Permalänk
Medlem

Uppdatering 26/11

Tack till jerseph som sålde detta otroligt fina kort för endast 900kr, Han har även ett MSI kort här i marknaden för de som är intresserade, mycket bra säljare hur som helst!

Här kommer lite ögongodis att titta på, Tycker det skriker ut exklusivitet redan när man öppnar kartongen!


Kondisar i guld, fin layout och väldigt snygg borstning på de två bryggorna!

Det kommer mer snart, jag lovar!
Artur på Cooling-stuff har sagt att mina varor snart är hemma, om ni kan koppla vad jag menar då

Tycker det passar bra med en high res bild på denna, blev nästan snurrig av hur snyggt kortet var
https://www.dropbox.com/s/awxo7dt6hnqn8o6/Motherboardside_hig...

Även ett stort tack till ännu en sponsor! Fraktal Design!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt kort!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Riktigt snyggt kort!

Du skulle ju nästan ha behållt den, så snygg den är, varför valde du inte den?
Eller, kanske inte, jag ville ju ha den

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Du skulle ju nästan ha behållt den, så snygg den är, varför valde du inte den?
Eller, kanske inte, jag ville ju ha den

Hade det vart för utseendet så hade jag behållt det, lätt! Men skulle ha det i ett chassi som man aldrig kommer se moderkortet i, inte ens med sidopanelen av, så jag valde ett asus som hade en bra inbyggd klockningsfunktion då jag tyckte det var mer praktiskt för mitt ändamål!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Uppdatering 26/11

Tack till jerseph som sålde detta otroligt fina kort för endast 900kr, Han har även ett MSI kort här i marknaden för de som är intresserade, mycket bra säljare hur som helst!

*bilder*

Vilket ögongodis alltså, man blir ju helt våt på de tabubelagda ställena! Älskar verkligen temat på mobot, speciellt kondisarna! <3 Köpte du det i nyskick elr? Såg iaf väldigt rent ut! ^^

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Vilket ögongodis alltså, man blir ju helt våt på de tabubelagda ställena! Älskar verkligen temat på mobot, speciellt kondisarna! <3 Köpte du det i nyskick elr? Såg iaf väldigt rent ut! ^^

Guldkondisarna alltså, mmmmhmmm.
Köpte det oöppnat

Skrivet av jerseph:

Hade det vart för utseendet så hade jag behållt det, lätt! Men skulle ha det i ett chassi som man aldrig kommer se moderkortet i, inte ens med sidopanelen av, så jag valde ett asus som hade en bra inbyggd klockningsfunktion då jag tyckte det var mer praktiskt för mitt ändamål!

Autoklockfunktion? Pfff, det finns ju till och med en guide här i forumet (som jag gjort (a) )
Sitter på ett ASRock på 4,8GHz just nu ju ^^,

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Autoklockfunktion? Pfff, det finns ju till och med en guide här i forumet (som jag gjort (a) )
Sitter på ett ASRock på 4,8GHz just nu ju ^^,

Haha har bara aldrig orkat kolla upp det ordentligt:)
Vilken klock tror du man kan komma upp i med en 3570k med stockkylare då?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av jerseph:

Haha har bara aldrig orkat kolla upp det ordentligt:)
Vilken klock tror du man kan komma upp i med en 3570k med stockkylare då?

jag hade 4ghz på min 2600k den låg runt 75 - 80 grader under 100load

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Haha har bara aldrig orkat kolla upp det ordentligt:)
Vilken klock tror du man kan komma upp i med en 3570k med stockkylare då?

Skulle aldrig börja klocka med stockkylare Har du kollat på moderkort för klockmöjligheter bör du ju ha kollat på ny kylare med

Nu ska ni få säga ert, om ni fick välja, vilken fläkt till bygget?

Noiseblockers E-Loop?

Eller vita ringar på dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Skulle aldrig börja klocka med stockkylare Har du kollat på moderkort för klockmöjligheter bör du ju ha kollat på ny kylare med

Nu ska ni få säga ert, om ni fick välja, vilken fläkt till bygget?

Noiseblockers E-Loop?
http://www.abload.de/img/img_7386v1ipa.jpg

Eller vita ringar på dessa?

http://farm9.staticflickr.com/8025/7652227852_7eca4368b1.jpg

Har klockat den till 4,2 ghz, får högst 75c i load på stockkylaren faktiskt:)

Lätt den andra, svarta!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska köra på Corsair SP fläktarna.

Tycker också du gör ett bra jobb än så länge!

