Permalänk

Halo 4 nattöppet

Jag undrar om ni vet någon butik i stockholm som bekräftat att de kommer hålla nattöppet inför halo 4? isf länka gjärna också

Tycker vi även kan diskutera om hur ni tror halo 4 blir!

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ingen xbox så jak kan inte spela det men enligt kritikerna ska det vara väldigt bra. Jag tror IGN sa att det var det bästa Halo hittills.

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/halo-4

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Halo 4 kommer nog bli sjukt bra :). Har förbeställt halo 4 xboxet och limited edition versionen av spelet på gamestop så kommer ha allt på releasedagen. Man blev ju extra taggad efter att ha sett sista delen av Forward Unto Dawn igår

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Halo 4 kommer nog bli sjukt bra :). Har förbeställt halo 4 xboxet och limited edition versionen av spelet på gamestop så kommer ha allt på releasedagen. Man blev ju extra taggad efter att ha sett sista delen av Forward Unto Dawn igår

*spoiler ifrån fud*

Är sjukt sugen och se om lasky har någon roll i halo 4.. btw fortfarande ingen som vet något om nattöppet?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

Bara seriösa gamers skulle gå på nattöppet och inga seriösa gamers kör FPS spel med handkontroll. Ge mig Halo 3, 4 och anniversary till PC

Permalänk
Medlem

Bara seriösa gamers lirar FPS-spel på båda formaten!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Bara seriösa gamers skulle gå på nattöppet och inga seriösa gamers kör FPS spel med handkontroll. Ge mig Halo 3, 4 och anniversary till PC

Agreed men jag måste erkänna att halo är så jäkla bra så det förblir ett undantag, måste dock erkänna att det är mest för storyn sedan om jag kör online blir det nog mest "infection" och inte så ultraseriöst

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisthegamez:

Agreed men jag måste erkänna att halo är så jäkla bra så det förblir ett undantag, måste dock erkänna att det är mest för storyn sedan om jag kör online blir det nog mest "infection" och inte så ultraseriöst

Jo Halo är ett underbart spel, enda anledningen till att jag köpte ett xbox.
Ska ta och köpa det nu när det kommer ut.

Edit: verkar som att man behöver en minst 8GB hdd för att kunna spela det? Stod det på elgigantens hemsida. Detta skulle göra att jag inte kan spela det ( har bara 4gb versionen ) D:

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jo Halo är ett underbart spel, enda anledningen till att jag köpte ett xbox.
Ska ta och köpa det nu när det kommer ut.

Edit: verkar som att man behöver en minst 8GB hdd för att kunna spela det? Stod det på elgigantens hemsida. Detta skulle göra att jag inte kan spela det ( har bara 4gb versionen ) D:

Japp hör också hört rykten om det.. ign skrev något om att du behöver 18gb om du vill slippa byta mellan skivorna

Btw hur ska ni göra för att få tag i spelet? Ser mörkt ut med nattöppet om ingen kommer på något magiskt

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisthegamez:

Japp hör också hört rykten om det.. ign skrev något om att du behöver 18gb om du vill slippa byta mellan skivorna

Btw hur ska ni göra för att få tag i spelet? Ser mörkt ut med nattöppet om ingen kommer på något magiskt

Ska nog ta reda på om jag kan spela det överhuvud taget först, annars köper jag det nog i nån affär ( behöver inte vara launch dock )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ingen som har några nya rapporter om nattöppet?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

testa google?

Permalänk
Medlem

Själv taggar man till eventet på EricEricsson hallen ^^

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Webhallen bör väl ha nått slags nattöppet event, det brukar dom iallafall ha inför större spelsläpp.

Permalänk

Har nu ringt till game, gamestop och webbhallen och ingen utav dessa kommer köra nattöppet.. några fler alternativ?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dennisthegamez:

*spoiler ifrån fud*

Är sjukt sugen och se om lasky har någon roll i halo 4.. btw fortfarande ingen som vet något om nattöppet?

Det där kan jag ju åtminstone garantera dig att det inte kommer att hända i och med att "Forward unto dawn" äger rum cirka 5 år innan Halo: Reach.
Man skulle ju kunna argumentera för att Lasky överlevde åren efter kriget med the Covenant men det skulle vara lite konstigt om han fick en slags huvudroll eftersom han "bara" är en vanlig marin-kadett.

Ursäkta, kollade upp lite info så om du vill se det, klicka på min spoiler under texten.

Thomas Lasky har en garanterad roll i Halo 4 för enligt Halo-wiki så har han en stor roll i och med att han är "Senior-officer" på UNSC Infinity och man kan till och med se hans modell i spelet om man kollar upp honom på Halo-wiki. Verkar som han har stigit väldigt mycket i rank

Dold text
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ska ni inte vänta tills de som inte har "pre release agreement" med microsoft släpper sina reviews? Vanligt misstag att hoppa på tåget lite för tidigt; vänta någon dag istället.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Förresten det är ingen som fått de via posten än? Varifrån beställde du ifrån isf?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Ska ni inte vänta tills de som inte har "pre release agreement" med microsoft släpper sina reviews? Vanligt misstag att hoppa på tåget lite för tidigt; vänta någon dag istället.

Vad finns det att vara osäker på?

Spelade själv multipleyer-delen på Gamex och det var riktigt kul. Känns som en bra blandning mellan Halo 3 och Reach.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det där kan jag ju åtminstone garantera dig att det inte kommer att hända i och med att "Forward unto dawn" äger rum cirka 5 år innan Halo: Reach.
Man skulle ju kunna argumentera för att Lasky överlevde åren efter kriget med the Covenant men det skulle vara lite konstigt om han fick en slags huvudroll eftersom han "bara" är en vanlig marin-kadett.

Ursäkta, kollade upp lite info så om du vill se det, klicka på min spoiler under texten.

Thomas Lasky har en garanterad roll i Halo 4 för enligt Halo-wiki så har han en stor roll i och med att han är "Senior-officer" på UNSC Infinity och man kan till och med se hans modell i spelet om man kollar upp honom på Halo-wiki. Verkar som han har stigit väldigt mycket i rank

Dold text

Han är Executive Officer på UNSC Inifinity, enligt böckerna från Karen Travis, som alla (De två som har släppts) leder upp till Halo 4.

Det är ju även han som är i slutet på FUD Part 5, innan UNSC Inifity gör en slipspace jump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror IGN sa att det var det bästa Halo hittills.

Så klart dom sa det, IGN är ju rena muthärvan, tar emot mutor från häger och vänster för att ge bra betyg.

Sedan är storyn så efterbliven _numera_ att det ända som konkurar med detta är Command and Conquer 4 och möjligen Mass Effect 3.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Bara seriösa gamers skulle gå på nattöppet och inga seriösa gamers kör FPS spel med handkontroll. Ge mig Halo 3, 4 och anniversary till PC

Bara valpar som häver ur sig sådan dynga.
På vilket sätt är du själv "seriös" vunnit många turneringar med flera tusen i potten?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och ljudet är i toppklass.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|