IBM Deskstar 120/180GXP

Permalänk
Avstängd

IBM Deskstar 120/180GXP

Ger din IBM Deskstar 120/180GXP ifrån sig ett kort, gnisslande missljud med jämna mellanrum?

Har detta åtföljts av att hårddsiken kraschade?

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem

Jag har en 120gxp och röstade JA, men det där ljudet är en del av den hårddiskens charm så jag klagar inte, hårddisken fungerar perfekt.

EDIT: De som inte tror att det är något problem med sin hårddisk läser nog inte den här tråden. Du får ta resultatet med en nypa salt.

Visa signatur

"Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better."

Permalänk
Medlem

det är nå slags självtest den gör, har en 120gxp 120gb som kan låta så ibland, men den fungerar helt perfekt så jag är inte orolig

Permalänk
Avstängd

Jo min skriker ut i terror med knastrande, skrapande, blippande mitt i natten.

Helst när jag precis somnat. Alltid när jag precis somnat.

Jag är inte orolig. Den ska nog låta så.

Visa signatur

- - - >[size="3"]Boku wa mura kurai des[/size]< - - -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
det är nå slags självtest den gör, har en 120gxp 120gb som kan låta så ibland, men den fungerar helt perfekt så jag är inte orolig

Verkligen? Enligt vad jag har hört är ljudet ett dåligt tecken. Argh, jag klarar inte av att leva i denna ovisshet.

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem

Sök på forumet det finns en tråd med samma fråga.

Någon skickade ett mail till IBM o dem svarade att ljudet(ett hostande shkving....taskig mottagning på nallen) är normalt.
HDn gör en självtest.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Sök på forumet det finns en tråd med samma fråga.

Någon skickade ett mail till IBM o dem svarade att ljudet(ett hostande shkving....taskig mottagning på nallen) är normalt.
HDn gör en självtest.

Tack!

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk

Denna tråd borde nästan klistras

Det stämmer att ljuden kommer ifrån ett självtest, detta sker oftast då disken är idle.

Permalänk
Medlem

kan säga det att ett knackande under läsning och skrivning gärna åtföljs av ett eeeeee-DUNK eeeeeee-DUNK eeeeeee-DUNK vilket resulterar i att du inte längre kan komma åt disken

Har hänt mig två gånger sen i februari med min 120GB 120GXP, jätteroligt, iofs har min tredje disk nu hållt sen juni men den knackar trots allt så jag är inte säker på att den kommer att överleva så länge till.

jävla skit är vad det är

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com