War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk

Nu är det bara 2 dagar kvar :). Läste på forumet att spelet skulle släppas runt 21:00 i Sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det lilla jag har hunnit spela av Alpha är jag inte ett dugg imponerad. Visst det är alpha, Men det är DayZ också och är ändå mycket bättre tycker jag.

Nä blir till att vänta till den 31:a!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

På vilket sätt då? WarZ började utvecklas före DayZ var "uppfunnet".

OM jag nu fattat saken rätt så Kom DayZ Mod först.. Och WarZ kom med att de är första "egna" (inte ett mod) Zombie spelet.. det var då Rocket inte hade en aning om hur stort DayZ skulle kunna bli!

tycker att hela grejen med WarZ är löjlig.. Behöva dricka var tionde minut när de knappt finns drika i spelet? ända sättet är om du använder dina real life pengar och köper i deras lilla affär..

Permalänk
Skrivet av Swarley:

OM jag nu fattat saken rätt så Kom DayZ Mod först.. Och WarZ kom med att de är första "egna" (inte ett mod) Zombie spelet.. det var då Rocket inte hade en aning om hur stort DayZ skulle kunna bli!

tycker att hela grejen med WarZ är löjlig.. Behöva dricka var tionde minut när de knappt finns drika i spelet? ända sättet är om du använder dina real life pengar och köper i deras lilla affär..

De har fixat drickandet
"New water\food rates (slower depletion)"

Jag hittar förövrigt dricka hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så in i helvete heller att de utvecklat spelet i c:a 2 år, med tanke på hur det ser ut nu, c:a 5 månaders utveckling max.
Sen moddar de säkert bara om War Inc.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Inaktiv

Slår vad om att de flesta har sätt Frankieonpc's nya video och har helt ändrat uppfattning om spelet. ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon182011:

Slår vad om att de flesta har sätt Frankieonpc's nya video och har helt ändrat uppfattning om spelet. ;p

Jag har inte sett hans video själv, men vad jag fått höra så är det mesta sådant som kräver lite justering och balansering.

Köpte precis tillgång till betan och ska snart börja lira min första runda. Jag är dock rädd för att det skall vara alldeles för CoD/BF-aktigt. I ArmA är varje encounter stressande och pulshöjande, och det är därför jag gillar DayZ.

Permalänk
Medlem

Just nu hatar jag detta Alpha test pga player killings.Man kan inte testa detta spel ett jävla skit pga det

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag har inte sett hans video själv, men vad jag fått höra så är det mesta sådant som kräver lite justering och balansering.

Köpte precis tillgång till betan och ska snart börja lira min första runda. Jag är dock rädd för att det skall vara alldeles för CoD/BF-aktigt. I ArmA är varje encounter stressande och pulshöjande, och det är därför jag gillar DayZ.

Jag satte på mig morsans pulsmätare igår. Toppade 150 vid encounters i staden (Tillsammans med den JÄVLA musiken som inte går att stänga av)

Så, nej
Jag brukar summera WarZ såhär:
"Det är DayZ, tillsammans med bättre ljud för vapen, ett bättre inventory tillsammans med mer kartor. Nackdelarna börjar när du hör ordet Safezones, tillsammans med Stronghold.

Stronghold är ett sätt för WarZ-staff att tjäna ännu mer pengar, och även sätt för dig att tjäna ingame-pengar. Pengar du kan använda till att köpa hattar, masker, bandage/mat/vatten, tillsammans med sikten och ljuddämpare till vapen. Även sällsynt ammo går att köpa (även om det kostar arsel)
Safezones kom upp imorse, jag har inte hunnit testa detta än, men har hört från flera jag lirat med att det inge betyde rså mycket. Du har fortfarande chansen att dö av spelare, och enda fördelen är att du där får tillgång till ditt globala inventory

Skrivet av Relish:

Just nu hatar jag detta Alpha test pga player killings.Man kan inte testa detta spel ett jävla skit pga det

I så fall, är du min gode herre, inge bra på DayZ/WarZ
Det är läskigt för en "veteran" från DayZ (började i Mars med DayZ, spelat nästan varje dag sedan dess), att se spelare på WarZ. Dem har ingen koncentration, ingen aning om att det kan sitta folk utmed vägen dem går på. Det gäller att kolla sig bakom ryggen hela tiden så man slipper dö.

