Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Sitter ofta på Hotel mm och vill bara köpa ett wifi kort.
Därför vill jag dela wifi på telefonen.

Men lyckas inte.

Permalänk
Medlem

Testar fatboy genom olika material.

God fortsättning,
För ett tag sedan kom frågan om trådlösa laddaren jag hade kunde ladda genom ett skal. Jag använder varken skydd, skal eller sleeve men blev endå lite nyfiken. Här är en video då jag testar lite olika:
http://www.youtube.com/watch?v=bJ-NJ7LpYV0

Permalänk

Tänkte testa Xbox music! Har precis reggat mig för en 30 dagars test period!
Undrar nu bara om det kostar pengar att hämta låtar och album?? Är det bara kostnadsfritt att streama??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Vad finns det för vettiga handsfree (ej trådlösa) som man kan använda till 920? Är det bara Nokias egna som gäller eller finns det märken som släpper lurar som passar?

Jag kör med det som jag fick med till min Samsung Galaxy S3, funkar finfint.. och det känns ju som att dem kör "standard-standarden", så allt utom dem som är specifikt för iPhone "BÖR" passa. Kan inget lova, men borde vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

God fortsättning,
För ett tag sedan kom frågan om trådlösa laddaren jag hade kunde ladda genom ett skal. Jag använder varken skydd, skal eller sleeve men blev endå lite nyfiken. Här är en video då jag testar lite olika:
http://www.youtube.com/watch?v=bJ-NJ7LpYV0

Hehe ja det var ju ett uttömmande svar, tackar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa7603:

Sitter ofta på Hotel mm och vill bara köpa ett wifi kort.
Därför vill jag dela wifi på telefonen.

Men lyckas inte.

hoppas du inte köpte mobilen bara för att använda som internet utdelare.

då föreslår jag starkt att du köper in ett Bra å billigt wifi abg eller kontantkort med 3G eller 4G om du vill se filmer. 3G gott till mycket också.

sedan använder du detta kort/abg i en vanlig dongle som du får i abg paket eller köpa vid sidan av beggat som nytt.

sedan köpa en Dovado tiny på Kjellco.

detta är en utav världens minsta router som kan ta i princip vilken dongle som helst för 3-4G delande!

funkar som hemma, pytteföretag eller resande lösning.

om du inte bryr dig om pengar så finns det även lösningar där du kan köpa en pytte internetdelare som är som en puck å har allt integrerat också. Dock kommer jag inte ihåg namn eller pris men vet att det finns å funkar till 3G.

själv har jag 80mbit ned å 45mbit upp via Telenor på en dongle som sitter i en dovado tiny. Har typ mellan 5-7 enheter igång, även delar film över detta. Prisvärt å Bra.

nu vet jag inte om det var du ville ha som svar, men bättre å tänka om då du har tänkt å köra mkt internet på resande fot. Finns bättre alternativ än att använda mobilen som hotspot, den är inte lämpad för det men självklart går det. Dock verkar hela internetdelningen buggad i wp8, får se om det fixas i kommande eller nästkommande update från Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Tänkte testa Xbox music! Har precis reggat mig för en 30 dagars test period!
Undrar nu bara om det kostar pengar att hämta låtar och album?? Är det bara kostnadsfritt att streama??

det man betalar månadsvis för är att man kan hämta och streama. Köpa kan man också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

det man betalar månadsvis för är att man kan hämta och streama. Köpa kan man också.

vid "prova på" så går det att göra offline listor om det var de du tänkte på.

dom försvinner när du avslutar ditt konto eller inte betalar för fortsatt prenumeration.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

det man betalar månadsvis för är att man kan hämta och streama. Köpa kan man också.

Okej! Tänkte dra ner några album men såg att det stod en summa typ 85 kr precis innan det ändrades till hämta!
detta händer hela tiden.. Därför jag blev fundersam:\

Permalänk

Någon som vet om 4G funkar i Halmstad? Fick det nämligen inte att funka där...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

hoppas du inte köpte mobilen bara för att använda som internet utdelare.

då föreslår jag starkt att du köper in ett Bra å billigt wifi abg eller kontantkort med 3G eller 4G om du vill se filmer. 3G gott till mycket också.

sedan använder du detta kort/abg i en vanlig dongle som du får i abg paket eller köpa vid sidan av beggat som nytt.

sedan köpa en Dovado tiny på Kjellco.

detta är en utav världens minsta router som kan ta i princip vilken dongle som helst för 3-4G delande!

funkar som hemma, pytteföretag eller resande lösning.

om du inte bryr dig om pengar så finns det även lösningar där du kan köpa en pytte internetdelare som är som en puck å har allt integrerat också. Dock kommer jag inte ihåg namn eller pris men vet att det finns å funkar till 3G.

själv har jag 80mbit ned å 45mbit upp via Telenor på en dongle som sitter i en dovado tiny. Har typ mellan 5-7 enheter igång, även delar film över detta. Prisvärt å Bra.

nu vet jag inte om det var du ville ha som svar, men bättre å tänka om då du har tänkt å köra mkt internet på resande fot. Finns bättre alternativ än att använda mobilen som hotspot, den är inte lämpad för det men självklart går det. Dock verkar hela internetdelningen buggad i wp8, får se om det fixas i kommande eller nästkommande update från Microsoft.

