Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Nisse-Tuta: Jag står kvar på perongen med dig tills Halebop får ytterliggare en leverans, så du har sällskap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Bor i Uppsala så det finns inget som är riktigt nära. Till Stockholm åker jag inte...

Då har du i alla fall vit hos alina.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krass:

Det sitter en komponent i laddarens transformator som omvandlar växelströmen ifrån väggen till likström som telefonen behöver. I samma veva så ändras spänningen ifrån 230V till 12V. En vanlig MicroUSB laddare med kabel har en ström på 1000 mA. Så det komemr ta lite mer än 3 gånger så lång tid att ladda telefonen med en matta jämfört med vanlig laddningskabel.

Nja, håller inte med riktigt, om man får tro vad man läst. Jämfört med vanlig laddning, så fattas det 20% till den blir fulladdad på samma laddningstid.

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar man telefonen? Har läst att Nokia har kommit med t.ex skärmuppdatering. Men hittar inte hur man gör detta? Har kollat inställningar -> uppdateringar men där verkar det mest vara WP8 uppdateringar.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Hur uppdaterar man telefonen? Har läst att Nokia har kommit med t.ex skärmuppdatering. Men hittar inte hur man gör detta? Har kollat inställningar -> uppdateringar men där verkar det mest vara WP8 uppdateringar.

Den kommer av sig själv på marketplace appen

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Nu är telefonen på postombudet, nu kör vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Nu är telefonen på postombudet, nu kör vi!

Har du fått brev från Posten? Jag fick inget? :/

EDIT: Nåja, ska ändå jobba dygn nu så hoppas det kommer imorgon annars dör jag!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Fick uppdateringen nu för skärm+touch! Hoppas att detta fixat till flimret på min mobil...
Vet inte om det är placebo heller nu men det känns som att den reagerar mycket bättre med mina handskar nu

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Halebopchatten precis. Frågade inte så specifikt mycket om telefonen utan mest om min portering som ska gå in inatt utan att jag fått simkort eller telefon. Löste det ändå genom att hämta ut ett sim hos Telia imorgon men det lät på han i chatten som att det skulle ta 1-2 veckor att få telefonen också.

Har köplats ca 37 på en röd senast jag kollade, kan ju va att nån har avbokat.

Permalänk

Alltså, photobeamer rockar fett! Alla som inte testat appen, gör det!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har du fått brev från Posten? Jag fick inget? :/

EDIT: Nåja, ska ändå jobba dygn nu så hoppas det kommer imorgon annars dör jag!

Ser att den är hos postombudet med kolli-id. Skiter i brev, smskoden man brukar få är de 4 sista i kolli numret ändå!

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av sim kort Lumia 920 har? Micro sim eller?

edit: En simpel google sökning, japp. Microsim

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Fick uppdateringen nu för skärm+touch! Hoppas att detta fixat till flimret på min mobil...
Vet inte om det är placebo heller nu men det känns som att den reagerar mycket bättre med mina handskar nu

Håller med funkade helt klart bättre med läderhandskar nu, var lite problematiskt innan funkade bara ibland. Men vi får väl se vad man tycker efter några dagars använde.

Edit: är det bara jag som tycker att Nokia dt-910 verkar mycket schystare än dt-900 "plattan". Fint att hade den stående. Som jag förstått det så är det 230v kontakt synd det USB hade varit grymt då hade man kunnat lagt den i bilen ��. Läste iofs något om 2.5mm är inte det deras gamla laddare som man kan plugga in i den? Någon som har köpt eller kollat på laddaren och kan svara på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Den kommer av sig själv på marketplace appen

oki, det som jag får upp där är bla kartor och drive. 11 uppdateringar. Inget som ser ut att handla om display?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

JÄVLA TRE!!!
Jag kom inte med i dagens utskick.
Va fan ska man förhandsboka för när det betyder att man får vänta o bli sist av alla. Verkar som hela Sweclockers har hunnit fått. Jag är sista man kvar på perongen och det kommer ingen extrabuss. Jag är Bruce Willis som stannar på Asteroiden. Jag är en krokodil när alla andra djur joinade evolutionen. Jag är England på väster sida av vägen. Jag är Kaptenen som sjunker med Dicaprio på Titanic. Jag är psykologiskt våldtagen av en koreansk teleoperatör.

Haha när beställde du stackare?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Måste älska Halebop ( Fick ju skicka in mobilen pga av att den inte funkade. ( Fryser. Pixel skärm osv ) Fick DOA nr från halebop att fylla i osv allt gjort. Nu får man brev från "service" bolaget. Kommunikation verkar inte fungera när sverige blivit kallt ? Aja bara varit utan telefon sen Oktober nu så varför bry sig. Dock borde man ju få kompensation för något man köpt/betalar för som man inte får.