Va vid den norra staden inatt, va på väg till mitten av kartan. Då ser jag 2 uppenbarligen nya killar, så jag tänker, "nä, jag kan allt med att jävlas lite".
Jag sätter mig på en klippa 10+ meter ovanför marken vid en bensinmack. Ser dem två killarna springa in under mig, och har absolut ingen aning att jag sitter där. Dem ser mig inte.
Varför?
För att dem tror att man aldrig kommer träffa på folk utanför den stora staden.
Slutar med att jag skjuter några skott på marken precis framför dem så dem får panik, splittras och springer åt varsitt håll
(Jag antar att jag är en snäll bantit..typ)

Man ska va grymt paranoid i spel som WarZ, lita inte på någon. Men bara för det så måste man inte döda dem. Ofta jag mött folk när jag bara haft en hammare och lootat, folk kommer in med shotgun, kollar på mig och helt enkelt bara fortsätter. Varför?
För jag tar det lugnt och bara lägger mig ner och skriver " Keep going" Istället för att panika och försöka springa iväg.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Blir säkert ett ok spel men shit vilken ripoff det är, den mest skamlösa jag sett. Helt klart har de snabbt gjort om något projekt till zombiespel efter att DayZ blev succé. Ryggsäckar och flares ser likadana ut som i DayZ bla. Utvecklaren "Sergei" som talar i ett av klippen för verkligen gamla sovjets traditioner vidare.

Det här beviset på kopiering av "art" som någon länkade måste väl tom vara kriminellt? http://i46.tinypic.com/29z9dmf.jpg Art kopierad från walking dead tror jag det var, rakt in i WarZ logotyp.

Permalänk
Medlem

PvP är kul och kan skapa en spännande dynamik, speciellt om upplägget är fokuserat på överlevnad och samarbete men om det istället bara handlar om att knäppa sina motspelare så blir det ju mest skit enligt min mening. Det bör finnas ett incitament till att låta spelare leva också.

Det låter mer om mer som det här blir exakt samma spelupplägg som i Day-Z - Skjut allt som rör sig och samla häftiga vapen. I en värld som ser väldigt bekant ut, lite Deja Vu över det mesta så att säga.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Blir säkert ett ok spel men shit vilken ripoff det är, den mest skamlösa jag sett. Helt klart har de snabbt gjort om något projekt till zombiespel efter att DayZ blev succé. Ryggsäckar och flares ser likadana ut som i DayZ bla. Utvecklaren "Sergei" som talar i ett av klippen för verkligen gamla sovjets traditioner vidare.

Det här beviset på kopiering av "art" som någon länkade måste väl tom vara kriminellt? http://i46.tinypic.com/29z9dmf.jpg Art kopierad från walking dead tror jag det var, rakt in i WarZ logotyp.

Vem bryr sig? Hur många spel idag är inte ripoff på varandra? CoD, BF3, GW2, WoW, you name it.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min stora rädsla över WarZ (Borsett från att de påstår har jobbat på det i 2 år och det där är de bästa de har att komma med) är att man kan köpa saker för riktiga pengar. Visst, just nu är det bara lite små strunt saker man kan köpa. Men så brukar det även vara när nya F2P spel lansera. Men det brukar inte dröja länge innan spel där man kan köpa in game items för pengar blir ett Pay to Win spel.

Och stora skillnaden här är att WarZ vad det verkar inte kommer vara ett F2P spel, men ändå köra på den ekonomiska aspekten av ett F2P spel

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Nisse86:

Min stora rädsla över WarZ (Borsett från att de påstår har jobbat på det i 2 år och det där är de bästa de har att komma med) är att man kan köpa saker för riktiga pengar. Visst, just nu är det bara lite små strunt saker man kan köpa. Men så brukar det även vara när nya F2P spel lansera. Men det brukar inte dröja länge innan spel där man kan köpa in game items för pengar blir ett Pay to Win spel.

