Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem

Systemet har förbättrats, men tenderar det att bli en del avslutade matcher då det alltid är någon som bli disconnectad eller dy. och någon röstar nej i voten som följer.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag tycker om CS. Vissa saker jag stör mig på enormt: Tex. är det alltid en person på servern som ALLTID ska äga skiten ur alla. Denna person ska alltid påverka matchutgången vilket gör det enormt frustrerande. En annan sak är att det är för stor skillnad mellan HS och inte HS. Krävs 20 skott för att döda en i bröstet, 1 i huvudet. Riktigt jobbigt och dåligt balanserat.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Fps dropp 50fps

Tja, jag ligger på 300fps på css, Och jag ligger på 70-fps på CSGO, 4096MB RAM

System Model: MS-7599

DxDiag Version: 6.01.7601.17514 64bit Unicode

Card name: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti

Processor: AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor (2 CPUs), ~3.0GHz

Och jag undrar var man stänger av v-sync i dxdiag?

Jag har en BenQ XL2410T 120HZ, hoppas ni kan hjälpa mig !! de skulle jag uppskatta!!

Permalänk
Medlem

GUD VAD JAG HATAR DETTA SPEL NU NÄR SPELET AVSLUTAS NÄR EN SÄGER NEJ TILL ATT FORTSÄTTA MED BOTTAR!!! FIXA!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

GUD VAD JAG HATAR DETTA SPEL NU NÄR SPELET AVSLUTAS NÄR EN SÄGER NEJ TILL ATT FORTSÄTTA MED BOTTAR!!! FIXA!

Vill nog påstå att det har blivit bättre, innan var det inte ens en på femton matcher som avslutades, nu är det kanske var fjärde eller femte som man kan spela färdigt (Med det sagt så är det dåligt, men det börjar bli bättre... Samtliga som lämnar har kanske blivit bannade snart ).

Permalänk
Medlem

Men att det räcker med att EN person röstar emot är helt idiotiskt. 40/50% okej, men en? HURR! inte spelat färdigt en match sedan de började med den skiten.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Letade efter denna tråden iförgår Vet någon om det finns någon server som bara är för svenskar? Eller en SweC server där alla som spelar är SweC... Är rätt ny på detta men tänkte det vore kul att spela mot SweC:s när man ändå sitter rätt ofta nu Blir lite trött på dem där ryssarna ^^,

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

har funderat på skaffa detta lir, har dock ett par frågor ifall någon vänlig själ vill svara på dem
Hur mycket maps finns det? hur många custom modes (typ surf, kz mm) ? och kan man porta maps direkt från source?

// mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

har funderat på skaffa detta lir, har dock ett par frågor ifall någon vänlig själ vill svara på dem
Hur mycket maps finns det? hur många custom modes (typ surf, kz mm) ? och kan man porta maps direkt från source?

// mvh

Finns väll en del kartor i dagsläget men inte i närheten av hur många det finns i 1.6 eller Source. Ta en titt på gamebanana. Surf finns, hittar inga servrar med KZ men hittade en med XC och det är väll ingen skillnad på KZ och XC? Det finns även inofficiella gungame mods osv. Googla dig fram. Angående portningen av kartor har jag ingen aning.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

#330 Servern

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering, nu ska det enbart vara laget som tappar en spelare som röstar om matchen ska fortsätta. Hur det här kommer fungera, får vi se, men om laget som tappar spelaren leder så kommer det vara osannolikt att de röstar emot att fortsätta. Så spelarna som ibland har en dålig match i andra laget kommer inte längre kunna stoppa matchen... Så istället för 9 som röstar om det, kommer det numera enbart vara 4. Kanske kan vara det som behövs, men jag är något tveksam om det är tillräckligt.

Statistik över CS spelande senaste dygnet:
1.6 - 51,5k
Source - 36,5k
GO - 16k

Har varit så de senaste veckorna(?), så vi får se hur det utvecklas framöver.

Permalänk
Medlem

Spelet är ju så galet ofärdigt. Jag föredrar det helt klart framför tidigare versioner, men det känns ju som om det är en tidig beta man spelar.

Permalänk
Medlem

Changelog:
http://store.steampowered.com/news/9207/

Nyhet ang. ändringen:
http://blog.counter-strike.net/index.php/2012/10/5531/
För att citera

Citat:

Our matchmaking system has been fine tuned over the past weeks as we’ve gotten data from thousands of Classic Competitive matches. Now that matchmaking is running smoothly it’s time to share our data with you. That’s where Skill Groups come in.

Hmm..?

Citat:

Speaking of the end of a match, we’ve made a change to match leaving. If a team loses a player, that team gains a new option: Vote to Concede. If the team does not concede by majority vote, the match continues.

