har kvar till nästa uppgradering. Vad tänkte de när de tog bort den funktionen?

Techträdet är riktigt sabbat. Det var mycket bättre och lättöverskådligt förut. För övrigt är jag mycket nöjd med den nya patchen. Hade i och för sig större förväntningar på grafiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Techträdet är riktigt sabbat. Det var mycket bättre och lättöverskådligt förut. För övrigt är jag mycket nöjd med den nya patchen. Hade i och för sig större förväntningar på grafiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att det inte är dual-core optimerat. Så tror det tyvärr inte går att dra grafiken så mycket längre (min gamla cpu orkade inte med spelet och den nya måste jag klocka för att köra high).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kör man med en upplösning på en skärm som visar hela trädet så är det ok tycker jag.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Först så hade dom inte mer plats för fler tanks I det gamla trädet, därför har dom nytt. +så ser det najs ut i vilket fall som. Och min gamla Athlon64 x2 4600+ kör spelet på low/medium och high på draw distance på 50fps nu istället för 30fps. gillar den nya grafiken

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Problemet är att det inte är dual-core optimerat. Så tror det tyvärr inte går att dra grafiken så mycket längre (min gamla cpu orkade inte med spelet och den nya måste jag klocka för att köra high).

Att grafiken sätter stora krav på processorn visar väl snarare att koden inte är optimerad för att köras på grafikkortet där den bör köras i mitt tycke? Sen är det ändå inte bra att de inte har multi-core stöd men det är en annan femma.

Permalänk

Server nere? Jag kan inte komma in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Server nere? Jag kan inte komma in.

Skickades från m.sweclockers.com

Mängder med folk har samma problem. Verkar vara serverrelaterat

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Mängder med folk har samma problem. Verkar vara serverrelaterat

Jo den gillar att fastna just nu "Synchronizing" eller på "logg in".

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Idag har varit en hemsk dag för mig. Enl xvm 8-20%winchanse hela tiden. Har inte ens orkat få dubblar med många tanks pga så många förluster. La helt enkelt ner innan 12 idag pga det, tänker inte röra aset mer idag iaf. O speciellt inte nu när ni säger att det verkar vara lite problem med servern

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Fasen jag som var så taggad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Boombastic:

Fasen jag som var så taggad.

Skickades från m.sweclockers.com

Den är uppe...har spelat flera timmar (servern alltså)

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Den är uppe...har spelat flera timmar (servern alltså)

Mitt wot stannar vid synkroniserar utrustning och förnödenheter, sen kommer man inte längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som att frameraten tankar rätt ofta nu och då har jag ändå en relativt vass dator. Kör heller inte på SLI eftersom multiGPUstödet för detta spel är under all kritik. Hade mycket smoothare upplevelse pre-physics/8.0. Någon annan som upplever samma?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Känns som att frameraten tankar rätt ofta nu och då har jag ändå en relativt vass dator. Kör heller inte på SLI eftersom multiGPUstödet för detta spel är under all kritik. Hade mycket smoothare upplevelse pre-physics/8.0. Någon annan som upplever samma?

Tvärt om för mig, har mycket mer stabil framerate nu. pre 8.0 fick jag ofta fps dropps till 10-15.
Kör på medium settings med view, texture och Special effects på high, och shadows på low.
Har en E8400 + 460GTX, ~50FPS

Permalänk
Medlem

Victory!
Battle: Ruinberg den 30 september 2012 21:37:31
Vehicle: Lorraine 40 t
Experience received: 3 512 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 63 298
Battle Achievements: Mastery Badge: "Ace Tanker"

Nice

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Känns som att frameraten tankar rätt ofta nu och då har jag ändå en relativt vass dator. Kör heller inte på SLI eftersom multiGPUstödet för detta spel är under all kritik. Hade mycket smoothare upplevelse pre-physics/8.0. Någon annan som upplever samma?

Finns det ens multi gpu stöd?
Och gief multicore stöd!

Efter deras server restart verkar det funka fint nu med att logga in.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Finns det ens multi gpu stöd?
Och gief multicore stöd!

Efter deras server restart verkar det funka fint nu med att logga in.

Ingenaning faktiskt? Kanske därför det suger?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Victory!
Battle: Siegfried Line 1. lokakuuta 2012 0:33:10
Vehicle: T32
Experience received: 2 455
Credits received: 76 219
Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Bra match med T32an, 7 kills och last man standing i encounter

Permalänk
Medlem

Fortsatte grinda Panther 2 i helgen och skaffade hellcat också. Hellcat är riktigt seg med att vrida sitt turret måste jag säga, annars så beter den sig ju lite som en medium/ light. Riktigt rolig efter att man börjat lära sig dess spelstil. Panther 2 fortsätter dock att störa mig, så ofta jag hamnar mot T10 och då kan man inte påverka slagets utgång lika bra som när man är i mitten eller i toppen... störande att vara beroende av n00bs... så många som har så låg efficiency.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det går nästan inte lira "low-mid" teir längre, jag skaffade mig en Churchill och den är riktigt rolig att spela MEN man hamnar ju till 99.9% med noobs.. hamnade i en match mot 3 KV-1 i pluton och vi hade mig + 2 KV-1, jag och en Hetzer var själva på ena sidan och slog ut deras 3 KV-1 men det räckte inte lol.. Hela den andra sidan gick åt skogen och dog på en gång, våra 2 KV-1or dog först och det förvånar mig inte när när man spelar world of noobs

Permalänk
Skrivet av Saber:

Finns det ens multi gpu stöd?
Och gief multicore stöd!

Efter deras server restart verkar det funka fint nu med att logga in.

Jag tror att det INTE finns stöd för SLI/CF. Hade en läskig upplevelse i fredags.
Kör 2*HD5870 i CF, vilket fortfarande ger ordentligt med kräm i de flesta spel.
I fredags kväll började det dock tokpixla och fick nödstänga datorn.
Har nu kollat med lite olika övervakningsprogram och kan konstatera att mitt andra GPU kort
inte används när jag spelar WoT, ligger kvar på idle. Har varit tvungen att skruva upp fläktkurvan på kort 1.

När jag funderar efter lite så har jag inställning för visning av om spel stödjer CF eller inte (litet CF märke i skärmkanten). Får ingen sån indikering på WoT.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Finns stöd för Crossfire och SLI i World Of Tanks. Men inget man kan direkt hurra över.
Sen verkar det som med 8.0 så har det blivit ännu värre. Bara göra en googling på Crossfire/SLI World Of Tanks så ser ni.

Sen har jag märkt att mitt 680 orkar trycka upp spelet i 90-120FPS med 8.0. När jag dundrar på själv. Går runt 60-70 när det är i starten med många tanks.

Innan hade jag 35-50 FPS oavsett vart jag var, har tom högre inställningar nu med 8.0.
Så något bra måste de har gjort.