Trots nytt kitt så krånglar datorn...
Hejsan alla goa och glada på sweclockers!
Jag erkänner, jag skapade mitt konto enbart för detta. Har inte haft något behov av att bli medlem då jag inte brukar göra något extremt med min dator eller pilla på den för övrigt.
Men så för bara några veckor sedan så kom det ett meddelande när jag startade datorn 'bootmgr is missing'. Från ingenstans. jag ska försvara mig själv det enda jag gör är att surfa på min dator och kolla på film.
Inget tungt spelande här inte!
Försökte googla runt (en av anledningarna till att jag inte blivit medlem än är för att jag försökt googla fram svar själv eller söka här på sweclockers) hittade självklart folk som fått fram samma meddelande men inget fungerade.
Efter många om och men kände jag att det kan vara dags ändå att hänga med någolunda i teknikens framsteg så jag köpte ett uppgraderingskitt från Inet.
http://www.inet.se/produkt/v100117/asus-uppgraderingspaket-co...
Jag passade då på att göra en ominstallation av windows. Datorn rullade på bra ett tag men nu idag började den krascha hela tiden. Det enda jag gjorde just då var att kolla aftonbladet. Blue screen konstant... Klarar max vara igång i 10min.
Jag googlade runt efter något program som kunde scanna hårddiskar efter fel. Men inget av programmen hittade något fel.
Jag testade då plugga i en gammal hårddisk, som ändå har windows på det. Då kommer jag till det att windows loggan håller på att 'formas' och så vipps startar den om och ett meddelande kommer upp att datorn vill göra en start up repair.
Då är min fråga vad som är felet? i princip hela datorn är ny. Ny processor, nya ram minnen, nytt moderkort, ett skit bra grafikkort har jag också köpt av Asus modell.
Det enda som inte är nytt är min SSD hårddisk eller nätagg. Som är på 700w.
När jag köpte uppgraderingskittet från inet sa dom till mig att vara fruktansvärt försiktig när jag sätter i processorn. Jag tror jag var försiktig men kan det ha blivit något litet strö som tagit stryk ändå? är det så fallet är?
Tack så jätte mycket på förhand