Det här är däremot trevligt :).

Skrivet av sodapop:

Spelet är ju så galet ofärdigt. Jag föredrar det helt klart framför tidigare versioner, men det känns ju som om det är en tidig beta man spelar.

Det blir iaf. bättre, men frågan är om det är tillräckligt...

Permalänk
Medlem

tycker match making systemet funkar mycket bättre nu. efter ca 7 matcher har jag bara varit med om 1 som avslutades efter att ena laget hade rage quitare.

antagligen är det omröstnings systemet och rankingen som gör det.

Permalänk
Medlem

Efter ett tags utvärderande, så tycker jag att det nya systemet fungerar betydligt bättre än hur det var innan, så inga klagomål där inte :).

Ny uppdatering, nu ska det enbart vara laget som tappar en spelare som röstar om matchen ska fortsätta. Hur det här kommer fungera, får vi se, men om laget som tappar spelaren leder så kommer det vara osannolikt att de röstar emot att fortsätta. Så spelarna som ibland har en dålig match i andra laget kommer inte längre kunna stoppa matchen... Så istället för 9 som röstar om det, kommer det numera enbart vara 4. Kanske kan vara det som behövs, men jag är något tveksam om det är tillräckligt.

Statistik över CS spelande senaste dygnet (Peak):
1.6 - 57k
Source - 40k
GO - 18k

Fortfarande är Go avsevärt mindre än de andra, men det är iaf. det högsta antalet spelare i Go som jag sett på ett tag. Kanske går det i rätt riktning?

Permalänk
Medlem

Spelarsiffrorna fortsätter vara någorlunda konstanta:
1.6 - 53k
Source - 37k
GO - 18k

Borde öka något nu i helgen då det är gratis att pröva på fram till Söndag kväll, och de har även nedsatt pris på spelet under helgen, -33% så det kostar nu 9,34€. Får se om det kommer få upp spelarantalet något iaf.

Permalänk
Medlem

roligt att få se lite siffror

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Jag vet inte vad jag tycker om CS. Vissa saker jag stör mig på enormt: Tex. är det alltid en person på servern som ALLTID ska äga skiten ur alla. Denna person ska alltid påverka matchutgången vilket gör det enormt frustrerande. En annan sak är att det är för stor skillnad mellan HS och inte HS. Krävs 20 skott för att döda en i bröstet, 1 i huvudet. Riktigt jobbigt och dåligt balanserat.

20 skott i bröstet? Vad använder du för vapen? Ärtbössa?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Nu i under deras free weekend så har det varit mer än en fördubbling av spelarna jämfört med hur det vanligtvis är:
1.6 - 53k
GO - 40k
Source - 36k

Hur många av spelarna som faktiskt kommer stanna kvar, och hur många som passar på att bara testa, det får vi se. Vore iaf. roligt om fler fortsätter spela. Dessutom är det här första gången, möjligtvis sedan launch, som jag ser GO med fler spelare än Source.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

20 skott i bröstet? Vad använder du för vapen? Ärtbössa?

Jämför glocken. Skillnaden mellan HS och bröstträff. Samma sak gäller alla vapen tycker jag.

Sen förstår jag inte AWP:n. Jag vet att den har funnits länge. Men så hög damage och 10 skott i ett magasin? Skulle varit max 5 skott/mag. Men det hade de aldrig vågat ändra förstås för då hade gamla CS 1.6 folket bölat som fan (ändå spelar de kvar på sitt gamla spel). AWP:n är för billig dessutom.

Nä tycker att de skulle vågar förändra lite mer och istället för att nå det gamla folket skulle de försöka nå nytt folk.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

AWP:n är inte så OP. Om man är flera som anfaller samtidigt, eller duktiga på att röra sig eller kasta granater så kan man få ner en AWP rätt lätt

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Fortsatt högt spelarantal under free weekend:
1.6 - 58k
GO - 50k
Source - 43k

De gångerna jag använda matchmaking under helgen för spela competitive så har väntetiderna varit fruktansvärda, så enbart positivt har det inte varit ;).

Skrivet av lolflakes:

Jämför glocken. Skillnaden mellan HS och bröstträff. Samma sak gäller alla vapen tycker jag.

Sen förstår jag inte AWP:n. Jag vet att den har funnits länge. Men så hög damage och 10 skott i ett magasin? Skulle varit max 5 skott/mag. Men det hade de aldrig vågat ändra förstås för då hade gamla CS 1.6 folket bölat som fan (ändå spelar de kvar på sitt gamla spel). AWP:n är för billig dessutom.

Nä tycker att de skulle vågar förändra lite mer och istället för att nå det gamla folket skulle de försöka nå nytt folk.

