Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Det är precis det som ÄR RNG.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Det är precis det som ÄR RNG.

Jo jag vet men att man ska ha sånt flyt att man lyckas träffa dom här 0,04%( eller vad det är) två gånger på en timme efter 20h nötande.... känns inte random.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej...dom handväljer vem som får bra drops och vem som inte får...

Permalänk
Medlem

Hittade en Manticore på 1250dps häromdagen, det är den bästa dropen jag någonsin fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Hittade en Manticore på 1250dps häromdagen, det är den bästa dropen jag någonsin fått.

detaljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Jo jag vet men att man ska ha sånt flyt att man lyckas träffa dom här 0,04%( eller vad det är) två gånger på en timme efter 20h nötande.... känns inte random.

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt känns det inte random? Hade det varit en kontrollerad fördelning hade jag nog snarare förväntat mig att dropsen skulle kommma med längre mellanrum än så (och då med kortare mellanrum till övriga drops).

Människan är ibland lite för villig att se mönster och förklaringar i saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

detaljer?

194dex
10ias
79crithit
men "bara" en socket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

194dex
10ias
79crithit
men "bara" en socket.

grattis till 100m+

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

På vilket sätt känns det inte random? Hade det varit en kontrollerad fördelning hade jag nog snarare förväntat mig att dropsen skulle kommma med längre mellanrum än så (och då med kortare mellanrum till övriga drops).

Människan är ibland lite för villig att se mönster och förklaringar i saker.

Det känns väldigt random.

Det jag försöker ha sagt är väll att jag tycker att en "kontrollerad version av rng" hade varit det bästa.
Jäkligt luddigt beskrivet men jag tycker inte att det borde vara möjligt att få två träffar under ett så kort tidsspann.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

194dex
10ias
79crithit
men "bara" en socket.

Bara en socket !!?.

Usch så dåligt. Jag befriar dej från den utan att ta något betalt

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Bara en socket !!?.

Usch så dåligt. Jag befriar dej från den utan att ta något betalt

Hehe, var skämtsamt sagt.

Permalänk

Vart hyffsad utdelning ikväll också även om svärdet saknar socket och den andra hade lite låg dps för 2-hand

Permalänk

Innas belt:
100dex
15%MF
Armor 243

Stormshield
+9% block(tot 33%)
170str
77 allres

Natalyas bloody footprints (!!!)
238dex
75allres

Mycket trevligt Nat-set

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Jo jag vet men att man ska ha sånt flyt att man lyckas träffa dom här 0,04%( eller vad det är) två gånger på en timme efter 20h nötande.... känns inte random.

Skickades från m.sweclockers.com

2 gånger har det droppats 2x unique inom loppet av en minut för mig, sen har jag också perioder av 2-3 dagar när det inte droppar någon alls, RNG är RNG så enkelt är det annars brukar jag snitta på 3 om dagen med runt 150-175 m xp / dag då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Thunder God's Vigor, rollade inget vidare, fick sätta ut den för 40k.

Hittade den direkt utanför gaten, akt ett, den första spyhäxan jag ser. Igår plockade jag en sköld av warden, den gick nästan lika billigt. Var hittar man de gröna? De bruna vägrar ju att bli "legendariska" för mig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Thunder God's Vigor, rollade inget vidare, fick sätta ut den för 40k.

Hittade den direkt utanför gaten, akt ett, den första spyhäxan jag ser. Igår plockade jag en sköld av warden, den gick nästan lika billigt. Var hittar man de gröna? De bruna vägrar ju att bli "legendariska" för mig...

Du kan bara hitta ilvl63 legendarys/set-items i a3 och a4!

Permalänk
Medlem

Oj, det hade jag missat, trodde bara chansen var mindre i A1. Kan inte köra solo i A3 än och jag har haft otur med public, folk kommer och går, skiter i att vänta, åker och säljer en halvtimma, tar shrines och gobs själva, skiter i att ressa och skriver inte ett ord i chatten. Noll planering. Som AH blir jag den som får betala, monstrena blir ännu starkare med fyra pers och det blir bara omöjligt när alla sprider ut sig på hela kartan. Med fyra pers tight, där alla skjuter på samma mobs samtidigt, så skulle det ju gå lättare, men det är verkligen ett drömscenario när man kör public.

