Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det här tänkte jag posta i klk's trolltråd "överlever Nokia 2013" men jag hoppar över det.

Säkrare tecken på att Nokia har något bra på gång får man leta efter.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Det här tänkte jag posta i klk's trolltråd "överlever Nokia 2013" men jag hoppar över det.

Säkrare tecken på att Nokia har något bra på gång får man leta efter.

Tråden som fick mig att skaffa WP
Lever den fortfarande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Det är i alla fall mindre snack nu om att Nokia skulle hållit sig till gummistövlar och däck.

Permalänk

Nu gäller det att verkligen bygga stenhårt på detta. Det är flaggskeppet som gäller, det är den som tar Apple och Android "head-on"

Hoppas bara inte Nokia gör en Apple med efterföljaren. Lite svårt kanske då dom tryckt in det mesta i 920:an

Får väl satsa på ett rätt stort steg uppåt ang CPU/GPU minne osv. Möjligtvis en bättre skärm med för att visa att man har planer på att vara kvar i toppen bland Apple och Android.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Det enda jag på rak arm saknar i Windows Phone är en Swedbank app. Flera andra banker har ju det.
Har skrivit och klagat:
http://www.swedbank.se/privat/kontakta-oss/allmanna-fragor/in...

Även på facebook:
http://www.facebook.com/swedbanksverige

Hoppas fler gör det också.

Permalänk
Medlem

Finns det någon app till WP8 som har samma funktion som Vem ringde har på Android?

Upptäckte att Unified Remote inte verkar finnas till WP8, då blir det inget köp förräns den eller likvärdig finns.

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Finns det någon app till WP8 som har samma funktion som Vem ringde har på Android?

Upptäckte att Unified Remote inte verkar finnas till WP8, då blir det inget köp förräns den eller likvärdig finns.

Känner inte till Vem Ringde, men om jag gissar rätt på funktionaliteten så säger jag att det inte kan skrivas för WP - iaf inte automatiskt och ska man först börja kopiera telefonnummer så kan man lika gärna använda Eniro eller valfri katalogapp.

Unified Remote, officiell version, finns i varje fall till WP7, så fungerar den inte på 8 hänger det helt på unifiedremote.com att rekompilera appen.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Känner inte till Vem Ringde, men om jag gissar rätt på funktionaliteten så säger jag att det inte kan skrivas för WP - iaf inte automatiskt och ska man först börja kopiera telefonnummer så kan man lika gärna använda Eniro eller valfri katalogapp.

Unified Remote, officiell version, finns i varje fall till WP7, så fungerar den inte på 8 hänger det helt på unifiedremote.com att rekompilera appen.

Vem ringde kollar upp det numret som ringer och visar innan man svarar vem/vad det tillhör om man inte har numret i sin telefonbok. Helt suveränt att slippa svara på alla jävla teleförsäljare som ringer.

Jo, såg att UR fanns till WP7, så det kommer väl förr eller senare till WP8 får man hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Vem ringde kollar upp det numret som ringer och visar innan man svarar vem/vad det tillhör om man inte har numret i sin telefonbok. Helt suveränt att slippa svara på alla jävla teleförsäljare som ringer.

Jo, såg att UR fanns till WP7, så det kommer väl förr eller senare till WP8 får man hoppas.

vem ringde låter lite som ex truecaller använder det på symbian men tror de finns på wp också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Räknade med det. Har inte kollat upp WP8 ännu, men WP7 hade man som utvecklare inte tillgång till ingående samtal/nummer så det närmaste man kom var helt enkelt en telefonbok app så fick man låta bli att svara för att manuellt kolla upp numret i efterhand. Jag tycker mig komma ihåg att 8 skulle ha APIs för att plugga in här, men har som sagt inte kollat upp det.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk

För mig är kalendern det viktigaste i mobilen, så tänkte höra vad er generella uppfattning om om windows calendar är?

Har den veckovy och månadsvy? Är det lätt att arrangera och ändra händelser? Kan man lägga till noteringar till händelserna, t.ex. glöm inte häftet "??".
Om man har två eller fler händelser bokade under samma tidspann, hur visas det?

Finns det några alternativa bra kalendrar att välja?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Det enda jag på rak arm saknar i Windows Phone är en Swedbank app. Flera andra banker har ju det.
Har skrivit och klagat:
http://www.swedbank.se/privat/kontakta-oss/allmanna-fragor/in...

Även på facebook:
http://www.facebook.com/swedbanksverige

Hoppas fler gör det också.

Har även skickat flertal mejl till dem angående en app för Windows Phone.

Senaste svaret fick jag i slutet av september:

Skrivet av Swedbank:

Hej

Tack för ditt mail.

Windows phone har fortfarande en mycket liten marknadsandel. Vi håller dock koll på utvecklingen.

Med vänlig hälsning
Swedbank AB (publ)

En annan kul grej som dykt upp är att efterfrågan av Lumia 920 verkar vara rätt enorm här i Sverige:

Länk till artikeln: WMP

Gillar att bilden heter "visomgillarwindowsphone.png" om ni kikar på bildens ursprung.

Permalänk
Medlem

Kan man i WP 8 dela ut en mapp i sitt hemnätverk med skrivrättigheter och på så sätt enkelt kunna föra över filer till en telefon från en dator?
Vad tror ni, kommer MS tillåta mediaspelarappar som kan spela upp fler fil, video och ljudformat t.ex. mkv, x264, dts, ac3?

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

För mig är kalendern det viktigaste i mobilen, så tänkte höra vad er generella uppfattning om om windows calendar är?