Och stora skillnaden här är att WarZ vad det verkar inte kommer vara ett F2P spel, men ändå köra på den ekonomiska aspekten av ett F2P spel

tyvärr så ljuger dom ju om att dom har jobbat på de i 2 år.
Företaget blev uppstartat i början va detta året. Publishern har inte funnits mer än 1.5 år.
Detta är något dom har slängt upp jätte snabbt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

I så fall, är du min gode herre, inge bra på DayZ/WarZ
Det är läskigt för en "veteran" från DayZ (började i Mars med DayZ, spelat nästan varje dag sedan dess), att se spelare på WarZ. Dem har ingen koncentration, ingen aning om att det kan sitta folk utmed vägen dem går på. Det gäller att kolla sig bakom ryggen hela tiden så man slipper dö.
Man ska va grymt paranoid i spel som WarZ, lita inte på någon. Men bara för det så måste man inte döda dem. Ofta jag mött folk när jag bara haft en hammare och lootat, folk kommer in med shotgun, kollar på mig och helt enkelt bara fortsätter. Varför?
För jag tar det lugnt och bara lägger mig ner och skriver " Keep going" Istället för att panika och försöka springa iväg.

Jag spelar även jag DayZ..Jag jämför inte spelen så mycket dock. Jag vill testa warZ alphan och hitta buggar mm..När betan och fulla spelet släpps tycker jag att man kan köra pvp till fullo..Just nu är det 80% banditer på alla servrar och det suger verkligen slapp islandshäst!!! Anledningen till att jag var så arg idag var att jag var 50m från Safe settlement när 2st fullt utrustade spelare kommer därifrån med sniper och en M4.Jag ligger på gräset med en hammare och skriver friendly.Vad händer? Jo dom går fram och pang pang död tack så mycket = (

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Skrivet av Relish:

Jag spelar även jag DayZ..Jag jämför inte spelen så mycket dock. Jag vill testa warZ alphan och hitta buggar mm..När betan och fulla spelet släpps tycker jag att man kan köra pvp till fullo..Just nu är det 80% banditer på alla servrar och det suger verkligen slapp islandshäst!!! Anledningen till att jag var så arg idag var att jag var 50m från Safe settlement när 2st fullt utrustade spelare kommer därifrån med sniper och en M4.Jag ligger på gräset med en hammare och skriver friendly.Vad händer? Jo dom går fram och pang pang död tack så mycket = (

Ja, antagligen för att de inte litade på dig? Ser man en man ligga med en hammare så blir man ju fundersam. Har hänt mig flera gånger att folk skirver "friendly", och 10 sec senare så slår de ihjäl mig med en spikklubba/ficklampa/klubba.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Så vad tycker ni nu då? är Warz värt en krona?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Så vad tycker ni nu då? är Warz värt en krona?

Jadå, det tycker jag. Visst, det är buggar, men ändå jävligt roligt Sedan så är det ju bara Alpha-stage, så de lär ju fixa till det.

Btw, nu finns det en WarZ-kanal i Sweclockers mumble

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Jag satte på mig morsans pulsmätare igår. Toppade 150 vid encounters i staden (Tillsammans med den JÄVLA musiken som inte går att stänga av)

Så, nej
Jag brukar summera WarZ såhär:
"Det är DayZ, tillsammans med bättre ljud för vapen, ett bättre inventory tillsammans med mer kartor. Nackdelarna börjar när du hör ordet Safezones, tillsammans med Stronghold.

Stronghold är ett sätt för WarZ-staff att tjäna ännu mer pengar, och även sätt för dig att tjäna ingame-pengar. Pengar du kan använda till att köpa hattar, masker, bandage/mat/vatten, tillsammans med sikten och ljuddämpare till vapen. Även sällsynt ammo går att köpa (även om det kostar arsel)
Safezones kom upp imorse, jag har inte hunnit testa detta än, men har hört från flera jag lirat med att det inge betyde rså mycket. Du har fortfarande chansen att dö av spelare, och enda fördelen är att du där får tillgång till ditt globala inventory

I så fall, är du min gode herre, inge bra på DayZ/WarZ
Det är läskigt för en "veteran" från DayZ (började i Mars med DayZ, spelat nästan varje dag sedan dess), att se spelare på WarZ. Dem har ingen koncentration, ingen aning om att det kan sitta folk utmed vägen dem går på. Det gäller att kolla sig bakom ryggen hela tiden så man slipper dö.