På en Trebutik i Italien köpte jag en pytteliten dongel som delade ut wifi. Den var uppladdningsbar och då behövdes ingen dator eller linkande, funkade fint i Sverige med.

http://prylkoll.se/tre-slapper-mifi-dongel/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

hoppas du inte köpte mobilen bara för att använda som internet utdelare.

då föreslår jag starkt att du köper in ett Bra å billigt wifi abg eller kontantkort med 3G eller 4G om du vill se filmer. 3G gott till mycket också.

sedan använder du detta kort/abg i en vanlig dongle som du får i abg paket eller köpa vid sidan av beggat som nytt.

sedan köpa en Dovado tiny på Kjellco.

detta är en utav världens minsta router som kan ta i princip vilken dongle som helst för 3-4G delande!

funkar som hemma, pytteföretag eller resande lösning.

om du inte bryr dig om pengar så finns det även lösningar där du kan köpa en pytte internetdelare som är som en puck å har allt integrerat också. Dock kommer jag inte ihåg namn eller pris men vet att det finns å funkar till 3G.

själv har jag 80mbit ned å 45mbit upp via Telenor på en dongle som sitter i en dovado tiny. Har typ mellan 5-7 enheter igång, även delar film över detta. Prisvärt å Bra.

nu vet jag inte om det var du ville ha som svar, men bättre å tänka om då du har tänkt å köra mkt internet på resande fot. Finns bättre alternativ än att använda mobilen som hotspot, den är inte lämpad för det men självklart går det. Dock verkar hela internetdelningen buggad i wp8, får se om det fixas i kommande eller nästkommande update från Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej
Tack för svar.
Nä jag köpte väll den inte bara för detta men märkte att det inte funka att koppla in min Ipad på internetdelningen från Nokian. Den blev ihopkopplad men Nokian gick från wifi till 3g. Så det gick inte att se film på paddan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perus:

Hej!

Har själv 059R2B3 som produkt-kod (scandic_no_se) och får också corrupted för den stora .FFU-filen..
Har försökt med en nyare NCS men den kräver login (online-mode) för att ladda med. Kanske har de skyddat filen i avvaktan på mer tester..

/Per

skriver till mig som minnesant. Mest.

har 059R2B3

vad är det då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa7603:

Hej
Tack för svar.
Nä jag köpte väll den inte bara för detta men märkte att det inte funka att koppla in min Ipad på internetdelningen från Nokian. Den blev ihopkopplad men Nokian gick från wifi till 3g. Så det gick inte att se film på paddan.

okej. Du får hålla ut för en update från Microsoft som fixar problemet.

alla firmware verkar inte ha denna bugg.

för mig så kan jag ansluta till Nokian å den ser "gästen" men delar inte inte ut internet oavsett vad jag prövar med, soft/hard reset. Försökt testa ett fix men det hjälpte inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

På en Trebutik i Italien köpte jag en pytteliten dongel som delade ut wifi. Den var uppladdningsbar och då behövdes ingen dator eller linkande, funkade fint i Sverige med.

http://prylkoll.se/tre-slapper-mifi-dongel/

å precis, exakt den jag mena som jag inte mindes namnet på!

tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon som vet om 4G funkar i Halmstad? Fick det nämligen inte att funka där...

ja, men från vad testar du ifrån? Nokian antar jag?

är det en elgigants inköpt eller ?

vad funkar inte? Internet på 4g, hittar inte täckning eller har inte 4g alternativet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Ni som skriver att era 920 är solida som sten, menar ni när ni skakar på dom eller håller som vanligt? Jag har inte problemet med löst batteri men om jag fattar båda händerna och klämmer på olika ställen runt om hela telefonen så visst knakar det lite här och var?

Menar ni att ni inte kan få fram ett enda ljud från chassit på era? Isf är det en oerhört varierande kvalité på dessa första 920.

För övrigt så fungerar telefonen bra!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Har spotify fixat en app nu? på telias hemsida står de att man får med ett år spotify om man skaffar abonnemang hos dom vilket låter rätt konstigt om det inte fungerar på produkten?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Ni som skriver att era 920 är solida som sten, menar ni när ni skakar på dom eller håller som vanligt? Jag har inte problemet med löst batteri men om jag fattar båda händerna och klämmer på olika ställen runt om hela telefonen så visst knakar det lite här och var?

