Sitter vid min vanliga dator nu, vad skönt kan tilläggas att slippa titta på hur mycket batterier man har återstående, synd att Nokia inte säljer en UPS (uninterruptible power supply), jag hade varit den första som köpt, huh...
Läste något riktigt intressant o roligt eller väldigt tråkiga nyheter beroende hur man ser på saken, säker varit upp tidigare http://www.idg.se/2.1085/1.482797/4g-far-vanta-i-elgigantens-...
Edit1: Jag är fortfarande inte övertygad om jag valt "rätt" mobil, så fort man rör telefonen försvinner 3-5 % av batteriet direkt, bilderna blir suddiga, telefonen kan inte skicka större filer än 4gb, man kan helt enkelt rabbla upp hur mycket som helst, och nu inte helt oväntat i efterhand så stödjer inte telefonen 4G för att den är köpt hos Elgiganten, egentligen är detta GRUND BASIC saker att ta för givet och självklarheter "standarder",för att kalla det för en användarvänlig mobiltelefon överhuvudtaget, min Nokia 700 fixade detta galant, hur mycket tålamod ska man ha? ska man ta chansen att lämna tillbaka luren?
Edit2: När det gäller filmandet från L920, har skrivit tidigare så är det något wierd/lustigt med bitraten,, vad jag läst av på real time så värkar bitraten från tex 1080p video alldeles för låg, det rapporteras i filen runt 21mbps, i själva verket är real time raten runt 3mbps.. Det värkar även som att filerna blir i "äkta" storlek trots väldig låg real time bitrate, hur det går ihop är för mig än gåta. För att förtydliga så ni inte tror jag bara pratar svammel så har jag gjort samma test med en Nokia 700 i 720p mp4, där står det klart o tydligt i filen runt 12mbps, i live streamen får jag ut runt 12mbps/12000kbps, vilket stämmer bra, för att kolla live stream använder jag mig utav KMPlayer/ffdshow... har ännu inte fått något vettigt svar eller kommit på vad det kan vara, kan mycket väl vara så att jag har helt FEL angående det hela....
Edit3: Ska tillägga att jag även kollat upp andra videoklipp 1080p mp4 som är tagna med L920, liknande låga bitrate nivå..
Edit4: Ser/såg nu i efterhand att current frame skiftar olika beroende från vilken telefon videon är tagen ifrån, på Nokia 720 så värkar det som att det som att "current frame" skiftar bra mycket fortare, medan "current frame" är mycket långsammare på L920 ins videos.. Är ingen expert inom ämnet, men kan tänka mig att olika kameror gör jobbet olika och att bitraten i slutändan blir som det är tänkt.... Någon insatt i ämnet?
Edit5: Desto mer jag har jämfört olika material främst Nokia 720 vs L920 video inspelat material, desto mer invecklat o svårt värkar det tyvärr bli att förstå sig på det här. Current frame är det samma som FPS, hur många (bilder per sekund). Nokia 720s video klipp så står det klart o tydligt ("current frame" 30 FPS) PRECIS som det skal vara med andra ord, däremot visar L920ins "current frame" 5 FPS, OMG haha ska man skratta eller gråta? vad är det frågan om egentligen? .. Måste klart erkänna att jag aldrig någonsin sätt 5fps på något video material EVER, då inkluderat allt ifrån himmel o jord, 720/1080p videos MKV /AVI/Mp4 u name it,är det kanske ännu än STOR bugg som jag värkar ensam o hittat? Eller så är det väl så enkelt att MS o Nokia har ett nytt sätt att mäta FPS "current frame"
Det som har avgjort att jag behåller mobilen är att den inte FRYSER/ hänger sig/startar om sig , den är relativt snabb o rapp, och NY tänkande egenskaper som tex ljusa bilder under mörkare förhållanden. Märker jag däremot att mobilen börjar fallerar på något av mina högsta krav så går den fort och snabbt bort!