Va vid den norra staden inatt, va på väg till mitten av kartan. Då ser jag 2 uppenbarligen nya killar, så jag tänker, "nä, jag kan allt med att jävlas lite".
Jag sätter mig på en klippa 10+ meter ovanför marken vid en bensinmack. Ser dem två killarna springa in under mig, och har absolut ingen aning att jag sitter där. Dem ser mig inte.
Varför?
För att dem tror att man aldrig kommer träffa på folk utanför den stora staden.
Slutar med att jag skjuter några skott på marken precis framför dem så dem får panik, splittras och springer åt varsitt håll
(Jag antar att jag är en snäll bantit..typ)

Man ska va grymt paranoid i spel som WarZ, lita inte på någon. Men bara för det så måste man inte döda dem. Ofta jag mött folk när jag bara haft en hammare och lootat, folk kommer in med shotgun, kollar på mig och helt enkelt bara fortsätter. Varför?
För jag tar det lugnt och bara lägger mig ner och skriver " Keep going" Istället för att panika och försöka springa iväg.

Helt rätt, ska man överleva, iaf i DayZ (har inte provat War Z än), så ska man aldrig tänka "Hur stor är chansen att det är någon där?", får du slutar det alltid med att man är oförsiktig, och blir beskjuten 10 sekunder senare. Man bör också ha tålamod, många gånger i DayZ har jag hört något skjuta i en stad jag just lämnat, och ofta lägger jag mig i skogslinjen och spanar i kanske 5 minuter för att försäkra mig att det inte var någon som hade sett mig och bestämt sig för att följa efter.

Kan väl fråga dig då, som uppenbarligen spelat DayZ en del; Är War Z något att ha? Är det en värdig härmapa till DayZ eller är det för arkadaktigt, typ som L4D?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite efter ingame videos och liknande med lite längre speltid utan att hitta något ;Z Kanske bara jag som söker på fel ställen/fel sökfras Skulle vara grymt uppskattat med en länk, gillar jag vad ja ser så blire ett köp!
Hur är det prestandemessigt för datorn? Mer eller mindre krävande än dayz?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, antagligen för att de inte litade på dig? Ser man en man ligga med en hammare så blir man ju fundersam. Har hänt mig flera gånger att folk skirver "friendly", och 10 sec senare så slår de ihjäl mig med en spikklubba/ficklampa/klubba.

Tvekar på att de kände sig hotade, har man en M4a är en hammare ingen match. Hade man bara varit orolig hade man hållit avståndet, och inte skjutit för än personen i fråga börjat följa efter eller närma sig med hammaren. Det är bara att erkänna; Det är allt för många spelare i DayZ,och uppenbarligen i War Z också, som inte spelar seriöst, och de sköt honom bara för att det var kul.

Det jag tycker är roligt med dessa spel är att kunna sätta sig in i situationen och försöka agera som man tror att man skulle agerat om detta varit verklighet, och jag tror inte att 90% av världens befolkning skulle skjuta ihjäl någon som ligger på marken med en hammare bara för att det inte finns lagar som bestraffar dem för det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lasergurka:

Tvekar på att de kände sig hotade, har man en M4a är en hammare ingen match. Hade man bara varit orolig hade man hållit avståndet, och inte skjutit för än personen i fråga börjat följa efter eller närma sig med hammaren. Det är bara att erkänna; Det är allt för många spelare i DayZ,och uppenbarligen i War Z också, som inte spelar seriöst, och de sköt honom bara för att det var kul. Det jag tycker är roligt med dessa spel är att kunna sätta sig in i situationen och försöka agera som man tror att man skulle agerat om detta varit verklighet, och jag tror inte att 90% av världens befolkning skulle skjuta ihjäl någon som ligger på marken med en hammare bara för att det inte finns lagar som bestraffar dem för det.

