Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Går det inte att ändra sms ringsignalen till en egen?

Någon som vet var man kan få tag på den trådlösa laddaren eller fatboy kudden?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nino:

Går det inte att ändra sms ringsignalen till en egen?

Någon som vet var man kan få tag på den trådlösa laddaren eller fatboy kudden?

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/lad...

Permalänk
Medlem

Beställde en gula lumia hos halebob den 27/11, fick den idag Sjukt nöjd!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Avanza Bank
Nordea Bank
Skandia Bank
Danske Bank
Handelsbanken

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Trollar du nu eller? När skickade dom mobilen till dig? Vilka jävla pack Halebop är som inte kollar vilka som är först på listan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

SEGT! Hoppas det löser sig..

ÄNTLIGEN! Telia var sjukt snabba på att skicka iväg den gula fina luren. Nu sitter man utan sim kort dock Har inte hunnit leka med den så länge än. Men helt fantastisk ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aoh:

Funderar på att skaffa en Lumia 920 men saknar de olika bankapparna, mobilt bankdid, Swedbanks mobilapp och den kommande betaltjänsten "Swish". Någon som har koll på om dess är på gång?

Skrivet av Krass:

Det finns annars en tredjeparts bankapp som heter Bankhubben till windows phone. Tyvärr så verkar de flesta bankerna inte särskilt intresserade av att utveckla en egen app till windows phone :(.

Tänkte bara meddela att bankhubben fungerar utmärkt så länge du inte vill göra en överföring. Men då klickar man bara på länken till swedbanks mobilbank som finns i appen så kommer du snabbt dit. Att hålla koll på pengar och sånt fungerar utmärkt i hubben!

Skrivet av anon207603:

Varför sitter många här och skakar telefonen ?, eller trycker och knådar. Jag fattar ingenting.

Trycker och knådar är sånt man gör under normal användning, och sånt man fortsätter göra mer detaljerat när man upptäcker något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Trollar du nu eller? När skickade dom mobilen till dig? Vilka jävla pack Halebop är som inte kollar vilka som är först på listan.

Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten.

Orderinfo
Ordernummer: 7xxxxx
Orderdatum: den 27 november 2012

Beskrivning
Produkt Antal
Nokia Lumia 920 (Nokia Lumia 920 Yellow)

Där har du beviset, var nr 107 i kö när dom skickade den!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Hejbop!

Orderinfo

Beskrivning
Produkt Antal

Hmm, läste längre bak i tråden nu och det var nog folk som hade beställt vita osv. Tydligen har dom fått in över 100 gula. Jag fick också min så är nöjd. Men dom skickade min idag!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Hejbop!

Orderinfo

Beskrivning
Produkt Antal

verkar varit en väldigt stor leverans av gula telefoner med tanke på att även du som beställde 2 dagar innan release får samtidigt som oss som beställde några veckor innan

Blir att hänga på postombudet imorgon och vänta på att den kommer!

Hoppas inte snön ställer till det för posten ^^

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Tack! Du vet inte var man kan få tag på kudden?

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Någon som vet måste ha appar för WP8? Och varför försvinner 2st av mina playlists i MetroTube? Har inget med Nokia att göra, men jag tänkte att jag använder denna tråd då jag har 920:an. Tips?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Mvh

Om inte netonet har fatboy så har cdon den det vet jag. Med i lager? Vet ej

Edit-
Cdon, dom kommer in runt 14dec, använd rabattkoden XMAS2012 så får ni 50kr rabatt också.

Beställde en svart själv till min gula l920, men skall man ta gul där med? Blir nog fränare med en svart kudde å en gul mobil även om det är aik färger.. Who cares.

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_dt-901_qi_wireless_chargin...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Skrivet av Ninotramp:

Skrivet av fisken92:

Hejbop!

Orderinfo

Beskrivning
Produkt Antal

Skrivet av Ninotramp:

Hmm, läste längre bak i tråden nu och det var nog folk som hade beställt vita osv. Tydligen har dom fått in över 100 gula. Jag fick också min så är nöjd. Men dom skickade min idag!

Skrivet av Erikn911:

verkar varit en väldigt stor leverans av gula telefoner med tanke på att även du som beställde 2 dagar innan release får samtidigt som oss som beställde några veckor innan

Blir att hänga på postombudet imorgon och vänta på att den kommer!

Hoppas inte snön ställer till det för posten ^^

Dold text

Man kan ju bli förbannad för mindre! HELVETE!
Var på köplats 13, har varit det lääänge... får också meddelande att den ska ha skickat idag.. bara det att jag kollar kolli-ID och där står det att posten har fått elektronisk försändelse eller var det brukar stå... men dom har fan inte hämtat telefonen.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt en bilhållare till sin L920 ännu?

Typ nokias universal hållare, den ska precis passa... Typ 0.8mm för bred tydligen

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_cr-123_universal_carholder...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Avanza Bank
Nordea Bank
Skandia Bank
Danske Bank
Handelsbanken

Nordnet har börjat titta på sin App för att göra den tillgänglig för WP8 enl deras kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Tycker synd om er som beställde för flera månader sen och fortfarande väntar. Åkte ner till elgiganten förra veckan bokade en vit och hade den dagen efter. Rör på era stora rövar och åk till elgiganten och boka/köp så har ni dom mycket snabbare

Ja alltså de har funnits i alla färger i butik enda sedan release så man kan få en lur innan lunch. MEN jag vill förlänga mitt abonemang och det kan jag inte göra i butik förns 16 jan. Därför är jag i händerna på Tre och de passar på att testa hur mycket ett mänskligt psyke klarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Dold text

Man kan ju bli förbannad för mindre! HELVETE!
Var på köplats 13, har varit det lääänge... får också meddelande att den ska ha skickat idag.. bara det att jag kollar kolli-ID och där står det att posten har fått elektronisk försändelse eller var det brukar stå... men dom har fan inte hämtat telefonen.