Rent teoretiskt är jag ganska bra bakom en tank, med cold damage som main och gör mycket skada på avstånd(106k som mest utan SS) men A3 delar ändå ut mycket stryk, så jag får väl bli starkare först. Det är segt nu när uppgraderingarna är dyra och jag inte kan farma grejerna som säljer dyrt. När patchen kommer "försvinner" dessutom ToC, så kanske måste ge upp på min DH. Känns jobbigt att dra upp en ny char när man har 20 paragon nu.

Ursäkta off topic.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Svårt att få ihop det lite där, du har dyra upgrades men klarar inte a3? Länka din char så ska jag se om det är något galet med din gear eller så.

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laserhona-2489/hero/851809...

Nu sitter min MF-hjälm och skor på, för farmande av A1. Där är annars en anadriels visage(utan socket) och riktigt fina skor(över 250 dex).

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laserhona-2489/hero/851809...

Nu sitter min MF-hjälm och skor på, för farmande av A1. Där är annars en anadriels visage(utan socket) och riktigt fina skor(över 250 dex).

Du borde inte ha några som helst problem med så hög dps, prova denna builden istället http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aPXdgV!eYZ...

Riktigt bra, du kan byta runa för Hungering Arrow efter tycke.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Du kan bara hitta ilvl63 legendarys/set-items i a3 och a4!

Kommer du att ändras i 1.0.5 (Kommande patch)

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Du kan bara hitta ilvl63 legendarys/set-items i a3 och a4!

Detta är skit snack! Du har 4.8% chans att få ilvl 63 igen på act 1.
Visst chansen är enormt mycket bättre att få ilvl 63 på act 3/4 men
Finns en liten chans för det, men väldigt liten!

Mitt första set item var i act 1!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Detta är skit snack! Du har 4.8% chans att få ilvl 63 igen på act 1.
Visst chansen är enormt mycket bättre att få ilvl 63 på act 3/4 men
Finns en liten chans för det, men väldigt liten!

Mitt första set item var i act 1!

Det ändrades väl när de uppgraderade legendarys/set-items till att bli ilvl 63? Har läst någonting om att det ändrades från late hell/early inferno till late inferno. Kanske har fel dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det ändrades väl när de uppgraderade legendarys/set-items till att bli ilvl 63? Har läst någonting om att det ändrades från late hell/early inferno till late inferno. Kanske har fel dock!

alla jag aktivt spelar med säger att det är så också, endast 63/set i act 3 och 4 så det borde ju vara det

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

alla jag aktivt spelar med säger att det är så också, endast 63/set i act 3 och 4 så det borde ju vara det

Ja, detta trodde jag också fram till jag sett det droppa med vänner! Blizzard skulle aldrig T ex stänga ute loot för en viss del spelare, T ex HC chars! Det enda jag själv spelar och kommer dröja länge före jag sätter min fot i act 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk

Det bara fortsätter med grönt... jag gillart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Detta är ju för fan otroligt. Du har inte funderat på att spela på lotto.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Detta är ju för fan otroligt. Du har inte funderat på att spela på lotto.

Njea, fram till för ca 500H sedan så hade jag bara fått 3 gröna och om samma princip gäller lottospelandet så hade de blivit dyrt innan man prickade in en vinst .

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Njea, fram till för ca 500H sedan så hade jag bara fått 3 gröna och om samma princip gäller lottospelandet så hade de blivit dyrt innan man prickade in en vinst .

Jag vet att det inte är så men i mitt sinne börjar jag snart tro att det är styrt vem som ska och vad dom ska få.

Jag fick rådet att skaffa shoulders eller bracers med crit chance. Det tyckte jad inte skulle vara några problem. Behöver ju bara vara någon hyffsad rare.
Men efter att ha plockat upp c:a 35-40 av shoulders och ungefär lika mycket av bracers så är resultatet att inte en enda av dom hade crit chance.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Shoulders kan inte ha crit chance
Men bracers brukar få det ganska ofta