Jepp, det är det som är problemet för vissa DayZ spelare...

Ett fåtal spelar spelen som en simulator och den större skalan spelar det som arkad...

Jag säger inte att det inte hade funnits mördare och banditer om ifall vi skulle få en zombie apokalyps på riktigt, saken är ju bara det att det hade varit 1-2% av alla människor som värst som hade skjutit folk on sight som absolut värst.... i spelen är det dock tvärtom 95% av spelarna ser någon, dödar honom och känner sig världsbäst.

Permalänk

Synd att spelet redan är sönderhackat.
http://www.youtube.com/watch?v=wpw3CGp0GQc

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jepp, det är det som är problemet för vissa DayZ spelare...

Ett fåtal spelar spelen som en simulator och den större skalan spelar det som arkad...

Jag säger inte att det inte hade funnits mördare och banditer om ifall vi skulle få en zombie apokalyps på riktigt, saken är ju bara det att det hade varit 1-2% av alla människor som värst som hade skjutit folk on sight som absolut värst.... i spelen är det dock tvärtom 95% av spelarna ser någon, dödar honom och känner sig världsbäst.

Jo...

Sen säger jag inte att jag är emot banditer, det är en stor del av spänningen, men det är stor skillnad mellan en bandit och en griefer, och andelen bandits är faktiskt extremt liten i DayZ. För mig är en bandit någon som försöker överleva genom att ta av andras arbete. Träffar du någon som hittat ett vapen du vill ha, och du dödar dem för att ta det är du en bandit, dödar du någon för att få ett fordon eller har slut på mat och du dödar någon för att ta deras mat är du en bandit.

Har du själv ett AS50 och ser en stackare som springer runt med en brandyxa, och du blåser skallen av honom är du inte en bandit, du är en griefer. Du skjuter inte för att du känner dig hotad eller för att du behöver något som han har, du skjuter för att det är kul, det är kul att sabba för den andra personen. Detta är vad jag inte gillar, mest kanske för att jag har svårt att förstå vad som är så roligt med andras olycka.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo...

Sen säger jag inte att jag är emot banditer, det är en stor del av spänningen, men det är stor skillnad mellan en bandit och en griefer, och andelen bandits är faktiskt extremt liten i DayZ. För mig är en bandit någon som försöker överleva genom att ta av andras arbete. Träffar du någon som hittat ett vapen du vill ha, och du dödar dem för att ta det är du en bandit, dödar du någon för att få ett fordon eller har slut på mat och du dödar någon för att ta deras mat är du en bandit.

Har du själv ett AS50 och ser en stackare som springer runt med en brandyxa, och du blåser skallen av honom är du inte en bandit, du är en griefer. Du skjuter inte för att du känner dig hotad eller för att du behöver något som han har, du skjuter för att det är kul, det är kul att sabba för den andra personen. Detta är vad jag inte gillar, mest kanske för att jag har svårt att förstå vad som är så roligt med andras olycka.

Din text kommer jag citera nästa gång pvp i ett mmo diskuteras Bra skrivet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lasergurka:

Jo...

Sen säger jag inte att jag är emot banditer, det är en stor del av spänningen, men det är stor skillnad mellan en bandit och en griefer, och andelen bandits är faktiskt extremt liten i DayZ. För mig är en bandit någon som försöker överleva genom att ta av andras arbete. Träffar du någon som hittat ett vapen du vill ha, och du dödar dem för att ta det är du en bandit, dödar du någon för att få ett fordon eller har slut på mat och du dödar någon för att ta deras mat är du en bandit.

Har du själv ett AS50 och ser en stackare som springer runt med en brandyxa, och du blåser skallen av honom är du inte en bandit, du är en griefer. Du skjuter inte för att du känner dig hotad eller för att du behöver något som han har, du skjuter för att det är kul, det är kul att sabba för den andra personen. Detta är vad jag inte gillar, mest kanske för att jag har svårt att förstå vad som är så roligt med andras olycka.