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju designen mycket mer på NB-fläktarna men med tanke på hur lite man hinner se hur dom ser ut när igång så får det nog falla på vilken av dom som har högst statiskt tryck.
Om det blir corsair så kör på vita ringar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Paket!
Från Artur på coolingstuff och söta små fläktar från Fractal Design, dock hade han glömt kylmediumet, men det var väll för att jag är så krånglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Paket!
Från Artur på coolingstuff och söta små fläktar från Fractal Design, dock hade han glömt kylmediumet, men det var väll för att jag är så krånglig

http://img69.imageshack.us/img69/8716/packagez.jpg

Fick du ett helt vattenkylningskit i sponsring? Grymt.

Ser fram emot när själva byggandet börjar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Fick du ett helt vattenkylningskit i sponsring? Grymt.

Ser fram emot när själva byggandet börjar!

Fick betala en del med, blev sponsrad med en rabatt ifall vi säger så. Det är han värd för allt arbete han lägger ner för kunderna!
Kommer minst 5 bilder ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Fick betala en del med, blev sponsrad med en rabatt ifall vi säger så. Det är han värd för allt arbete han lägger ner för kunderna!
Kommer minst 5 bilder ikväll!

Det är ju ändå grymt!

Har snackat lite med honom på Facebook och han är riktigt schysst ja, kan jag hålla med om!
Jag saknades skruvar och muttrar till att fästa ett vattenblock, och gissa vad, han skickar det till mig helt gratis. Jag bad om att få betala frakt men det skulle jag inte göra, haha.
Jodå Artur/CoolingStuff är grym så det bara ryker om det, kan rekommendera starkt.

Jalla jalla med bilderna! x) Jag håller själv på med mitt projekt as we speak, benchar lite siffror för tillfället!

Permalänk
Medlem

UPPDATERING! 30/11
Började packa upp allt för att kolla in prylarna, kvalitet rakt igenom måste jag säga!

Kan ju inleda med detta CPU block från XSPC

Mycket snyggt, plexi där det just nu finns blåa dioder, ska bytas till vita dock

Söt reservoar

Storleksjämförelse med denna 120mm fläkt.... Nej, det var visst bara en 50mm ^^,

Fläktfamiljen, två föräldrar och två barn

GPU block, Lite repigt på toppen, något förslag på hur jag ska fixa det?

Helt okej baksida med, den är välpolerad!

Här har ni bjässen till radiator, i jämförelse med en 50mm fläkt ( Hela 64mm! )

En till bild på radden

En idé för nätagget tror jag

Kanske en blivande hållare till min fläktkontroller

Önskar jag hade tillgång till riktig studio :/
Hoppas bilderna blev någerlunda bra ändå

Det var allt för nu, kommer mer senare!

Är nu även färdig med ritningarna för alu delarna

Permalänk
Medlem

Bilderna blev skitbra, bara att fortsätta så här :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Bilderna blev skitbra, bara att fortsätta så här :)!

Tack
Passformen kan man ju inte klaga på ^^,

Permalänk
Medlem

Härligt, väntar med spänning på framtida uppdateringar!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Härligt, väntar med spänning på framtida uppdateringar!

Skrivet av N0iZE:

Ser grymt ut!

Tack

Har designat en bakplåt till 470n

Kanske stickers till fläktarna?

Permalänk
Medlem

Ett paket, Vad kan det vara!?! ( Jag hade faktiskt inte en aning då det har blivit väldigt mycket beställningar senaste tiden! )

Hmmm, skulle det möjligtvis kunna vara..... Nej..... Eller, är det ens möjligt?!

Jo se det var det, let me present, the E-Loooooooooooooooooooops

De absolut tystaste, snyggaste och effektivaste fläktarna på marknaden, de flyttar faktiskt extremt med luft och har bra tryck med!

(Bilderna var tagna hos min mamma, därför blev de inte jättebra, men vad gör man när man är upphetsad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ett paket, Vad kan det vara!?! ( Jag hade faktiskt inte en aning då det har blivit väldigt mycket beställningar senaste tiden! )

*bilder*

(Bilderna var tagna hos min mamma, därför blev de inte jättebra, men vad gör man när man är upphetsad?

De såg rätt fina ut, är det några speciella för det ser ju ut som om fläktbladen sitter ihop? Kan ju vara min inkompetens inom fläktområdet, men jag har då aldrig sett eller hört om dem förut.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

De såg rätt fina ut, är det några speciella för det ser ju ut som om fläktbladen sitter ihop? Kan ju vara min inkompetens inom fläktområdet, men jag har då aldrig sett eller hört om dem förut.

Alldeles riktigt! Fläktbladen sitter ihop, de sägs ha varit mycket forskning bakom dessa fläktar med hur typ fåglars skelet är uppbyggt vad jag hört

Testade innan idag och de är knäpptysta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Alldeles riktigt! Fläktbladen sitter ihop, de sägs ha varit mycket forskning bakom dessa fläktar med hur typ fåglars skelet är uppbyggt vad jag hört

Testade innan idag och de är knäpptysta!

