Permalänk
Medlem

problem med min skärm

hej

i morse när jag startade datan så var upplösningen på skärmen 1024x768. och när jag försökte ändra tillbaka till min native upplösning 1680x1050 så gick inte det den högsta upplösningen som gick att ställa in var 1600x768. och windows tror att min skärm heter Generic Non-PnP Monitor. och igår funkade allt fint och jag har inte gjort något sen dess. min skärm heter Packard Bell viseo 223ws tror jag. Hur ska jag göra för att fixa det här?

Permalänk

testa ta bort den i enhetshanteraren och starta om datorn den borde då installera nya drivar och se om det löser problemet en annan kan vara att installera om grafikdrivarna.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceSwede:

testa ta bort den i enhetshanteraren och starta om datorn den borde då installera nya drivar och se om det löser problemet en annan kan vara att installera om grafikdrivarna.

nice det hjälpte att ta bort den i enhetshanteraren tack så mycket