Om man går fram en i sänder så är den väldigt effektiv, men den kräver faktiskt en del skill för att verkligen vara effektiv. Om den är OP? Hmm... Spelet bygger på en obalans, som gör det "balanserat". Det är ett fåtal av de tillgängliga vapnen som används, för att de är så mycket bättre i förhållande till resten. AK47/M4A4, P250/Deagle, AWP, ibland MP7/P90, I stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fortsatt högt spelarantal under free weekend:
1.6 - 58k
GO - 50k
Source - 43k

http://rakaka.se/?newsID=19997 dessa siffrorna säger annat :S Hoppas fler tyckte att det var kul under testperioden och börjar spela.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

http://rakaka.se/?newsID=19997 dessa siffrorna säger annat :S Hoppas fler tyckte att det var kul under testperioden och börjar spela.

Det är peak, flesta spelare inne samtidigt, som jag har skrivit och är aktuella för idag, grafen du länkade till var senast från torsdagen (Publicerad: 2012-11-01 09:00). För aktuell graf: http://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=730q10q240

För utveckling sedan launch: http://steamgraph.net/index.php?action=graph&jstime=1&appid=7...
Här går det tydligt att se att det varit en nedåtgående trend sedan launch, och först nu i helgen har det varit en kraftigt och tydlig positiv trend att det har rört sig i rätt riktning. Om det nu håller i sig.

Permalänk
Medlem

Hej!
såg nyss att 2 stycken nicka sweclockers på vår server så tyckte det skulle vara bra att lägga upp vår server här så fler hade kunnat spela på vår server med.

Vi är ungefär ca 30-40 medlemmar i Amnesia i dagsläget, vi är en Multigaming Community då vi spelar så många olika spel så som Battlefield 3, Cs:go, LoL, Dota2, HoN, Company of Heroes osv.

Vi har 3 stycken servrar uppe idag
Första är med vanliga maps IP till server 1 är: 82.99.33.99:27080
Andra är Custom maps, där vi bland annat testar nya banor också IP till server 2 är: 82.99.33.99:27100
den sista är Deathmatch server dust, dust2 och inferno IP till server 3 är: 82.99.33.99:27050

Ni är hjärtligt välkommna in och snacka skit på vår teamspeak 3 med oss andra om ni känner för det när ni spelar på någon av våra servrar
IP till vår Teamspeak 3 är srv02.amnesia-clan.se

Mvh Snowdog | Doggen

Permalänk

Hur ligger CS:GO till gällande matcher ? Är det lika stort eller kanske större än 1.6 var senaste åren ?

Såg till och med att det var en tjej turnering i GO

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Har det varit någon typ av patch på senaste tiden?

Satt tidigare på ca 100fps med mitt system i sign, sedan efter bara några dagar sedan så sittter jag med 300 stumt oO.
Kan det ha att göra med någon patch? eller bara en bugg tro?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Spelarantalet ligger något högre än innan freeweekenden, men nivåerna har ändå långt under toppen som då kunde iakttas.
1.6 - 57k
Source - 41k
GO - 23k

Som alltid finns den här grafen

Skrivet av Semplezz:

Har det varit någon typ av patch på senaste tiden?

Satt tidigare på ca 100fps med mitt system i sign, sedan efter bara några dagar sedan så sittter jag med 300 stumt oO.
Kan det ha att göra med någon patch? eller bara en bugg tro?

De har hört att de fifflat något med vissa servrarna, tidigare var servrarna cappade på ~100fps, sedan ändrades det till 64 fps (?), men jag inga konkreta källor på det. Vet inte hur det skulle påverkat, men det är det enda jag kan komma på som de hittat på nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Spelarantalet ligger något högre än innan freeweekenden, men nivåerna har ändå långt under toppen som då kunde iakttas.
1.6 - 57k
Source - 41k
GO - 23k

Som alltid finns den här grafen

De har hört att de fifflat något med vissa servrarna, tidigare var servrarna cappade på ~100fps, sedan ändrades det till 64 fps (?), men jag inga konkreta källor på det. Vet inte hur det skulle påverkat, men det är det enda jag kan komma på som de hittat på nyligen.

Då jag inte är så mycket för matchmaking, och public, så testar jag inte så mycker olika servrar:P Men låter lite lustigt att det har med servrarna? wellwell, mycket kan hända under ett bygge!;D Glad för det är jag iaf, slipper tänka på ny dator på ett tag!;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

nåt tips till en noob på go? träffar man kroppen så behöves det överdrivet många ammo. men en skott på huvudet så dör man. Var fan är balanseringen på det hära spelet? är det bara att aima på hs för att lyckas. tips önskas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296