Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Underbar telefon!Batteriet är ok en dag vid frekv användande.Har stängt av sig en gång men enl besked fr Nokia kommer mjukvaru uppgradering snart.Nokia Music var ett litet plus då spotify stöd ännu saknas

Permalänk
Medlem

Prisa Gud helt plötsligt fick kamera för sig att börja fokusera igen! Fan va glad jag blev! Jävlar vilken kamera det är i denna mobil alltså.

Skrivet av Erik508:

Du har väl inte stängt av FOCUSLAMPAN ????

Testade både och innan. Förövrigt ska den fortfarande fokusera oberoende av om lampan lyser eller ej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett fokusfenomen är att kameran fokuserar skarpt, enligt displayen, för att sedan softas ner när bilden sparas. Känns som en uppdatering skulle kunna fixa detta. Ja då jä...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

As I suspected, Proshops lagervärde var felaktig.Loggade in imorse och såg "slut i lager". Avbeställde där och beställde en röd från Alina, sen får vi se om den kommer imorgon. Om det här jävla vädret fortsätter så här, tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Prisa Gud helt plötsligt fick kamera för sig att börja fokusera igen! Fan va glad jag blev!
http://sdrv.ms/RBpClM

http://sdrv.ms/RBpClM

Testade både och innan. Förövrigt ska den fortfarande fokusera oberoende av om lampan lyser eller ej.

Det stämmer bra det. Jag har själv lampan av för ljuset stör mig när jag fotar mig själv och bilderna blir inte sämre, inte mina iaf.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om hörlurarna Klipsch x10i (mic + volym) fungerar på min Lumia 920? Tänkte då specifikt på mikrofon och volymkontroll.

Permalänk
Medlem

Svar från halebop ang. data sense

Citat:

Hej!

I dagsläget finns inget stöd för Data Sense men vi kollar på en lösning tillsammans med Microsoft.

Ha en bra dag och välkommen åter!
Hälsningar
Erika
Halebop Support

Då verkar det som någon tidigare nämnde att det är Microsoft vi måste snacka med. Bara börja dra ihop en namninsamling alternativt börja mejlbomba dem.

edit: Är det bara jag som saknar funktionen att ha lampan på när man tar kort. P.s. Jag vet att det finns blixt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Ett fokusfenomen är att kameran fokuserar skarpt, enligt displayen, för att sedan softas ner när bilden sparas. Känns som en uppdatering skulle kunna fixa detta. Ja då jä...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag har sett det när jag har tagit bild. Det är otroligt skarpt först. När de fixar det så kommer kameran att ta otroliga bilder!

Permalänk
Medlem

Vad är Data Sense?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vad är Data Sense?

Här finns lite info:
http://www.theverge.com/2012/10/29/3572048/microsoft-data-sen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något som är häpnadsväckande är att man inte kan ladda upp filmer till youtube. Finns ingen app för det som funkar och mail-metoden funkar inte heller då det inte går att bifoga videoklipp. Får ta och testa med usb-kabeln istället då.

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Du vet väl att jag kommer och hålla dig personligen ansvarig för allt lidande om jag inte får min gula nu innan fredag,,, hehe (skojar)

Don't shoot the messenger (skojar inte)

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en lumia 920. Toppentelefon, MEN!

Den hängde sig tidigare idag inne i kartprogrammet. Ingenting hände och jag kunde heller inte stänga av den. Efter 20 minuter eller nåt verkade den dock starta om sig själv, men man kan ju vilja använda den redan innan 20 minuter och jag undrar ifall det finns något sätt att starta om en telefon som hängt sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Något som är häpnadsväckande är att man inte kan ladda upp filmer till youtube. Finns ingen app för det som funkar och mail-metoden funkar inte heller då det inte går att bifoga videoklipp. Får ta och testa med usb-kabeln istället då.

Det går med mail. Gå till videoklippet, tryck sedan in på klippet tills alternativen kommer upp. Välj dela och sedan hotmail. Hade hellre kört på Skydrive dock om man vill ha klippet på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Det ska man kunna göra väl? "generaldestroyer" på youtube laddade upp klipp direkt från kameran

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubis:

Hej,

Har en lumia 920. Toppentelefon, MEN!

