Köpråd om nytt grafikkort. [Det bästa]

Permalänk
Medlem

Vad du än har tycker jag att du borde få plats med 2st kort iaf. Och jag rekommenderar det innan du går på ett 690. Ska du ha minsta chans att köra nya upplösningarna som är påväg (Om du skulle vilja uppgradera din skärm nästa gång t.ex) så kommer du inte ha tillräckligt med minne om du inte kör MINST 3gb.

Med det menar jag då att du borde köra 7990 eller 2st 680 4gb i sli. För att dessa kort kommer inte ha problem med prestandan i nyare spel i lägre res. Men om du skulle byta skärm så kommer dom inte palla med minnet istället och börjar den dra på RAMen istället så kommer en hel del prestanda sticka iväg varje gång du kommer till ett krävande ställe i spel.

Sen om du vet att du inte kommer köra mer än den upplösningen inom livslängden på korten så kan du ju gå på ett 690 men du förlorar ju nån procent prestanda på att köra ett 690 istället för 2st 680 Och det blir varmare så du kan inte klocka lika mycket

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli ett HD 7990 på grund av att den har mer minne än GTX 690.
Dock står det rek watt: 850w. Nu sitter jag på ett http://www.inet.se/produkt/6900363/xfx-core-edition-750w-80-b...
Kommer jag få problem om jag ev ska överklocka? (Mitt överiga komponenter står i signaturen)

EDIT: Vad är skillnaden mellan Classic Edition och Devil 13?

EDIT 2: Jävlar! Ser nu att jag bara har 2st 8pin pci-e kablar och 2st 6pin kablar Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoss:

Tror det kommer bli ett HD 7990 på grund av att den har mer minne än GTX 690.
EDIT 2: Jävlar! Ser nu att jag bara har 2st 8pin pci-e kablar och 2st 6pin kablar Vad ska jag göra?

Förlåt att jag bump;ar men vill gärna få svar på den frågan. Funkar kortet ändå?

Permalänk
Skrivet av MrBoss:

Förlåt att jag bump;ar men vill gärna få svar på den frågan. Funkar kortet ändå?

Japp det går med adapter, 7990 har 3x8pin, behövs en 2x6pin -> 8pin adapter bara.