Permalänk
Medlem

Ny extern, WTB tips

Hello forum,

håller på att få slut på plats i min nuvarande HDD och tänkte jag skulle skaffa mig en ny. Men insåg att en Extern HDD inte skulle vara ett så dumt alternativ, hur det ser ut nu är att jag hade spel och filmer osv på samma disk och planen är nu att skaffa mig en Extern för att lagra mina filmer osv på.
Har letat en del nu idag men det är svårt att hitta en som verkar pålitlig, står allt möjligt i kommentarer och recensioner.

Så tänkte därför be om några tips till en bra Extern hårddisk, enda kravet jag har är att det ska vara 2TB eller 3TB. Sen vore det skoj om jag inte skulle behöva ha en speciell strömsladd att plugga i när jag ska använda den, utan att den isfl skulle kunna köra fullt ut på USB 3.0.
Ska inte användas 24/7, utan bara som lagringsplats för film som jag nämnde. Så när den behövs så ska den bara pluggas i och sen pluggas ur. Back-up support är inget nödvändigt just nu, men om det är så att det hänger med.. sure. Kan va bra att ha om jag bestämmer mig för att Back-upa mina saker i framtiden.

God fortsättning

Visa signatur

oi