Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Skrivet av xitele810:

Är den gratis?

Beror på vart du hämtar den ifrån.
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.a...

Permalänk
Skrivet av xitele810:

Är den gratis?

Nej.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

My Movies Pro
Kostar tyvärr men är kanon om man har fler filmer än ett par hundra.
My Movies free
Gratis och lika kanon om man har 50 filmer eller mindre (gratis appen synkar bara 50 eller mindre)
Imdb
Ett klart måste
Flow free
Trevlig gympa för dom små grå och en fint tidsfördriv. Dock allt för enkelt innan man kommer upp i 12x12.
AppSales
Tror denna har dykt upp innan men måste trycka för den ändå. Säger till dig direkt något är på rea i Play.google/store.
XE Currency
Använder så gott som dagligen och hur smidig som helst om man vill konvertera valutor.
Comparific
Kanske inte direkt en måste och klarar mig inte utan etc men snarare ett bra medel för att se hur vida ditt abonnemang passar dig bäst eller om det finns billigare där ute. OBS det ger bara en fingervisning så undersökning kan vara nödvändig. Du kan tex få fram att universal är 25kr billigare men bara har 1mbits i stället för 7.
Kyparn
Äter man ute eller beställer hem pizza ofta etc så är denna ett stort måste

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Om man har Telenor så är inte längre kort ett krav för att kunna köpa appar

http://www.swedroid.se/telenor-far-egen-apphylla-i-play-store...

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta vad klock/väder widgetten heter som används i detta klipp?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

https://www.youtube.com/watch?v=HR9TAAbF-Hc&feature=youtube_g...

Någon som kan berätta vad klock/väder widgetten heter som används i detta klipp?

Inte helt säker men tycker det ser ut som beautiful Widgets

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondskan:

Inte helt säker men tycker det ser ut som beautiful Widgets

Stort tack, ska kolla upp den!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

BLN
Voodoo Sound
Swiftkey X
Play Store
PowerAmp
Mindjet
Gmail.

Permalänk

Någon som vet någon bra widget/app som man kan ha på startsidan som kan stänga av/på wi-fi, blue-tooth, 3G enkelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluray:

RealCalc
En miniräknare som klarar lite mer än den inbyggda. Tänk en TI-83:a minus graffunktionen.

Hahhahaha, "graffunktionen" är typ hela grejen med TI-83 och dylika grafräknare. Men kan nog förstå vad du menar i vilket fall, men var en lite rolig liknelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackeeeee:

Någon som vet någon bra widget/app som man kan ha på startsidan som kan stänga av/på wi-fi, blue-tooth, 3G enkelt?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.curvefish.w...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.curvefish.w...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.curvefish.w...

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackeeeee:

Någon som vet någon bra widget/app som man kan ha på startsidan som kan stänga av/på wi-fi, blue-tooth, 3G enkelt?

Finns i beautiful widgets som jag nämde lite tidigare. Annars rekomemderar jag power toggels så kan man dels fixa widgets men även ha det i notification bar

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Tackar grabbar!

Permalänk
Medlem

Letar efter en widget till instagram men har inte hittat en än, någon som har ett förslag?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk

- Flickvännens bästa vän är höggravid och ska föda snart
- Fv vill ha mobilen (Xperia Arc S med Android 4.0) på ljudlös under nätterna
-> Fv önskar sig en app som kan se till att hennes mobil gör ett undantag om just vännen ringer ("nödläge") och då inte är ljudlös just för hennes nummer. Finns det någon sådan app? Alt. finns det något annat sätt att fixa det förutom att t.ex. sitta och ändra ringsignal för varje inlagd kontakt och krångla som f*n den vägen..? Går ju att bara skippa ljudlös ett tag men det här skulle vara bättre då vår dygnsrytm inte stämmer med så många bekantas och hon inte vill bli väckt av samtal på förmiddagen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

- Flickvännens bästa vän är höggravid och ska föda snart
- Fv vill ha mobilen (Xperia Arc S med Android 4.0) på ljudlös under nätterna
-> Fv önskar sig en app som kan se till att hennes mobil gör ett undantag om just vännen ringer ("nödläge") och då inte är ljudlös just för hennes nummer. Finns det någon sådan app? Alt. finns det något annat sätt att fixa det förutom att t.ex. sitta och ändra ringsignal för varje inlagd kontakt och krångla som f*n den vägen..? Går ju att bara skippa ljudlös ett tag men det här skulle vara bättre då vår dygnsrytm inte stämmer med så många bekantas och hon inte vill bli väckt av samtal på förmiddagen.

Tasker kan göra precis det du vill. Den har dock en viss inlärningströskel.

I den här tråden finns all den information du behöver.

Permalänk
Skrivet av SiegfriedT:

Tasker kan göra precis det du vill. Den har dock en viss inlärningströskel.

I den här tråden finns all den information du behöver.

Jättetack! Ska kika på det där

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Klarar mig inte utan Volume Locker (återställer inställda ljudvolymer automatiskt).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hourdb.volu....

