Efterlysning: Tålig telefon

Permalänk
Medlem

Efterlysning: Tålig telefon

Har nu tröttnat på jävla kina iphone och all skit som går sönder när en arbetar. Jag söker en telefon (behöver inte vara smartphone, dock en fördel) som tål allt, jag tillbringar mycket tid på havet och i båtar så vatten/skvätt-tålig är ett krav, den bör klara ett fall från 5-10 meter, viktigast av allt är att den har bra batteritid, vill inte behöva ladda varje kväll. Även om ja oftast kan göra de så vill jag inte känna mig tvingad att göra det. vet att några av de större företagen gett sig in på denna marknaden och försökt, men jag har förstått att de bara blir skit.

Vet inte riktigt vad för mer info de behövs. ge mig några förslag så får ja se vad ja tycker. Budget är väl 3-4K men skulle uppskattas om de är betydligt billigare

Ni som tänker länka Nokia 3310. Not fun, not fun at all

Edit: Hatar små telefoner, likt Sonys Active, får panik xD

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Ericssons Hajfena.
Mer hållbar telefon är svår att hitta.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Sonim? De telefonerna ska tåla det mesta!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Avstängd

Motorola Defy låter definitivt som något för dig.

http://m.youtube.com/watch?v=EjCE6tPHFg8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Motorola Defy låter definitivt som något för dig.

http://m.youtube.com/watch?v=EjCE6tPHFg8

Kan bara säga att skärmen sprack på min pappas Defy efter han tappade den.

Permalänk
Medlem

Många bra tips. Någon som har erfarenhet av Galaxy Xcover? priset verkar ganska bra för en ganska bra telefon

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Många bra tips. Någon som har erfarenhet av Galaxy Xcover? priset verkar ganska bra för en ganska bra telefon

har en kompis till familjen som har en sån, känns helt ok i näven och verkar annars bra. har dock inte testat stryktåligheten på den

det jag testat med den så fungerar den väl iallafall

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Ok, det va inget
En fråga bara, vad gör du på jobbet som kan förstöra en mobil som ligger i fickan?

Skrivet av THEBADGUY:

Ericssons Hajfena.
Mer hållbar telefon är svår att hitta.

the greatest.

Permalänk
Medlem

Xperia Go?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ok, det va inget
En fråga bara, vad gör du på jobbet som kan förstöra en mobil som ligger i fickan?

Oo ur brain be so naive at ur office. xP

Visa signatur

/W

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Oo ur brain be so naive at ur office. xP

Office?
Önskar man hade kontorsarbete..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ative00:

Har nu tröttnat på jävla kina iphone och all skit som går sönder när en arbetar. Jag söker en telefon (behöver inte vara smartphone, dock en fördel) som tål allt, jag tillbringar mycket tid på havet och i båtar så vatten/skvätt-tålig är ett krav, den bör klara ett fall från 5-10 meter, viktigast av allt är att den har bra batteritid, vill inte behöva ladda varje kväll. Även om ja oftast kan göra de så vill jag inte känna mig tvingad att göra det. vet att några av de större företagen gett sig in på denna marknaden och försökt, men jag har förstått att de bara blir skit.

Vet inte riktigt vad för mer info de behövs. ge mig några förslag så får ja se vad ja tycker. Budget är väl 3-4K men skulle uppskattas om de är betydligt billigare

Jag ljuger inte när ja säger att min enklavsamsung med ip 67klass har en månads batteri tid. Har haft den 3veckor nu sen jag köpte den. Har tappat 1 prick i batteristspeln.. Helt sjukt. Men man kan bara ringa o messa me den iofs .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Xperia Active, om den går att få tag i är nog tyvärr det enda alternativet.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Har själv en Galaxy Xcover, den har rejält glas på displayen och känns tålig. Har dock inte tappat den ännu och tänker låta bli det. Den ska även klara "nedsänkning" i vatten i 30 minuter utan att ta in vatten. Prestandan i telefonen är lite sådär dock, single core processor och så är det låg upplösning. Precisionen i touchen är också lite meckig, men det tror jag beror på det tjocka reptåliga glaset.
Över lag är jag nog nöjd ändå, behöver inte oroa sig för att ta fram telefonen om det regnar.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Samsung E2370 - Kanske inte världen mest flashiga telefon, men den lär klara av vad du önskar.

Den telefonen är kanske 1-2 gammal, så du kan ju även kika om dom har gjort några nya modeller sedan dess.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Rekordmedlem

Sonim är de enda som verkligen skiljer ut sig rejält i tålighet
http://www.sonimtech.com/
Prova det här med en samsung eller apple

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ha, det är enkelt att hitta en telefon som inte går sönder. Låt mig presentera telefonen som kan förstöra planeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ha, det är enkelt att hitta en telefon som inte går sönder. Låt mig presentera telefonen som kan förstöra planeter.
http://d1535dk28ea235.cloudfront.net/preset_65/3310.jpg

Gör om, gör rätt. Just sayin.

Visa signatur

/W

Permalänk
Medlem

Jag har alltid trott att Motorola smartphones ska vara riktigt tåliga, har aldrig haft en dock

Permalänk

Du ska inte ha en Smartphone, att tappa en smartphone är.. öh, som att kasta glas mot sten?
Köp en tegelsten, en fet gammal Nokia eller liknande.
Här har du massor!
http://www.mobil.se/tester/stort-test-av-taliga-telefoner-1.4...

Permalänk

Ericsson r310 /r310Pro

Ericsson r310 /r310Pro

Där har du en telefon som tål allt du kan hitta på. När jag hade r310 så hann jag både bada med den i pool. Kastat den på en garderobsdörr (dörren sprack) och kastat den på gräsmatta så långt jag kunde.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ative00:

Inga smartphones (stor skärm) kommer klara av 5-10m fall gång på gång. Satsa på en Sonim, Samsung Xcover eller likn. Undvik Samsung Galaxy Xcover, det är en riktigt pisstelefon som aldrig borde ha släppts. Helt sjukt mycket problem och buggar där man tappar täckning och får starta om, låser sig och mycket mer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

kan bidra med att jag har en Samsung E2370 som extra telefon på jobbet. Alla i min arbetsgrupp har en. Alla o då är det undantagslöst alla HATAR den där jävla telefonen. Men den håller

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tråden handlar om att hitta en tålig telefon, håll er till ämnet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Sonim gör väldigt tåliga telefoner. Min farsa har haft en i några år nu och den har hållit mycket bra! Jag har själv testat att tappa den flera gånger i betonggolv från drygt en meter utan att den har tagit skada. Jag tror dessutom att deras telefoner innehar världsrekordet när det gäller högsta fall med en mobiltelefon.

Det som är bra med deras telefoner är främst att de är tåliga som bara den, att ringsignalen är otroligt hög och hörs även i bullriga miljöer samt batteritiden är lång. Till de mindre bra sakerna som jag upplevt är att OS:et känts gammalt, det har fungerat bra men känts omodernt. Dessutom har knappen till telefonens lampa (på den telefon jag använt och som jag tror hade beteckningen xp3) varit lätt att komma åt av misstag vilket lett till att telefonen ibland lyst i fickan efter att ha fått sig en stöt, något som gjort att batteriet tagit slut snabbt. Huruvida det är ändrat på nyare telefoner har jag dock ingen aning om.

Visa signatur

TypeMatrix | MacBook Air 11"

Använd Gilla om ni får det svar ni söker!

Permalänk

Telefonen du är ute efter heter Xperia Acro S, den är inte bara damm och vattentålig utan den tål mycket stryk också

Permalänk
Medlem

värt att kolla kanske