Jepp, håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Blir säkert ett ok spel men shit vilken ripoff det är, den mest skamlösa jag sett. Helt klart har de snabbt gjort om något projekt till zombiespel efter att DayZ blev succé. Ryggsäckar och flares ser likadana ut som i DayZ bla. Utvecklaren "Sergei" som talar i ett av klippen för verkligen gamla sovjets traditioner vidare.

Det här beviset på kopiering av "art" som någon länkade måste väl tom vara kriminellt? http://i46.tinypic.com/29z9dmf.jpg Art kopierad från walking dead tror jag det var, rakt in i WarZ logotyp.

http://i.imgur.com/0CPi5.jpg
hahahaha

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Din text kommer jag citera nästa gång pvp i ett mmo diskuteras Bra skrivet

Haha, tackar xD Har funderat en del kring detta, vilket beteende jag inte gillar, och hur det skulle kunna avhjälpas, tyvärr är det svårt att berätta det för utvecklarna

Tror att det skulle göra spelen gott att höja hotet som zombies utgör. Spelar jag idag DayZ och träffar på en spelare som sett mig skjuter jag direkt, för att jag vet att sannolikheten att han inte skjuter mig är extremt liten, då personen jag möter inte kommer få någon som helst fördel av att inte göra det, och det värsta som kan hända om han skjuter är att han får någon zombie efter sig.

Om zombies utgjorde ett större hot skulle man när man träffar en annan spelare behöva tänka på att ett skott kan väcka vreden av en enorm hord av zombies, och fråga sig om hans vapen är värda besväret, sen finns också tanken att man kommer ha större nytta av ett till vapen i en annan survivors händer, som följer dig vid din sida, än att ha något som tynger din ryggsäck och ditt samvete ytterligare.

Kort sagt; Svårare zombies skulle öka chanserna till samarbete, dels för att man bara kan hålla ett vapen i taget, och alltså får mer, välbehövd, eldstyrka, dels för att det blir roligare att slåss mot zombies, och alltså behöver man inte i ren tristess gå runt och skjuta survivors för att få en större utmaning.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Haha, tackar xD Har funderat en del kring detta, vilket beteende jag inte gillar, och hur det skulle kunna avhjälpas, tyvärr är det svårt att berätta det för utvecklarna

Tror att det skulle göra spelen gott att höja hotet som zombies utgör. Spelar jag idag DayZ och träffar på en spelare som sett mig skjuter jag direkt, för att jag vet att sannolikheten att han inte skjuter mig är extremt liten, då personen jag möter inte kommer få någon som helst fördel av att inte göra det, och det värsta som kan hända om han skjuter är att han får någon zombie efter sig.

Om zombies utgjorde ett större hot skulle man när man träffar en annan spelare behöva tänka på att ett skott kan väcka vreden av en enorm hord av zombies, och fråga sig om hans vapen är värda besväret, sen finns också tanken att man kommer ha större nytta av ett till vapen i en annan survivors händer, som följer dig vid din sida, än att ha något som tynger dig ryggsäck ytterligare.

Kort sagt; Svårare zombies skulle öka chanserna till samarbete, dels för att man bara kan hålla ett vapen i taget, och alltså får mer, välbehövd, eldstyrka, dels för att det blir roligare att slåss mot zombies, och alltså behöver man inte i ren tristess gå runt och skjuta survivors för att få en större utmaning.

Håller med. Tycker att zombies i War Z är på tok för lätta. Menmen, vi får hoppas att de fixar det tills slutversionen släpps

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Kan väl fråga dig då, som uppenbarligen spelat DayZ en del; Är War Z något att ha? Är det en värdig härmapa till DayZ eller är det för arkadaktigt, typ som L4D?

Gör precis likadant Man måste ha tålamod. Ligger alltid i minst 2 - 4 min innan jag går in i en större stad.

WarZ är, som jag sagt innan, precis som DayZ. Samma problem med pvp, men fortfarande, faktiskt inte så likt L4D som jag personligen trodde först.

Verkligen värt ett test om du gillade DayZ

Visa signatur

Krusidullen är stulen