Permalänk
Medlem

Go Launcher, Twitter, Shake n' Rotate. Räddar mig hela tiden!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Apps jag föredrar på platta:
ACV: bra app för att läsa serier.
Mantano Reader: full version, svindyr, men enligt mig snyggaste och bästa ebookreadern. Tyvärr så är det bara full version som har realistic turn animation. Super fluent och snyggt.
Emulatorer: Snes 9x ex, and bästa super Nintendo emulatorn
Nesoid: Nintendo 8bit
Gensoid: sega Genesis
Finns några bra ps1 och n64 Emulatorer med.
ScummVM: spela gamla Lucas Arts spel
Sixxaxis controller: kräver root, men gör att du kan kontrollera alla dina spel/emulatorer över bluetooth med dina ps3 kontroller.
Random Mahjong:bästa mahjong spelet jag hittat.
Mx player: enligt mig bästa media spelaren, känner av din hårdvara och hämtar kompatibla med codecs efter det.
tTorrent: extremt bra Lättanvänlig torrent klient med stöd för magnet länkar.

Får se om jag orkar posta lite av mina favvo phone apps med senare

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Hej.
Någon som kan tipsa om en app där klocka syns på skärmen när jag har mobilen på viloläge (dvs att telefonlåset är på)? Sitter på en nexus galaxy
Bra tips i tråden fö Remote System Monitor är fantastisk app.

Mitt bidrag är launcher 8, ett fantastiskt rappt ui
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lx.launcher...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Hej.
Någon som kan tipsa om en app där klocka syns på skärmen när jag har mobilen på viloläge (dvs att telefonlåset är på)? Sitter på en nexus galaxy
Bra tips i tråden fö Remote System Monitor är fantastisk app.

Mitt bidrag är launcher 8, ett fantastiskt rappt ui
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lx.launcher...

Är inte säker men har för mig att man kan göra så med den inbyggda klockan? Har för mig jag såg det i inställningarna på min N7 förut iaf. Kallas "night mode" eller nåt sånt. (Android 4.2.1)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Är inte säker men har för mig att man kan göra så med den inbyggda klockan? Har för mig jag såg det i inställningarna på min N7 förut iaf. Kallas "night mode" eller nåt sånt. (Android 4.2.1)

Just night mode kopplas enbart på när jag manuellt klickar på den funktionen i [klocka]-->[inställning]. Skulle vilja få igån night mode per automatik.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av astrob0y:

Just night mode kopplas enbart på när jag manuellt klickar på den funktionen i [klocka]-->[inställning]. Skulle vilja få igån night mode per automatik.

Tasker kanske kan lösa det.

Permalänk
Medlem

Reseplaneraren
Klart.se
NYTimes
Swedbank
Youtube

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk

Vignette - flest filter, bäst filter, oändliga möjligheter.
Dropbox - synka mellan dator och telefon, få telefonen att automatiskt ladda upp bilder du tar till datorn.
Text-TV - grymt smidig, swipe för bläddring, snabb, lätt.
Viber - gratis sms och telefonsamtal (kvaliteten på samtalen är bara acceptabel om båda har mycket snabbt internet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Apps jag föredrar på platta:
ACV: bra app för att läsa serier.
Mantano Reader: full version, svindyr, men enligt mig snyggaste och bästa ebookreadern. Tyvärr så är det bara full version som har realistic turn animation. Super fluent och snyggt.
Emulatorer: Snes 9x ex, and bästa super Nintendo emulatorn
Nesoid: Nintendo 8bit
Gensoid: sega Genesis
Finns några bra ps1 och n64 Emulatorer med.
ScummVM: spela gamla Lucas Arts spel
Sixxaxis controller: kräver root, men gör att du kan kontrollera alla dina spel/emulatorer över bluetooth med dina ps3 kontroller.
Random Mahjong:bästa mahjong spelet jag hittat.
Mx player: enligt mig bästa media spelaren, känner av din hårdvara och hämtar kompatibla med codecs efter det.
tTorrent: extremt bra Lättanvänlig torrent klient med stöd för magnet länkar.

Får se om jag orkar posta lite av mina favvo phone apps med senare

Please do, det var mycket matnyttigt där.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

"Mina" appar

Själv kör jag rätt så liknande appar både på min S3:a och surfplattan.

Mobile Trade Network (nytt, testar, som Blocket fast internationellt).
LinkedIn
Facebook
Google+
Google talk
Viber (som skype, men upplever kvaliteten bättre och mindre "fuzz" att hitta saker)
GO SMS Pro (endast S3, plattan har inte SIM kort)
Swedbank
PayPal
XiiaLive
Wordpress
SF's bio app. Boka film.
Västtrafik appen (kör endast på min S3, har med den oftare än plattan)
Youtube
Zedge
Avast antivirus
Polaris Office 4.0 (bara surfplattan)

Och en massa spel, dom kör jag på surfplattan för jag föredrar större skärm när jag spelar, dessutom har den 12 grafik-kärnor och 5 cpu kärnor. En Transformer Prime från Asus, så lämpar sig bra för spel.

Kan ha glömt några program, men något av en lista blev det. Hoppas det gav tips till någon iaf.

Permalänk
Medlem

Jag använder min smartphone väldigt sparsamt men har en del appar som jag känner är absolute nödvändiga och det är och de ända jag har installerade andra appar blir direkt avinstallerade om jag inte känner ett behov av att använda de

Epistle enligt mig den bästa appen för anteckningar då den använder .txt och inte något påhittat format dessutom syncar den allt till dropbox.

Pocket Casts har plöjt igenom rätt så många podcast appar och länge använde jag Google Listen men ett tag efter att den slutade att utvecklas gick jag över till Pocket Casts.

gReader Pro enkel och smidig rss läsare finns även som gratis version men då med reklam... Ush

Tapatalk gör det lite smidigare att vara inne på forums på mobilen.

Spotify Tror att ni alla vet vad spotify är för något

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4