Den hängde sig tidigare idag inne i kartprogrammet. Ingenting hände och jag kunde heller inte stänga av den. Efter 20 minuter eller nåt verkade den dock starta om sig själv, men man kan ju vilja använda den redan innan 20 minuter och jag undrar ifall det finns något sätt att starta om en telefon som hängt sig?

Noterade tidigare i tråden att nedåt volym knapp + på knappen ska "soft reseta" telefonen. Alltså starta om den då en applikation har hängt sig t.ex.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit i kontakt med Nokia och frågat varför bilderna bantas ner från 2MB till 250Kb när man mailar dem. De hävdade att det var på grund av att mailleverantören inte tillät att man skickade större bilder - tror detta är skitsnack eftersom jag har google via exchange samt att på iPhone och HTC 8X fick jag välja vilken storlek jag ville skicka och det gick bra med max-strlk.

Tråkigt om Nokia bestämmer åt oss att vi inte får maila den kvalité vi vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Det går med mail. Gå till videoklippet, tryck sedan in på klippet tills alternativen kommer upp. Välj dela och sedan hotmail. Hade hellre kört på Skydrive dock om man vill ha klippet på datorn.

Men kanon! dock så laddar den inte upp i högre upplösning än 480p för mig

Visa signatur

Permalänk

Kameran gillar tydligen inte lysrör!
Skulle ta en bild nu i mitt kontor och märkte att hela bilden flimrade.... Ser ut som när man ska ta en bild på en skärm/tv om ni förstår vad jag menar! Måste vinkla kameran lite neråt för att kunna få en bra bild!

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Skulle ta en bild nu i mitt kontor och märkte att hela bilden flimrade.... Ser ut som när man ska ta en bild på en skärm/tv om ni förstår vad jag menar! Måste vinkla kameran lite neråt för att kunna få en bra bild!

Finns det ingen inställning för "Flicker reduction" ?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Nu har jag varit i kontakt med Nokia och frågat varför bilderna bantas ner från 2MB till 250Kb när man mailar dem. De hävdade att det var på grund av att mailleverantören inte tillät att man skickade större bilder - tror detta är skitsnack eftersom jag har google via exchange samt att på iPhone och HTC 8X fick jag välja vilken storlek jag ville skicka och det gick bra med max-strlk.

Tråkigt om Nokia bestämmer åt oss att vi inte får maila den kvalité vi vill?

Skojar du? Det är ju värre än Apple fasoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Men kanon! dock så laddar den inte upp i högre upplösning än 480p för mig

Nvm, lyckades ställa in det.

Edit: Nope, funkade inte. :/ Någon som vet hur man ställer in detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

La ochså märke till det lite trist

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Skumt! Kan tänka mig att om man filmer LED´s så kan det bli så (t.ex. strålkastare på en bil osv)

Men vanliga lysrör? nån som vet varför?

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Finns det ingen inställning för "Flicker reduction" ?

Jo se där ja! Det fanns det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Skojar du? Det är ju värre än Apple fasoner

Word

Permalänk

Haha glömde stänga av blixten när jag fotade lite, verkar som att morsans katt är egentligen en demon.

Yes just nu är det ett flykting läger med jag morsan och broshan i en 2:a....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeneralRushHour:

Skumt! Kan tänka mig att om man filmer LED´s så kan det bli så (t.ex. strålkastare på en bil osv)

Men vanliga lysrör? nån som vet varför?

Vanliga lysrör blinkar, det sitter en kondning bredvid dem som laddas av elnätet och sedan laddar ur i lysröret.

En vanlig LED lägger du likström över och får ett ljus som inte blinkar

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Fick sms från tele2 att den har skickats från dem nu Beställde Röd den 26 november.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Vanliga lysrör blinkar, det sitter en kondning bredvid dem som laddas av elnätet och sedan laddar ur i lysröret.

En vanlig LED lägger du likström över och får ett ljus som inte blinkar

LED's i fasta installationer kan också flimra, beroende på hur dess transformator/likriktare är designad. I bilar är man dock rätt safe, då allt är batteridrivet..

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*