-------------------
Hej Lars

Vi har fått in din telefon som du hävdar DOA på.

För att telefonen ska kunna hanteras som DOA måste vi ha dokumentation som visar att telefonen är inlämmnad/anmäld som DOA inom 6 dagar efter inköpsdatum eller uthämtningsdatum.

Kan du bifoga det och maila tillbaka?

Annars kan telefonen hanteras som en vanlig reparation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Riktigt najs!

Tack! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Testade nyss... HOLY SHIT!
Fattar inte riktigt exakt hur det funkar, men funkar gör det och fan va najs för att uttrycka det milt

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Håller med funkade helt klart bättre med läderhandskar nu, var lite problematiskt innan funkade bara ibland. Men vi får väl se vad man tycker efter några dagars använde.

Edit: är det bara jag som tycker att Nokia dt-910 verkar mycket schystare än dt-900 "plattan". Fint att hade den stående. Som jag förstått det så är det 230v kontakt synd det USB hade varit grymt då hade man kunnat lagt den i bilen ��. Läste iofs något om 2.5mm är inte det deras gamla laddare som man kan plugga in i den? Någon som har köpt eller kollat på laddaren och kan svara på det.

plattan ska väl ha 12v? Borde inte vara några problem att sätta in den i en bil, eller?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

JÄVLA TRE!!!
Jag kom inte med i dagens utskick.
Va fan ska man förhandsboka för när det betyder att man får vänta o bli sist av alla. Verkar som hela Sweclockers har hunnit fått. Jag är sista man kvar på perongen och det kommer ingen extrabuss. Jag är Bruce Willis som stannar på Asteroiden. Jag är en krokodil när alla andra djur joinade evolutionen. Jag är England på väster sida av vägen. Jag är Kaptenen som sjunker med Dicaprio på Titanic. Jag är psykologiskt våldtagen av en koreansk teleoperatör.

Du är inte ensam beställde 5/11 av telenor dom säger att den kommer någonstans i januari.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Då har du i alla fall vit hos alina.

Jo det vet jag. Men betalar jag så mycket för en mobil vill jag välja färg själv

Det borde inte kunna dröja alltför länge till tycker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Du är inte ensam beställde 5/11 av telenor dom säger att den kommer någonstans i januari.

Det kan ju inte vara sant :/

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Podcast :(

Är det bara för mig som podcast-appen dog efter nya uppdateringen idag? Går inte att starta längre.

Finns det något bra alternativ för podcasts?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

På laddning

Jag beställde av den lokale handlaren för ungefär en månad sedan och idag fick jag den, till det facila priset 5395kr, vilket jag tyckte var helt ok.
Få se hur jag tycker om en månad eller två, men än så länge funkar allt bra !

Den är inte hal ( svart )

Tyngden är god ( vem vill ha lätt kvalité ? )

Flytet får mig att le ( kommer ifrån en SE Arc )

Nu ska jag bara försöka hitta lite mera appar från Nokias hemsida och installera en del spel ( som jag kommer att tröttna på )

Så håll ut alla som väntar, det är en riktigt bra mobil som kommer till er snart !

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Haha när beställde du stackare?

8/11

Permalänk
Medlem

Prata med telenor igen.. efter allt snack "den är påväg vad vi kan se" så orkar jag inte fråga dom.. dom har ingen koll heller.

Nu med telefon-support igen, "har ni ingen kontakt med leveranspersonalen?" "-Nej det har vi inte, aldrig haft" ..... HAHA.. jävla troll.

inget koll-id har skapats heller. Nu hoppades dom på att mobilen skulle dyka upp nästa vecka.. men det tror jag inte fem öre på ..

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Satan vilken härlig mobiltelefon. Den gula är riktigt snygg.

Edit: Någon som vet hur jag aktiverar Halebop abbonemanget?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en röd ifrån Halebop 5/11. Sist jag frågade, 1/12, så hade jag köplats 31. Verkar som jag får vara glad om jag får den innan jul.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Loggade in på halebop idag för jag spärrat mitt sim, och såg att jag endast har 3gb surf med halebop rubbet, ändå beställde jag 25e oktober, borde jag inte ha 4gb då?

Permalänk
Skrivet av Broyyen:

Är det bara för mig som podcast-appen dog efter nya uppdateringen idag? Går inte att starta längre.

Finns det något bra alternativ för podcasts?

<dog för mig också efter uppdatering!
Finns det något sätt att gå tillbaka till förra versionen av en app?
Hör gärna också om någon vet något alternativ.