Permalänk

Bra kontorsdator?!

Nu är det dags för svärfar att få en uppgraderad burk i julklapp. Datorn används främst till surf, lite musik, foto & video.
I jakten på denna kontorsdator så undrar jag vart man skall börja. Hans nuvarande dator har nog en 8-10 år på nacken och har en förkärlek till alla jäkla s***program ni kan tänka er från bing-searchbar till program som följt med elektronikartiklar under 10 års tid.

Jag har sett mycket tips här på sweclockers om att köpa färdigbyggda datorer istället för att plocka ihop själv, även om det var ett tag sedan nu.
Jag hade först funderingar på att bygga ihop en burk till honom, men tänker nu att det är smidigare för honom att få ett "paket" med windows, garanti, service etc. Ett nummer att ringa om något skulle börja krångla. Jag kommer inte alltid kunna hjälpa till och jag vet att han är mån om att allt skall funka.

Så vilken kontorsdator är bäst därute just nu utifrån följande kriterier.
*Endast burk, ingen skärm eller övriga tillbehör.
*SSD (Hans nuvarande dator är lastgammal och en SSD hade ju ökat en ny dator ytterligare ett snäpp)
*Garanti, service ? (Att ta hänsyn till om det finns många alternativ)
*Windows 7 ingår
*Eventuellt antivirus?
*Office paket?

Budget: Allt mellan 3000-8000:- beroende på kvalité. Hellre bra grejer än en burk som säckar ihop.

edit.. nått sånt här?
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10723
Men jag kan bara gissa att han nog hellre vill ha windows 7..men det kan man kanske ändra?

Permalänk
Medlem

om ni kan tänka er att felsöka själva då kanske ni kan köpa ifrån inet (man kan plocka ihop en egen burk.) T ex
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2645435

4 kärnig 65W cpu 8 gb ram 1 tb hårddisk ljuddämpat chassie tillsammans med nätagg på 500w ssd på 256 gb och windows 7
datorn kommer monterad den integrerade grafiken ligger runt samma prestanda som hd 5570 med bättre minnen ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb