Permalänk
Medlem

Tullen: Skall ta några bilder inom ett par dagar när jag kommer till nätdelen.

Ännu en uppdatering!

Förstörde min Corsair ramminnen genom att slita av minneskretsarna när jag tog av IHSn!
Som tur hade CDON bra pris på Crucial Ballistix!

Jakten på millimetrar fortsätter!

Grafikkortets kontakter kommer att sticka ut här.

Här ska filter, fläkt & radiator monteras.

Ljuddämpningsmattan är inte för ljuddämpningsskull, utan för att täppa till alla småhål och ge chassit fin insida...

... och visst blev det ganska ok?

Fortsättning följer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Har du möjlighet att ta bild på insidan av nättagget så jag ser vad du menar?
Mvh/Tullen

Ps. Kul med uppdate, mer sådant.

Är lite grejor i vägen för en 100 mm fläkt...

Permalänk
Medlem

Wow, va me sågande i lådan det blev! Men ca 6,8 liter med PC-Q02B är ju mindre än 10 liter med PC-Q03B, men hum-hum så mycket enklare:
http://www.sweclockers.com/galleri/9911-lll-liten-lian-li
och bibehållen slot för bluray om man nu önskar det...

Annars lite fundersam över processor och värme, TDP för 2700K är 95W, 3770K har 77W, den 3770S jag valde 65W och så nya 3770T på bara 45W - men TDP säger inte allt och Intel kan trixa med klockan och hur länge en eller flera kärnor kan gå i turboläge i de olika modellerna, dessutom sensorstyrt. Du har säkert läst någon bra artikel som jämför värmen i 3770K med 2700K eller hela SB mot IB?

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem

Jag har testat både IB och SB och kommit fram till att SB går faktiskt svalare än IB.
I mitt fall funkar det utmärkt med 2700k. Processorn och grafikkortet håller sig rel svala och datorn är tyst.
Ett problem dock eftersom fläktarna är så lågvarviga så orkar de inte skapa tillräckligt stark övertryck däärför blir det ganska varmt i chassit... den klarar iofs flera timmas spelande så jag är nöjd.

Kommer dock som jag sa att påbörja ett annat bygge som kommer att agera som WS nästkommande året.
Blir ett vattenkylt lga2011 i ett ft02.

Permalänk
Medlem

Gillar vad du har gjort sen jag kommenterade senast, hoppas att du får den färdig utan större problem.

En fråga dock, hur långt är det mellan framsidan av chassiet och moderkortet (inuti alltså)?

Permalänk
Medlem

Tack!
Maskinen är färdig och jag har skänkt den till min far.
Med facit i hand borde jag kanske ha valt ett sämre grafikkort eftersom han inte har någon användning av så pass mycket kraft

Jag skulle uppskatta att det är ca 15 mm fråm moderkortskanten till chassit.
Det är ungefärliga värden, men jag säger så här - 12 mm fläkt får plats men inte 25 mm.

Permalänk
Medlem

Tackar!! Precis den infon jag letade efter.

Gött att du fick ihop den tillslut, och vem vet din far kanske blir värsta gamern nu

Permalänk

Tack för bilderna på P8Z77-I+Scythe Big Shuriken II, sökte först på google om de passade tillsammans men hittade inget, browsade då här och hittade ditt galleri.

Så jag körde på samma till min lilla burk http://www.sweclockers.com/galleri/10259-silverstone-sg05b-sp...

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD