Permalänk
Avstängd

Amd Athlon Xp Clocking!!

Nu har jag kommit te det stora skedet att klocka min amd athlon xp 1800+..
nu vill jag bara veta va jag behöver för saker för att överklocka??.
vart kan jag köpa de??..

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem

Re: Amd Athlon Xp Clocking!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzer
Nu har jag kommit te det stora skedet att klocka min amd athlon xp 1800+..
nu vill jag bara veta va jag behöver för saker för att överklocka??.
vart kan jag köpa de??..

Låter som du behöver läsa överclocknings FAQ.
Mitt tips är att man läser på länge om vad clockning är innan man pillar på nåt annars slutar det lätt med att man pajjar nåt.

Permalänk
Medlem

heheh ... du behöver vel inget för att kunna klocka .. därimot behöver du kanske en ny CPU fläckt för att hålla värmen nere

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorling
heheh ... du behöver vel inget för att kunna klocka .. därimot behöver du kanske en ny CPU fläckt för att hålla värmen nere

du måste ju låsa upp din cpu!!..
o jag måste veta vart man får tag på dessa saker....

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzer

du måste ju låsa upp din cpu!!..
o jag måste veta vart man får tag på dessa saker....

Du behöver inte låsta upp din CPU för att kunna clocka
men det är en plus om du gör det
till det behöver du silverfärg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzer

du måste ju låsa upp din cpu!!..
o jag måste veta vart man får tag på dessa saker....

Låter defenitivt som du behöver läsa på om vad överklockning är och hur man överklockar ett socket A system.
Inte för att vara elak alltså men så började jag..
läste, läste och läste mer.......
Läst på i många månader innan jag ens pillade på min K6-2 och innan dess hade jag klockat och moddat graffen lite tidigare....
Man kommer på mö som man kunnde gjort fel om man inte lästa på....
Ett tips som fungerar bra för mig.....
Gör inget fören du vet vad du gör....
Alltså lås inte upp om du inte har 100% klart för dig vad du gör vad som kommer att hända och riskenrna mm.....
Samma ska vad som händer när man höjer fsb:n och villka risker som fins och vad som kan hända och vad man gör åt det......
Inte kul att sitta där....

Fins massa bra ställen att lässa på......
www.overklockers.com var min favorit för ett par årsedan.
Läsa hur anndra gjort mm är ett bra sätt......

Men som sackt bästa tipset är "Gör inget fören du är 100% säker" minsta tvivel kolla upp det.....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

Låter defenitivt som du behöver läsa på om vad överklockning är och hur man överklockar ett socket A system.
Inte för att vara elak alltså men så började jag..
läste, läste och läste mer.......
Läst på i många månader innan jag ens pillade på min K6-2 och innan dess hade jag klockat och moddat graffen lite tidigare....
Man kommer på mö som man kunnde gjort fel om man inte lästa på....
Ett tips som fungerar bra för mig.....
Gör inget fören du vet vad du gör....
Alltså lås inte upp om du inte har 100% klart för dig vad du gör vad som kommer att hända och riskenrna mm.....
Samma ska vad som händer när man höjer fsb:n och villka risker som fins och vad som kan hända och vad man gör åt det......
Inte kul att sitta där....

Fins massa bra ställen att lässa på......
www.overklockers.com var min favorit för ett par årsedan.
Läsa hur anndra gjort mm är ett bra sätt......

Men som sackt bästa tipset är "Gör inget fören du är 100% säker" minsta tvivel kolla upp det.....

jag vet hur man clockar och så men jag har kommit te ett stop vid min clockning =/.. och jag har ett chaintech AJAV2 moderkort...
och ajg har föröskt ändra i bios...och när jag ändrar den te 1900+ så startar den men låser sej..har du nån förklaring te detta??..
har en 1800+!!!

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzer

jag vet hur man clockar och så men jag har kommit te ett stop vid min clockning =/.. och jag har ett chaintech AJAV2 moderkort...
och ajg har föröskt ändra i bios...och när jag ändrar den te 1900+ så startar den men låser sej..har du nån förklaring te detta??..
har en 1800+!!!

ändrar du multipliceraren så är det ju det som gör att den låser sig om den ej är upplåst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzer

jag vet hur man clockar och så men jag har kommit te ett stop vid min clockning =/.. och jag har ett chaintech AJAV2 moderkort...
och ajg har föröskt ändra i bios...och när jag ändrar den te 1900+ så startar den men låser sej..har du nån förklaring te detta??..
har en 1800+!!!

hoja.. du vet hur du klockar ? om du klockar lika bra som du stavar så bör du läsa mycket mera om OC.

men ett tips till ditt problem är att höja V coren (CPU spänningen) men då skall du nog vet vad du gör! I och med att om du har dåligt kylt blir det inte bättre..

Ett till tips är att du skall strunta mindre i gramatik läxorna.
Det är jobbigt att måsta gissa sig till varje ord.

Edit, Om du vet hur du OC hade du väll inte behövt fråga den där frågan ?

Permalänk

Crazzer, din sign är för lång.
Och så skadar det inte att läsa på lite mera.