Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Shoulders kan inte ha crit chance
Men bracers brukar få det ganska ofta

Ja det blev lite fel. Det var ringar som kom efter bracers i min lista. Men det gör ingen skillnad för dom få ringarna ja har hittat fanns inte någon critchans ändå.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Blev en hyffsad dag idag också med set-chest för monks som rollade helt ok: 179 dex, 74 vit och 51 single res och sen hittade jag en ring med 80 str, 6% IAS, 4% crit och 23% crit dmg.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Du kan bara hitta ilvl63 legendarys/set-items i a3 och a4!

hmm jag hittade 2 huvudbonader i ACT 3. Det var en level 53 WD hatt och en 54 spirit stone.

Joråsåatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

hmm jag hittade 2 huvudbonader i ACT 3. Det var en level 53 WD hatt och en 54 spirit stone.

Joråsåatt.

Tror du missförstod mig, det jag menade var att ilvl 63 legendarys/set-items endast droppas i a3/a4 och inte a1/a2. Självklart kan du även få lägre ilvl legendarys i a3!

Permalänk
Medlem

Detta var helgens stora fynd. Jag har ett bud på AH på 83000.
+ en milstolpe för mej ....Azmodan plockad solo.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

+ en milstolpe för mej ....Azmodan plockad solo.

Grattis!

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

en 500ing i nordstan

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna? Värd 0.5 miljard guld? Eller e det max på RMAH som gäller?

Permalänk
Medlem

sjukt bra quiver, är väl bara socket som fattas (om det går på denna) ! grattis!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

sjukt bra quiver, är väl bara socket som fattas (om det går på denna) ! grattis!

Jo. det finns socket på dessa. Attack speeden var riktigt bra. Med socket och critchans på 10% är spannet mellan 4.5-60mill.

Jag skulle kunna tänka mej runt 15mill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jo. det finns socket på dessa. Attack speeden var riktigt bra. Med socket och critchans på 10% är spannet mellan 4.5-60mill.

Den är värd bra mycket mer än 15, den kommer inte gå under 60-80m trots att det är entangling shot på den (som sänker värdet), däremot har den maxroll på disc men inte på CC'n vilket sänker den lite till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Haha du måste skoja! Med hög dex, Max IAS samt nästan Max CC så e den värd betydligt mer än 15M, förmodligen närmare 100M om man tittar på vad andra liknande går för....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Haha du måste skoja! Med hög dex, Max IAS samt nästan Max CC så e den värd betydligt mer än 15M, förmodligen närmare 100M om man tittar på vad andra liknande går för....

Jag sa inte att den var värd 15mill.

Jag sa att jag skulle kunna tänka mej 15mill. Om jag hade 1000000000 då kanske hade jag köpt den för 100mill.

Sådana summor är ju groteska. Det går ju inte och farma ihop dom summorna.

Visa signatur

Permalänk

Ja nu verkar mitt lucky streak tagit slut och man är tillbaka till att få halvtaskig loot igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

inte för o vara grinig men det är 9-10% crit på den så 9 är minst

Skrivet av Twoedge:

Jag sa inte att den var värd 15mill.

Jag sa att jag skulle kunna tänka mej 15mill. Om jag hade 1000000000 då kanske hade jag köpt den för 100mill.

Sådana summor är ju groteska. Det går ju inte och farma ihop dom summorna.

100m är ingenting om man ska ha bra items då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Min första gröna!

Första försöket på A3, efter en kvart. ÄNTLIGEN!

Satte ut den utan buyout för 3375, får se imorgon 19:30 vad den är värd!

Dog som en fluga, i snitt tre gånger per elite, alla 63 rollade sjukt dåligt, men de plus guld gjorde att rep gick plus minus noll, så detta kan ju funka!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Min första gröna!

http://imageshack.us/a/img402/1039/immortalking.jpg

Dog som en fluga, i snitt tre gånger per elite, alla 63 rollade sjukt dåligt, men de plus guld gjorde att rep gick plus minus noll, så detta kan ju funka!

Berätta gärna hur mycket du fick för den. Jag väntar fortfarande på min första gröna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Min första gröna!

http://imageshack.us/a/img402/1039/immortalking.jpg

Den är ju endast värd så mycket om man lyckas få tag på en till setdel, synd att resten av setet ger så dålig bonus. 5 fury!? Blizzard måste ändra till 50 för att det ska vara värt.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Den är ju endast värd så mycket om man lyckas få tag på en till setdel, synd att resten av setet ger så dålig bonus. 5 fury!? Blizzard måste ändra till 50 för att det ska vara värt.