Intressant, värt att notera för framtida projekt! Är de värda sitt pris, som en investering?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Intressant, värt att notera för framtida projekt! Är de värda sitt pris, som en investering?

Värda sitt pris är de verkligen, sen att man blir sponsrad är ju bara ett plus
Men om de skulle löna sig att uppgradera från något annat, hmm, om du inte är ute efter något riktigt estetiskt så kanske!

Skulle också meddela att jag kommer hem till min far på söndag och då kommer det mer info om processor och lagringsdiskar

Permalänk
Medlem

Update 16/12-12

Hej alla Sweclockare!
Här kommer en uppdate till er!

Jag har nu fått kylmediumet hemskickat som Artur hade glömt, men självklart åtgärdade han detta direkt!
Ännu ett stort tack till Artur på Coolingstuff.se för sponsringen!

Som ni ser kommer jag använda mig av Pastel Ice White!

Den efterlängtade processorn har också kommit hem! Denna hoppas jag kunna klocka till minst 4.7GHz, om det är ett bra exemplar dvs.

Från Ebay kostade denna "helping hand tool" 50kr, rätt sjukt då den är så simpel men användbar.
Håller allt som ska lödas stilla och har även förstorningsglas samt lödpennshållare (syns ej på bilden)

Test monterade också fläktarna på radiatorn!
Blir en litet kraftigt paket!

Testmontering med fläktarna!
Ni kan se hur tight det är vid moderkorts distanserna.
Lite för tight för min smak, ska därför kapa lite på radiatorhållaren som ska få den närmre väggen.

Har lite space tillgodo som ni ser

För dem som tänder på Noiseblockers fläktarna och dess design, kolla hit.

Till och med baksidan har de gjort så stilren det bara går, inte massvis med konstiga saker som andra fläktar har.

Det var allt för denna gången, fick även en liten tidig julklapp som jag tänker ha kul med

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Update 16/12-12

Hej alla Sweclockare!
Här kommer en uppdate till er!

Jag har nu fått kylmediumet hemskickat som Artur hade glömt, men självklart åtgärdade han detta direkt!
Ännu ett stort tack till Artur på Coolingstuff.se för sponsringen!

Som ni ser kommer jag använda mig av Pastel Ice White!

http://imageshack.us/a/img195/581/mayhems.jpg

Den efterlängtade processorn har också kommit hem! Denna hoppas jag kunna klocka till minst 4.7GHz, om det är ett bra exemplar dvs.

http://imageshack.us/a/img267/9393/intelb.jpg

Från Ebay kostade denna "helping hand tool" 50kr, rätt sjukt då den är så simpel men användbar.
Håller allt som ska lödas stilla och har även förstorningsglas samt lödpennshållare (syns ej på bilden)

http://imageshack.us/a/img687/9528/helping.jpg

http://imageshack.us/a/img717/2955/img1318ac.jpg

Test monterade också fläktarna på radiatorn!
Blir en litet kraftigt paket!

http://imageshack.us/a/img4/805/raddli.jpg

Testmontering med fläktarna!
Ni kan se hur tight det är vid moderkorts distanserna.
Lite för tight för min smak, ska därför kapa lite på radiatorhållaren som ska få den närmre väggen.

http://imageshack.us/a/img651/517/fitts.jpg

Har lite space tillgodo som ni ser

http://imageshack.us/a/img580/7353/fanss.jpg

För dem som tänder på Noiseblockers fläktarna och dess design, kolla hit.

http://imageshack.us/a/img197/5438/fanj.jpg

http://imageshack.us/a/img580/2155/blackandwhute.jpg

Till och med baksidan har de gjort så stilren det bara går, inte massvis med konstiga saker som andra fläktar har.

http://imageshack.us/a/img593/2772/img1381w.jpg

Det var allt för denna gången, fick även en liten tidig julklapp som jag tänker ha kul med

Dold text
Citat:

För dem som tänder på Noiseblockers fläktarna och dess design, kolla hit.

guilty!

Finns dom i 140mm också? funderar starkt på att byta ut alla mina i mitt 800D så snart jag kommer för att bygga ut min vattenkylning lite till. Planer som legat på is i ett halvår nu :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

guilty!

Finns dom i 140mm också? funderar starkt på att byta ut alla mina i mitt 800D så snart jag kommer för att bygga ut min vattenkylning lite till. Planer som legat på is i ett halvår nu :\

Tyvärr finns de endast som 120mm just nu.
Men har du 140mm på vattenkylningen?