Har också bara fått "elektronisk förhandsinformation mottagen". Hade plats 9. Men snön ställer till det och det spelar nog ingen roll om den skickades igår eller idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Nu har det kommit en uppdatering för skärmen.. Installerade den nyss, ska bli roligt att se om känsligheten blir bättre med handskar.

Edit: Blev lite bättre respons med handskar för min del, men inte helt ultimat!

Hur tar man del av denna uppdatering? Ingen uppdatering hittas när jag söker via inställningar -> telefonuppdatering

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Posten hade tydligen kört hela natten, nu är telefonen inom räckhåll. Om det inte vore för den jävla snön..

2012-12-06 06:34 Segeltorp, Sverige Försenad transport
2012-12-06 06:34 Segeltorp, Sverige Försändelsen transporteras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Hur tar man del av denna uppdatering? Ingen uppdatering hittas när jag söker via inställningar -> telefonuppdatering

tror det var en app-uppdatering, via store.
edit för mig kom den upp när jag var inne i "storen"

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Bank

Skrivet av Krass:

Det finns annars en tredjeparts bankapp som heter Bankhubben till windows phone. Tyvärr så verkar de flesta bankerna inte särskilt intresserade av att utveckla en egen app till windows phone :(.

Tyvärr för Nokia/Microsoft så tror jag att full bankfunktionalitet är en "dealbreaker" för den stora massan. Ska WP8 bli ett tredje alternativ i Sverige måste MS få med sig bankerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Typ nokias universal hållare, den ska precis passa... Typ 0.8mm för bred tydligen

Jag har en sådan till min Lumia 800 och den fungerar bra. Borde passa till 920án också, har tyvärr ingen att prova med.

Permalänk

Fan det går INTE att ha på 4G alltså!
kl. 6.00 hade jag 90% kvar på batteriet... Nu 07.50 har jag 77%!!!! Och detta utan att knappt ha rört mobilen...

Såg iofs att den hoppade mellan H+ och 4G en del, kan ju ha med det o göra! Men katastrof hur som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Fan det går INTE att ha på 4G alltså!
kl. 6.00 hade jag 90% kvar på batteriet... Nu 07.50 har jag 77%!!!! Och detta utan att knappt ha rört mobilen...

Såg iofs att den hoppade mellan H+ och 4G en del, kan ju ha med det o göra! Men katastrof hur som helst!

Hade också det batteri problemet i början(har 4G). Tappade batteri som fan bara genom att vara standby(första natten jag hade den så laddade den ur sig genom att vara i standby, från 70% till 0% på 7 timmar...). Jag följde batterispar tipsen i tidigare inlägg(stänga av en del grejjer så som att skicka feedback på allt man gör till Microsoft... samt NFC) Sedan har jag laddat ur telefonen helt en gång och laddat den ett antal gånger under natten(8 timmar). Nu är batteritiden kanon, haft den i standby nu i 2 timmar ungefär och fortfarande 100%. Så ge det lite tid så blir det bättre.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Beställde en svart själv till min gula l920, men skall man ta gul där med? Blir nog fränare med en svart kudde å en gul mobil även om det är aik färger.. Who cares.

Rent praktiskt så är det väl bättre med svart kudde då allt blir smutsigt med tiden och tyg är svårt att torka av. Smutsen syns ju mindre på svart.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Mvh

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_dt-901_qi_wireless_chargin...
Dock bara 300 mA så de kommer ta en evighet att ladda.

Skrivet av djaxxo:

Hoppas de kommer en billaddare med samma trådlösa laddning som kudden och ålatterna.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Hade också det batteri problemet i början(har 4G). Tappade batteri som fan bara genom att vara standby(första natten jag hade den så laddade den ur sig genom att vara i standby, från 70% till 0% på 7 timmar...). Jag följde batterispar tipsen i tidigare inlägg(stänga av en del grejjer så som att skicka feedback på allt man gör till Microsoft... samt NFC) Sedan har jag laddat ur telefonen helt en gång och laddat den ett antal gånger under natten(8 timmar). Nu är batteritiden kanon, haft den i standby nu i 2 timmar ungefär och fortfarande 100%. Så ge det lite tid så blir det bättre.

Jag har också gjort allt det du skrev. Följde också batterispar tipsen i tidigare inlägg och använder jag bara 3G så har jag jättebra batteritid!
Kan nästan få ut 2 dagar på min då! Men så fort jag drar igång 4G då sjunker batteritiden som en sten!?!

Igår 40% till 8% på 1 timma!? I standby
Idag 90% till 77% på 1 timma 50 min! I standby

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har också gjort allt det du skrev. Följde också batterispar tipsen i tidigare inlägg och använder jag bara 3G så har jag jättebra batteritid!
Kan nästan få ut 2 dagar på min då! Men så fort jag drar igång 4G då sjunker batteritiden som en sten!?!

Igår 40% till 8% på 1 timma!? I standby
Idag 90% till 77% på 1 timma 50 min! I standby

Befinner du dig i utkanten av 4G-täckningen?

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på när högtalarna JBL Playup och JBL Powerup kommer släppas? Har inte hittat en enda butik som skriver något om dessa, för de skulle väl släpppas samtidigt som telefonen!