Ja , hur funkar detta med setbonus. T.e.x. om man har som i detta fall 2 set så är det + 60% all res. Gäller det dom två tillsammans, enbart denna set del eller varje set del typ om man får Tribal bindings så får den också +60% allres.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja , hur funkar detta med setbonus. T.e.x. om man har som i detta fall 2 set så är det + 60% all res. Gäller det dom två tillsammans, enbart denna set del eller varje set del typ om man får Tribal bindings så får den också +60% allres.

Kombinera vilken set del med en annan och du får 60 all resa, samma gäller med 3 set osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Bonusen får du endast en gång, inte +60% all res för varje ytterligare set del

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Berätta gärna hur mycket du fick för den. Jag väntar fortfarande på min första gröna.

Den ligger på 15 mille redan, vilket kommer gå till nya vantar med mera crit.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Den ligger på 15 mille redan, vilket kommer gå till nya vantar med mera crit.

Grattis. På 15 min. fick du mer än jag fick på 300 timmar.

Livet är verkligen ljust.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

300 timmar 15m, vad gör du egentligen när du spelar? om du knappt kan snitta 50k guld i timman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

300 timmar 15m, vad gör du egentligen när du spelar? om du knappt kan snitta 50k guld i timman

Han har fått bud på en sak på 15m. På 300 timmar har jag inte plockat upp något som jag har kunnat sälja totalt för den summan.

Jag utryckte mej kanske lite otydligt.

Fast när jag kollar på min DH i diablo så får jag reda på att jag har sammlat ihop 23622700 gold på 496 spelade timmar. Och ändå plockar jag upp varenda grej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Han har fått bud på en sak på 15m. På 300 timmar har jag inte plockat upp något som jag har kunnat sälja totalt för den summan.

lite skumt.
När jag kör en kväll (6h) så drar jag in 800k-1mille guld, beror på hur mycket jag vendorar.
Får flertal ilvl 63 saker, mycket skit.
Och kanske 1 legendary om jag har tur, men några av dom gula ilvl 63 sakerna jag får, säljer väll för runt 100k-10mille.
Så känns som du borde få in mer, kör du Act3? eller kör du Act 1? för kör du A1, kan jag ifs förstå det, men du borde iaf dra in 50k/h på att farma elites bara där, så du borde ju få pengar efter ett par dagar att köpa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Fast när jag kollar på min DH i diablo så får jag reda på att jag har sammlat ihop 23622700 gold på 496 spelade timmar. Och ändå plockar jag upp varenda grej.

Jo men jag hade inte heller hittat något som jag kunnat sälja för massvis föräns paragon 70 är nu 76 och har lyckats hitta ett par schyssta items, Det är knappast så att du är den enda i världen som har haft otur det är bara fortsätta eller köpa guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

lite skumt.
När jag kör en kväll (6h) så drar jag in 800k-1mille guld, beror på hur mycket jag vendorar.
Får flertal ilvl 63 saker, mycket skit.
Och kanske 1 legendary om jag har tur, men några av dom gula ilvl 63 sakerna jag får, säljer väll för runt 100k-10mille.
Så känns som du borde få in mer, kör du Act3? eller kör du Act 1? för kör du A1, kan jag ifs förstå det, men du borde iaf dra in 50k/h på att farma elites bara där, så du borde ju få pengar efter ett par dagar att köpa något.

Nu blev jag lite orolig för nog tycker jag att jag drar ihop lite över 180k/timmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyller:

Jo men jag hade inte heller hittat något som jag kunnat sälja för massvis föräns paragon 70 är nu 76 och har lyckats hitta ett par schyssta items, Det är knappast så att du är den enda i världen som har haft otur det är bara fortsätta eller köpa guld.

Nja köpa guld. Det vete fan. Jag har visserligen 20€ på battelnet-kontot som en sista utväg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Nja köpa guld. Det vete fan. Jag har visserligen 20€ på battelnet-kontot som en sista utväg.

Då är det bara sluta tycka synd om dig själv och börja farma

Ledsen för all OT.