Menar ni att ni inte kan få fram ett enda ljud från chassit på era? Isf är det en oerhört varierande kvalité på dessa första 920.

För övrigt så fungerar telefonen bra!

Jag fattar inte varför man skall hålla på med o trycka överallt ,om jag klämmer på min så får jag åxå fram ett litet knarr ,men inte i vanligt bruk,f.ö.så knakar andra märken ,om man klämmer på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Jag fattar inte varför man skall hålla på med o trycka överallt ,om jag klämmer på min så får jag åxå fram ett litet knarr ,men inte i vanligt bruk,f.ö.så knakar andra märken ,om man klämmer på dom.

Nä jag måste också vara lite väl brutal för att få den att knarra, och de gör som du säger säkert de flesta andra också. MEN hur fan jag än försöker kan jag inte få ens en liten suck från min gamla iPhone 4.
Tycker fortfarande 920 är typ 100ggr bättre men det är en punkt som iPn vinner på.

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Har spotify fixat en app nu? på telias hemsida står de att man får med ett år spotify om man skaffar abonnemang hos dom vilket låter rätt konstigt om det inte fungerar på produkten?

Nej det finns ingen app från Spotify än, skall komma Q1 2013. Har själv flex mellan från Telia till Lumia 920 och hoppas att spotify kommer. Provar Wimp för tillfället och det är helt ok faktiskt. Wimp använder den gamla Windows Phone 7.5 appen och den funkar relativt buggfritt. Lyssnar på Bruno Mars nya och idag släpps ett nytt Thåströmalbum. Tonvikten ligger på svensk musik men har inte fått negativt resultat av mina sökningar på utländska artister än.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har spotify fixat en app nu? på telias hemsida står de att man får med ett år spotify om man skaffar abonnemang hos dom vilket låter rätt konstigt om det inte fungerar på produkten?

Telia skickar med det till alla telefoner likaså navigator innan oavsett modell.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Hej

Jag får inte fram all info i mina grupper som jag är med i Facebook från min L920. Jag hittar grupperna, kan gå in i dem och kika, men i nån så kan jag inte se "väggen", i en annan ser jag den men inte fotona, i en tredje som är en köp&sälj sida där folk laddar upp bilder på saker man får buda på ser jag heller inte bilder, även om jag t ex har budat på en bild, och får en avisering om att någon har svarat och går in via aviseringen för att kika va personen har skrivit, då kommer bara fram till "väggen" igen, utan bilder..

Nån som har en lösning, eller liknande problem?

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Lustig, kunde inte surfa, startade om o då funkade surfet som det skulle igen, är det meningen att man ska behöva starta on telefonen en gång per vecka för att den ska fungera optimalt? Ytterligare buggar?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Lustig, kunde inte surfa, startade om o då funkade surfet som det skulle igen, är det meningen att man ska behöva starta on telefonen en gång per vecka för att den ska fungera optimalt? Ytterligare buggar?

Självklart så startar man om minst en gång i veckan, gärna några gånger varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Självklart så startar man om minst en gång i veckan, gärna några gånger varje vecka.

hur kommer det sig?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Jag blev porterad idag till Tele2 och 4G kommer inte igång på luren. Står 4G ready på kortet.
Är det någon som har en lösning? Valt åtkomst punkt tele2 comviq 4G. Högsta tillåtna hastighet 4G.
Har ringt Tele2 och enligt dom är 4G igång.

exakt samma fel har jag. Kan välja 4g som högsta hastighet och jag bor i centrala Stockholm där det finns täckning.

ingen som har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b_andersson:

exakt samma fel har jag. Kan välja 4g som högsta hastighet och jag bor i centrala Stockholm där det finns täckning.

ingen som har en lösning?

Alla telefoner som är inköpt hos El-Giganten har tydligen ingen tillgång till 4g nätet, hur konstigt det än låter, kommer tydligen fix på det... Min är inköpt hos dem o jag är inte speciellt glad att få veta det i efterhand..
Är din också inköpt hos El-Giganten? O alla andras som har strul med 4g?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Alla telefoner som är inköpt hos El-Giganten har tydligen ingen tillgång till 4g nätet, hur konstigt det än låter, kommer tydligen fix på det... Min är inköpt hos dem o jag är inte speciellt glad att få veta det i efterhand..
Är din också inköpt hos El-Giganten? O alla andras som har strul med 4g?

min är köpt via Phonehouse så den borde inte ha samma problem

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Alla telefoner som är inköpt hos El-Giganten har tydligen ingen tillgång till 4g nätet, hur konstigt det än låter, kommer tydligen fix på det... Min är inköpt hos dem o jag är inte speciellt glad att få veta det i efterhand..
Är din också inköpt hos El-Giganten? O alla andras som har strul med 4g?

köpt på tele2