Har den veckovy och månadsvy? Är det lätt att arrangera och ändra händelser? Kan man lägga till noteringar till händelserna, t.ex. glöm inte häftet "??".
Om man har två eller fler händelser bokade under samma tidspann, hur visas det?

Finns det några alternativa bra kalendrar att välja?

Xronos Almanackan är en grymt bra kalender app som jag varmt kan rekommendera!

Permalänk

Ni kanske har läst det redan. Nu säljer Windows Phone fyra gånger så mycket som samma tid förra året. Kan det vara alla förhandsbokningar på Nokia Lumia 920 som ger detta lyftet?

http://www.engadget.com/2012/11/28/microsoft-selling-four-tim...

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ni kanske har läst det redan. Nu säljer Windows Phone fyra gånger så mycket som samma tid förra året. Kan det vara alla förhandsbokningar på Nokia Lumia 920 som ger detta lyftet?

http://www.engadget.com/2012/11/28/microsoft-selling-four-tim...

Troligen, meb 8x går nog bra med. Samsung Ativ s kommer nog ligga i lä.

Får min 920 idag

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Kan man i WP 8 dela ut en mapp i sitt hemnätverk med skrivrättigheter och på så sätt enkelt kunna föra över filer till en telefon från en dator?
Vad tror ni, kommer MS tillåta mediaspelarappar som kan spela upp fler fil, video och ljudformat t.ex. mkv, x264, dts, ac3?

Jag har en fråga angående lite samma sak...
Jag vill föra över musik filer från min PC till min WP8 telefon, jag vill dock INTE pilla med en usb kabel varje gång det ska göras, det ska alltså göras via wi-fi. Någon som har en bra idé hur jag ska göra? Har försökt använda skydrive men det verkar inte riktigt ha den funktionen, finns tredje-parts apps som kan ladda ner filer från skydrive till telefonen (vanliga skydriven appen bara syncar, går inte att ladda ner), men dessa apps laddar då ner filerna till något ställe där endast dessa apps har tillgång till dem. Går med andra ord inte att hitta i xbox-music eller att använda som rington.
Gah, ge mej en filhanterare för fan microsoft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Jag vill föra över musik filer från min PC till min WP8 telefon, jag vill dock INTE pilla med en usb kabel varje gång det ska göras, det ska alltså göras via wi-fi. Någon som har en bra idé hur jag ska göra? Har försökt använda skydrive men det verkar inte riktigt ha den funktionen, finns tredje-parts apps som kan ladda ner filer från skydrive till telefonen (vanliga skydriven appen bara syncar, går inte att ladda ner), men dessa apps laddar då ner filerna till något ställe där endast dessa apps har tillgång till dem. Går med andra ord inte att hitta i xbox-music eller att använda som rington.

Testa att synka över Zune.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

I tidigare versioner gör ju Zune detta, trådlös synk, dock måste man ha lösen på sitt nätverk. Vet ej hur det är i WP8

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

I tidigare versioner gör ju Zune detta, trådlös synk, dock måste man ha lösen på sitt nätverk. Vet ej hur det är i WP8

Går inte, Zune hittar inte ens min WP8 enhet, har iaf läst att Zune är dött iom WP8.

Edit: Jaha verkar som det inte går...

Citat:

The new syncing situation is this with WP8.

1) You cannot sync over WiFi. WP7/Zune users enjoyed this feature from day one of the release. Even Zune 8 and Zune HD users had this ability. In Windows Phone 8, on both Win7 and Win8, you now are restricted to a wired sync.

Vilked idiotiskt påfund, varför i hela världen tar man bort funktionalitet???

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall det finns något bra app till wp8 som man kan redigera egna videoklipp påOch göra egna kortfilmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Nån som vet ifall det finns något bra app till wp8 som man kan redigera egna videoklipp påOch göra egna kortfilmer?

Ska vara någon på gång har jag läst men så vitt jag vet finns ingen just nu.

Permalänk
Avstängd

Ett tips är att köpa en tidning som finns ute i butik nu.
"Allt om Windows Phone"

Mycket tips och guider främst för Windows Phone 8.

Permalänk
Medlem

Hittade ingen dedikerad Lumia 800 tråd, men nu verkar Nokia ha börjat med utrullningen av 7.8 till den i alla fall. Nokia verkar dock släppa den eftersom så det kan nog ta ett tag tills den dyker upp i din mobil.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Hittade ingen dedikerad Lumia 800 tråd, men nu verkar Nokia ha börjat med utrullningen av 7.8 till den i alla fall. Nokia verkar dock släppa den eftersom så det kan nog ta ett tag tills den dyker upp i din mobil.

Stämmer. Ska kontakta min operatör i morgon och se om de har någon information angående detta och kommer med en uppdatering efter jag fått respons.

Källor: wp7.nl | WMPU | Windows Phone på reddit

Edit: Som det verkar kommer inte telefoner från "3" få 7.8 förrän v. 6-7 2013, tyvärr. Här har ni även källan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Stämmer. Ska kontakta min operatör i morgon och se om de har någon information angående detta och kommer med en uppdatering efter jag fått respons.

Källor: wp7.nl | WMPU | Windows Phone på reddit

Edit: Som det verkar kommer inte telefoner från "3" få 7.8 förrän v. 6-7 2013, tyvärr. Här har ni även källan.

Trist att behöva vänta, men 3 kan ju inte vara först och bäst på allt
Undrar om det fungerar med "rycka nätverkskabeln"-tricket denna uppdateringen också?